کد خبر 1427207
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
امارات سفیر اتحادیه اروپا را احضار کرد

تل آویو سفیر استرالیا در سرزمین های اشغالی را در واکنش به اقدام کانبرا مبنی بر لغو به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم احضار کرد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی به اعلام رسمی استرالیا مبنی بر لغو شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت این رژیم واکنش نشان داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به این موضوع اعلام کرد: تل آویو سفیر استرالیا را در واکنش به لغو رسمی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل احضار کرده است.

این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس هم در واکنش به این اقدام کانبرا مدعی شد: قدس پایتخت ابدی اسرائیل باقی می‌ماند و هیچ چیزی نمی‌تواند این مسئله را تغییر دهد.

گفتنی است که دولت استرالیا به صورت رسمی تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

«پنی وونگ»، وزیر امور خارجه استرالیا امروز سه شنبه اعلام کرد: دولت استرالیا تصمیم کابینه قبلی درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل را لغو می‌کند. سفارت استرالیا همیشه در تل آویو بوده است و در همان جا باقی خواهد ماند.

وونگ در یک کنفرانس صبحگاهی به خبرنگاران گفت که «اسکات موریسون»، نخست وزیر سابق استرالیا با به رسمیت شناختن بیت المقدس بجای تل آویو، یک بازی بد انجام داد و باعث شد تا استرالیا از جامعه بین المللی کنار گذاشته شود. وزیرخارجه استرالیا همچنین تاکید کرد که وضعیت بیت المقدس مسئله‌ای است که در نهایت می‌بایست میان فلسطین و مقامات تل آویو مورد مذاکره واقع شود.

دفتر وونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: استرالیا متعهد به راه حل دو دولتی است که در آن اسرائیل و یک کشور فلسطینی در صلح و امنیت، در مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده همزیستی کنند، بنابراین ما از رویکردی که این چشم انداز را تضعیف کند، حمایت نخواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس