کد خبر 1424882
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
دزفولی: انتخاب داور خارجی در دربی بی‌حرمتی به داوران ایرانی است/ با اخراج دو بازیکن سرخابی پاداش گرفتم

داور پیشکسوت فوتبال گفت: انتخاب داور خارجی برای مسابقه استقلال و پرسپولیس بی‌حرمتی به داوران ایرانی است.

به گزارش مشرق، هادی دزفولی در مورد انتقادهایی که از داوران در هشت هفته نخست لیگ برتر انجام شده است، اظهار داشت: ابتدا باید بگویم دستمزد داوری نمی‌تواند تأثیر مستقیمی در نحوه قضاوت داوران داشته باشد. دو فصل پیش داوران یک میلیون تومان برای قضاوت هر مسابقه پول می‌گرفتند اکنون این مبلغ پنج میلیون تومان شده اما باز هم شاهدیم که اشتباه داوری وجود دارد، به نظر من مشکل اصلی داوری ما در انتخاب داوران است.

بیشتر بخوانید:

متهمان اصلی فوتبال ایران زیر ذره‌بین؛ عملیات نجات داوری با تغییر نسل

وی افزود: در گذشته داوران ممتازی مثل محمد صالحی، حیدری، موزون و ... داشتیم که همگی فوتبال را به خوبی می‌شناختند و فوتبال هم بازی می‌کردند. خود من در پنج رشته ورزشی کار کرده‌ام اما  اکنون شاهد حضور داورانی هستیم که خیلی میانه‌ای با فوتبال ندارند و حتی شاید فوتبال هم بازی نکنند. به نظرم  بهتر است قبل از انتخاب داوران برای لیگ برتر به کارنامه و رزومه آنها توجه کنیم. باید برای انتخاب داوران لیگ برتری فاکتورهایی مثل قد و قواره، تحصیلات، آشنایی با فوتبال، بی‌نیازی مالی در نظر گرفت.

با اخراج دو بازیکن سرخابی پاداش گرفتم

این کارشناس داوری تصریح کرد: یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای قضاوت در داوری شهامت است. داوران باید شهامت داشته باشند و از بازیکنان و مربیان نترسند. دو دهه پیش که من بازی استقلال و پرسپولیس را قضاوت کردم جو داوری به گونه‌ای بود که داوران می‌ترسیدند بازیکنی از این دو تیم اخراج کنند اما من شاهین بیانی و رحیم یوسفی را اخراج کردم و برای پرسپولیس هم پنالتی گرفتم. غفوری‌فرد ریاست وقت سازمان تربیت‌بدنی به خاطر قضاوت خوبم و شهامتی که در داوری داشتم به من پاداش داد. 

با اخراج دو بازیکن سرخابی پاداش گرفتم

دزفولی تأکید کرد: داوری باید در ژن افراد باشد. به قول معروف جنم داوری داشته باشند. مانند خواننده‌ای که صدای خوبی دارد و می‌تواند خوب بخواند با خواننده‌ای که صدای خوبی ندارد فرق داوران همین است. برخی داوری در وجودشان است. اکنون هم داوران خوب داریم داورانی مثل بنیادی‌فر، ناظمی، اکرمی و ... داورانی که تحت تأثیر نام تیم‌ها و بازیکنان قرار نمی‌گیرند و کارشان را  انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نبود VAR در فوتبال ایران گفت: مدام می‌گویند VAR بیاید شرایط درست می‌شود. برای آموزش داوران با VARحداقل یک سال زمان نیاز داریم اینگونه نیست که امروز این دستگاه را بخریم و فردا مشکل داوری ما حل شود این یک پروسه زمان‌بر است. 

با اخراج دو بازیکن سرخابی پاداش گرفتم

این داور پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه بحث حضور داور خارجی برای دیدار پرسپولیس و استقلال مطرح می‌شود، گفت: من از داوران خودمان انتقاد زیاد می‌کنم اما اجازه بدهید ابتدا به یک مسئله اشاره کنم. مربیان ما بی‌اندازه به داوران اعتراض می‌کنند. باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود. شاید گاهی حق با مربیان باشد اما مربیان و کادر فنی تیم‌ها نباید این همه به داور پرخاش و اعتراض کنند. حتی برخی از سرمربیان یکی دو دستیار دارند که وظیفه‌شان فقط اعتراض به داور است.  

دزفولی گفت: اما در مورد انتخاب داور خارجی برای دربی باید بگویم این مسئله بی‌حرمتی به داوران ایرانی است. ما داوران خوبی داریم که می‌توانند این بازی را قضاوت کنند. نباید در این بازی از داور خارجی استفاده شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    1 0
    آقای دزفولی وقتی تنها معیار انتخاب داوران طرفداری از یک تیم خاص و تلاش برای مهندسی لیگ به نفع آن تیم هست داور بی طرف و شجاع و... معنی ندارد!!
  • هوادار IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
    0 0
    آقای دزفولی محترم میدونی چرا در بازی دربی پاداش گرفتی بزرگوار واسه اینکه به نفع پرسپولیس پنالتی گرفتی و بازیکن استقلال روهم اخراج میکردی مطمئن باش اگه واسه استقلال پنالتی میگرفتی و بازیکن پرسپولیس رو اخراج میکردی نه تنها پاداش که هیچ از داوری محروم میشدی همیشه داورها در بازیهای استقلال میترسن به درستی قضاوت کنن چون اگه استقلال به حقش برسه ناجوره چرا همیشه واسه استقلال داوری حواسش نبوده وبه ضرر تیمش کارمیکنه واسه پرسپولیس داور به اشتباه پنالتی میگیره که امتیاز بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس