کد خبر 1425257
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
هاآرتص: لاپید مسئول وقوع جنگ احتمالی با لبنان است

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" از "یائیر لاپید" نخست وزیر این رژیم خواست تاپیش نویس توافق ترسیم مرز آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان را امضا کند زیرا در غیر این صورت، او مسئول جنگ احتمالی خواهد بود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در مقاله ای به قلم "جدعون لیوی" از عقب نشینی نسبی "یائیر لاپید" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان پس از اظهارات تحریک آمیز "بنیامین نتانیاهو" رئیس حزب راستگرای لیکود که تلاش می کند تا در راستای بالا بردن شانس خود برای بازگشت به قدرت در انتخابات آینده پارلمانی این رژیم از این موضوع بهره برداری کند، انتقاد کرد.

این نویسنده صهیونیست در مقاله خود آورده است: اگر لاپید با امضای توافق از بروز جنگ با لبنان جلوگیری نکند و همزمان نیز به سیاست برخورد شدید با فلسطینی ها ادامه دهد، آن وقت دیگر نمی تواند خود را از اتهامات مبرا کند.

در این مقاله آمده است: با نزدیک شدن موعد انتخابات پارلمانی اسرائیل در ماه نوامبر آینده،لاپید تلاش می کند تا ثابت کند که کابینه چپگرای او قدرتمند است اما عملکرد و تاثیرپذیری آن نشان می دهد که این کابینه «کابینه جنگ ها» خواهد بود و اینگونه نیست که چپگرایان به طور حتمی بهتر از راستگرایان باشند.

این نویسنده صهیونیست تاکید کرد: اگر لاپید شجاعت به خرج ندهد و به سمت امضای توافق ترسیم (مرزهای آبی بین فلسطین اشغالی و لبنان)نرود، مسئولیت جنگ آینده در جبهه شمال (فلسطین اشغالی با لبنان) با او خواهد بود. اگر نخست وزیر و وزیر (جنگ) فورا به ارتش دستور ندهند که به درگیری های کرانه باختری پایان دهد، مسئولیت نابسامانی ها بر عهده هر دوی آن ها خواهد بود.

در این مطلب همچنین آمده است که اگر اوضاع اینگونه ادامه پیدا کند، رژیم صهیونیستی خود را در جنگ خواهد دید و بار دیگر ثابت خواهد شد که اردوگاه چپگرایان می توانند این رژیم را به دور جدیدی از جنگ و خونریزی بکشاند.

پیش از این جبران باسیل رهبر جریان آزاد ملی لبنان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی "ال.بی.سی" لبنان گفت: حزب الله معادله قدرت را تحمیل کرد و کشور لبنان در مساله ترسیم مرزهای دریایی به مطالبات خود دست یافت و اکنون تنها یک گام مانده است. جایگزین توافق، جنگ خواهد بود.

همچنین الیاس بوصعب نایب رییس پارلمان لبنان دوشنبه شب اعلام کرد که توافق تعیین مرز دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نزدیک است.

بوصعب به خبرگزاری رویترز گفت که لبنان نسخه نهایی پیش نویس توافق مرز دریایی با رژیم صهیونیستی را از آمریکا دریافت کرده است.

وی با تاریخی خواندن توافق تعیین مرز دریایی با رژیم صهیونیستی، گفت که پیش نویس این توافق، تمام خواسته‌های لبنان را درنظر گرفته است و توافق احتمالا نزدیک باشد.

در همین ارتباط، یک مقام آمریکایی بلندپایه از تحویل نسخه نهایی پیش‌نویس توافق پیشنهادی این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، به بیروت و رژیم صهیونیستی خبر داد.

این مقام بلندپایه آمریکایی که خواست نامش محفوظ بماند، عصر روز (دوشنبه) اعلام کرد که آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نسخه نهایی پیش‌نویس توافق مرزهای دریایی را برای طرف‌های لبنانی و "اسرائیلی" ارسال کرد.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است: ما خیلی به امضای توافق نزدیک هستیم.

شبکه قطری «العربی الجدید» نیز در گزارشی به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که تدارکات و مقدمات برای امضای رسمی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی در حال انجام است.

العربی الجدید همچنین اعلام کرد: «پیش‌بینی می‌شود امضای رسمی توافق مذکور بیستم اکتبر (۲۸ مهر) در منطقه مرزی «راس الناقوره) انجام شود.»

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس