تحقیقات گسترده‌ای در پرونده لیدرهای اغتشاشات صورت گیرد

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه لیدرهای اغتشاشات اقدام به آتش‌سوزی بانک‌ها، خودروهای پلیس، آمبولانس‌ها می‌کنند، گفت: باید در پرونده لیدرهای اغتشاشات تحقیقات گسترده‌ای صورت گیرد تا قاضی هنگام رسیدگی

به گزارش مشرق از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز یکشنبه در جریان بازدید از دادسرای شهید مقدس در گفت و گو با دادستان عمومی و انقلاب تهران و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های امنیتی و رئیس سازمان زندان‌ها در جریان آخرین وضعیت پرونده‌های متهمان اغتشاشات اخیر و نیز افراد بازداشت شده قرار گرفت.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه انتظار مردم این است که با عوامل مخل نظم و امنیت و آرامش جامعه برخورد شود، تصریح کرد: پرونده افرادی که مبادرت به حمل سلاح کرده، اقدام به تخریب اموال عمومی کرده‌اند و یا با ایجاد ناامنی موجب هراس مردم شده‌اند در اولویت رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: به طور قطع عوامل خارجی در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اند و این بار نیز همچون گذشته تلاش آن‌ها منجر به شکست خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: فلسفه آمدن بنده به دادسرای شهید مقدس موضوع حوادث زندان اوین نبود. بنده دیروز صبح تصمیم گرفتم پیرو دستور رئیس قوه قضاییه از نزدیک با همکاران قضایی دیداری داشته و پیرو برخی موضوعات با همکاران صحبت کنم.

وی با اشاره به رسیدگی دقیق قضات به جرائم رخ داده در اغتشاشات اخیر تاکید کرد: در اینکه لیدرهای هدایت کننده اغتشاشات اخیر می‌خواهند به نظام ضربه بزنند شکی وجود ندارد و در این میان وظیفه ما هوشیاری و برخورد قاطع با عوامل ناامنی است.

مصدق تاکید کرد: حتما بازپرسان رسیدگی کننده به پرونده‌های این افراد به ضابطان کمک کنند.

عده‌ای قصد ضربه زدن به نظام را دارند 

معاون اول قوه قضاییه افزود: وقتی می‌دانیم فردی مکانی را آتش زده و قصد او ضربه زدن به نظام بوده است و در عین حال این فرد سلاح هم حمل می‌کرده، بنابراین در این شرایط دیگر شکی برای برخورد باقی نمی‌ماند.

مصدق با بیان اینکه عده‌ای قصد ضربه زدن به نظام را دارند و در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد، گفت: پول‌هایی در این مسیر خرج شده است تا آرامش مردم و جامعه را بر هم زنند. در همین حال مردم از ما انتظار برخورد عبرت آموز دارند.

وی با بیان اینکه بازگردان آرامش به جامعه و تضمین این آرامش یکی از وظایف دستگاه قضایی است، گفت: دستگاه قضایی به همراه نیروهای امنیتی و انتظامی باید در جهت تامین آرامش جامعه تلاش کنند و در همین زمینه هر دستگاهی موظف است در چارچوب وظایف خود نقش آفرینی کند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: این اغتشاشات به ما ثابت کرد استکبار جهانی همه آنچه که در توان دارد را برای ضربه زدن به نظام به کار گرفته و هر آنچه را که می‌توانسته به کار گرفته است.

وی تاکید کرد: انتظار به حق مردم از عدلیه پاسخ مناسب به طراحان و عوامل اصلی این اغتشاشات است و ما این انتظارات را به حق می‌دانیم.

در این بازدید دادستان تهران و رئیس سازمان زندان‌‎ها گزارشی از وضعیت رسیدگی به پرونده بازداشتی‌های اخیر ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    ماجرای دانشگاه شریف
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 0
    هزینه اظهارات غیرمسئولانه! فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یک میلیارد دلار، جریمه امروز مجری رادیویی که گفته بود، حادثه تیراندازی در «دبستان کودکانه سندی هوک»، کار دولت آمریکا بوده و این حرف برای خانواده قربانیان حادثه ناراحتی ایجاد کرده است. وی افزود: اگر «ملاک استانداردهای آمریکایی» باشد، برنامه‌هایی که منجر به ایجاد آشوب می‌شوند چقدر باید جریمه داشته باشند؟!» این در صورتی است که متأسفانه در کشور ما «اظهارات غیرمسئولان» افراد کمتر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرد. استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: حوادث اخیر نشان داد که باید «قوانینی» درباره «اظهارات غیرمسئولانه» برخی چهره‌های سیاسی، فرهنگی و... وضع شود تا دیگر شاهد چنین موضع‌گیری‌های بی‌پایه و اساسی نباشیم.
  • خسرو IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    دور دولت روحانی فرزندان هم اصلاحات در صف واردات گندم با ارز ۴۲۰۰ بودند و سهمیه داشتند
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    مسخرشو در آوردید اینترنت کشور قطع کردید بعد چندتا سایت مسخره داخلی مثل مشرق باز گذاشتید
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    آتش بیاران آگاه و مُصر نیز در نظر داشته باشید
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باشه حتما ما تحقیقات میکنیم
  • محمود IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    مقصر اصلی بروز اشوبهها قوه قضائیه هستش که بسیار ضعیف بااراذل برخورد میکنه
  • RU ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    خسته شدیم روز روشن آدم متکبری چون دایی هرچه بر زبانش میاید بیرون ریخته و یک کشور را بدبو میکند شما هنوز در حال شعار دادنید محمود صادقی و فاطمه سلحشوری علنا تشویق به اغتشاش کرده و با تهمت ها و دروغها فتنه انگیزی میکنند شما درگیر تعارفات و معاملات طیفی هستید
  • ابراهیم داوری IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باید جنگ با آمریکا شرو کرد ویا تنگه هرمز را به روی کشتیهای آمریکایی فقط بسته شود حل مشکذلات همین و...........
  • ابراهیم داوری IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باید جنگ با آمریکا شرو کرد ویا تنگه هرمز را به روی کشتیهای آمریکایی فقط بسته شود حل مشکذلات همین و...........
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    قانون نشر اکاذیب بدون تبصره همچون کشورهای غربی و امریکا را عملی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس