جلسه امنیتی گانتس و نتانیاهو درباره ترسیم مرزهای آبی

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق این رژیم خواست تا در جلسه ای امنیتی درخصوص پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان گفت وگو کنند.

به گزارش مشرق، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق و رئیس حزب لیکود این رژیم دعوت کرد تا جلسه ای امنیتی در خصوص پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در مقر وزارت جنگ برگزار کنند.

این دیدار درحالی برگزار می شود که طی هفته های اخیر گانتس، نتانیاهو و "یائیر لاپید" نخست وزیر موقت کنونی رژیم صهیونیستی حملات لفظی شدیدی را علیه یکدیگر درباره پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی انجام داده و یکدیگر را به ضعف و ناتوانی در قبال آن متهم کرده اند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت افزود: در پی مطالبات جدید لبنان تماس ها با بیروت قطع شده است اما مقامات اسرائیل بر این باورند که همچنان فرصت رسیدن به توافق قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی وجود دارد.

براساس این گزارش، نتانیاهو مخالف پیش نویس پیشنهادی آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی درخصوص پرونده ترسیم مرزهای دریایی با لبنان است و معتقد است که اگر کابینه لاپید با این پیشنهاد درخصوص ترسیم مرز دریایی موافقت کند، تسلیم حزب الله لبنان شده است.

"بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شنبه شب گفت: توافق تعیین مرز دریایی با لبنان خوب است و امیدوارم که بزودی امضا شود.

گانتس در گفت وگو با شبکه "۱۲" این رژیم  برای نهایی شدن این توافق، توپ را به زمین لبنان انداخت  و افزود که برای امضای توافق تعیین مرز دریایی، توپ در زمین طرف لبنان است.

گانتس بار دیگر با متهم کردن حزب الله لبنان و تلاش برای تفرقه افکنی در بین لبنانیها  و تهدید آنها افزود که زیان هرگونه به زعم او اقدام خراب کارانه حزب الله علیه میدان گازی کاریش، همه لبنان را دربرخواهد گرفت.

در همین حال، شبکه الجزیره به نقل از یک منبع رسمی لبنانی گزارش داد که تماس‌ها با میانجی‌گر آمریکایی برای تعیین مرز دریایی با اسرائیل همچنان ادامه دارد.

این خبر پس از آن منتشر می شود که یک مقام آمریکایی در اظهاراتی شنبه شب ادعا کرد: در مذاکرات تعیین مرز دریایی میان اسرائیل و لبنان پیشرفتی حاصل شده است.

وی به شبکه "آکسیوس" گفت که پیش نویس جدیدی برای مرتفع شدن شکاف در توافق مرز دریایی میان اسرائیل و لبنان مبادله کردیم.

"آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی در پرونده ترسیم مرزهای آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی پیش نویس توافقی را به لبنان و رژیم صهیونیستی در این باره ارایه کرده است. مقامات لبنانی طی روزهای گذشته به بررسی این پیشنهاد پرداخته و در موضعگیری یکپارچه و واحد، ملاحظات خود را درباره آن به هوکشتاین ارایه داده اند. در مقابل موضع واحد لبنان، سران رژیم صهیونیستی به شدت با یکدیگر درباره این پیش نویس اختلاف دارند و شماری آن را به نفع لبنان و به زیان این رژیم می دانند. لبنان تاکید کرده است که از خواسته های خود در ارتباط با این پرونده و ملاحظات خود درقبال پیش نویس یاد شده عقب نشینی نخواهد کرد. هم اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است که موضع نهایی خود را به هوکشتاین ارایه کند.

پیش از این شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی بوجود آمدن اختلافات در پرونده مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی، احتمال تنش در مرز شمال سرزمین های اشغالی و لبنان بین این رژیم و حزب الله افزایش یافته است.

در مقابل، شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: دشمن اشغالگر زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و هرکس معتقد است که دشمن تنها با منطق مذاکره می‌تواند حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد، اشتباه می کند.

وی تاکید کرد: دشمن تنها منطق زور را می‌فهمد و این موضوع را تمام تجربیات گذشته ثابت کرده است. وقتی از منطق زور در زمینه مقابله با دشمن صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط زور یا توان نظامی علی‌رغم اهمیت بالای آن نیست، بلکه منظور همه عناصر قدرت از ایستادن ملت لبنان حول محور مقاومت و اعتماد آنها به آن گرفته تا میزان صبر، مقاومت و استواری و وحدت و ثبات موقعیت سیاسی است.

شیخ دعموش در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خود و توان خود اعتماد داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم. نمی‌توان نسبت به حقوق خود سکوت کرد و مقاومت امروز قوی‌تر و سرسخت‌تر از همیشه است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس