سردار هادیانفر

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه قانون فعلی به نفع پولداران است و آنها می‌توانند از قانون سواستفاده کنند، گفت: خودروسازان نباید آلت قتاله تولید کنند.

به گزارش مشرق، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا صبح امروز در همایش کروکی‌های برتر گفت: در مدیریت ترافیک دو موضوع مهم داریم که تمام کشورها در تلاش هستند که برای این دو موضوع برنامه‌های جدید بدهند تا در جامعه و شهرهای خود رفتار ترافیکی مناسب‌تری داشته باشیم. ایجاد و اعمال اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات از اهداف کشورها است.

وی افزود: معتقد هستم که عامل تصادفات چهار عامل نیست و پنج عامل است، اولین عامل مدیریت است که دولت‌ها باید به آن ورود کنند. برای همین در کشورهایی که در بحث کاهش تصادفات موفق بودند دولت‌ها به امر تصادفات ورود کرده اند.

هادیانفر با بیان اینکه باید ساختارهای مدیریتی ایجاد شود، گفت: نقش دولت و دستگاه‌های دولتی در کاهش تصادفات مؤثر است، ۳۲ دستگاه در امر تصادفات مسئول هستند اما همیشه از ۴-۵ دستگاه در امر تصادف سوال و جواب شده است!

۴۳ درصد جان باختگان تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۵۰ درصد از جان‌باختگان تصادفات در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: ۶ درصد جان‌باختگان در حین انتقال و ۴۳ درصد در تروما و بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ دولت باید بر وظایف این دستگاه‌ها مدیریت کند و قوه قضائیه به ترک فعل‌ها ورود کند.

وی با بیان اینکه ۸۴ میلیون جمعیت در کشور داریم و عین این ۸۴ میلیون کاربر ترافیک هستند، چراکه این افراد یا راننده بوده و یا سرنشین خودروها هستند، گفت: قانون باید مجازات‌های جایگزین و اجتماعی داشته باشد وگرنه افراد پولدار از قانون سواستفاده می‌کنند و این قانون برایشان بازدارندگی ندارد.

هادیانفر با بیان اینکه ما نیازمند قوانین جدید و به روز و کارآمد و اثربخش هستند تا بتوان به پشتوانه آنها شاهد رفتار صحیح ترافیکی باشیم، گفت: در هر ساعت ۲ نفر در جاده‌ها فوت می‌کنند و به ازای هر نفر فوتی ۲۵ نفر مصدوم می‌شوند؛ ۱۵ تا ۲۰ درصد افرادی که مجروح می‌شوند قطع نخاع می‌شوند.

ورق بدنه خودرو باید فولاد کم کربن باشد نه حلبی ۳ لایه

رئیس پلیس راهور با اشاره به عملکرد پلیس راهور در مأموریت اربعین خاطرنشان کرد: ۳۲۰ هزار وسیله نقلیه را در مأموریت اربعین در ۶ شهر مرزی جانمایی کردیم.

وی گفت: تصادف یک امر اجتناب ناپذیری است اما نباید وسایل نقلیه ما به نوعی باشد که در تصادفات درهای خودرو قفل شود و یا خودرو آتش بگیرد! ما باید بگوییم تا آخر سال ۵۰۰ خودروی با کیفیت تولید می‌کنیم نه اینکه عدد تولید خودروی بی کیفیت را بالا ببریم.

هادیانفر با بیان اینکه با قانون جدید عملاً اسقاط خودرو حذف شده است و خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ می‌شوند، گفت: در تمام دنیا ورق بدنه خودرو فولاد کم کربن است نه حلبی ۳ لایه!

رئیس پلیس راهور گفت: خودروساز نباید چیزی تولید کند که آلت قتاله باشد و ستون‌های خودرو به سرنشینان آسیب وارد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    سردار شما که دارین میفرمایین،لطفا این رو هم بفرمایین بهشون که خودروساز نباید جیب مردم رو هم خالی کنه،مشکل اصلی برای ما فقیر بیچاره ها قیمته نه کیفیت
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    فعلا که تولید می کنن( اونم به قیمت خون باباشون) و کسی هم جرات برخورد نداره.
  • قربانعلی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    همه عالم و ادم میدونن که خودروسازان در ایران تبدیل به یک مافیای مخوف و ترسناک و قدرتمند شده اند که هیچ دولت و مجلسی و هیچ وزیر و رییس جمهوری توان مقابله با اونها رو نداره !! پس سردار عزیز نمیخواد شما برای کسب شهرت توی رسانه زر زیادی بزنی ! رییسی چندماه قبل گفت واردات خودرو ارزان برای قشر متوسط به پایین رو ازاد میکنه داریم میبینیم که ماست هم نمیتونه بخوره!! هر که میخواد برای خودش شهرت دست و پا کنه میاد و میگه مردم مردم مردم!! فقط جمع کنید بساط تون رو !!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    3 0
    سردار کجای کاری که همین آلت قتاله را هم با قرعه کشی دارن میدن به مردم.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    2 0
    چرا تا اصلاح گاریسازها خودرو وارد نمیشه!؟ ظلم به مردم تا کجا!؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    باز حواله خودرو برای پرسنل میخوان یا واقعا دردشون مردمه؟ اگه واقعا دردشون مردمه باید قوی تر و قاطع در برابر مافیای خودرو بایستند
  • حبیب اله منصوری IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    ی باچ شاسی بلند بگیره خفه میشه مردم گوش شون پر چرا اینقدر زر مفت میزنن اتفاقی نمی افته
    • حاج کاطم IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      به قیافه طرف نگاه کن میبینی تازه بدوران رسیده نیست بعضی ادما شرافت دارن عزیز
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    اگر آلت قتاله هست پس چرا تولید شده و به مردم واگذار شده ،لطفا بیان دوباره پس بگیرند و ماشین استاندارد جایگزین کنند با جون مردم بازی نکنن خودروسازها به خاطر پول
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    این بنده خدا هم کلا خیلی حالت اعتراضی برداشته! درسته خودروساز تو ایران آشغال تولید میکنه اما مگه راهنمایی رانندگی الان کارشو درست انجام میده که کلا در مورد خودروسازی اظهار نظر میکنی؟! اول برو کار خودتو درست انجام بده
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 0
    ماردونا را ول کنید سردار هادیان فر بچسبید . اخه برادر من این چه جور حرف زدن است ؟ الت قتاله ؟ کلی برای رسانه های بیگانه خوراک درست کردی و بعد میگوییم چرا رسانه های بیگانه برعلیه جمهوری اسلامی تبلیغ میکنند؟ افرادی مثل این سردار مفخم نمی دانند چه باید بگویند
  • حاج کاطم IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
    0 1
    احسنت .البته به رانندگی خانم ها هم باید رسیدگی شود
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    هر سل اینو میگید هر سال هم کلی خودروی بی کیفیت یا بقول شما الت قتاله تولید میشود-چند ساله پراید از رده خارج شده ولی هنوز داره شماره گذاری میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس