تعلیق مذاکرات هسته ای با انتخابات کنگره آمریکا ارتباط دارد؟ | ارزیابی دیپلمات روس

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در گفت‌وگویی، آمریکا را مسئول عدم تکمیل مذاکرات وین بر سر احیای برجام دانست.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در گفت‌وگویی در رابطه با مذاکرات هسته‌ای با ایران عنوان کرد: تا جایی که من می‌دانم این مذاکرات با انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا مرتبط است. دولت آمریکا در نزدیکی انتخابات تصمیم به تعلیق این فرایند گرفت. در حال حاضر دلیلی ندارد که بگوییم این روند به طور منفی پایان یافته است.

وی در ادامه تاکید کرد که لازم است در مدت زمانی کوتاه تصمیمات بر سر احیای برجام گرفته و توافق کامل شود.

اولیانوف در این باره گفت: تنها چند مشکل برجسته باقی مانده است و اگر عزم سیاسی وجود داشته باشد، تصمیمات کاملا مشخص هستند.

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: پس به طور خلاصه، تکمیل مذاکرات - چه موفق، چه ناموفق - تقریبا کامل به آمریکا و آمادگی این کشور برای گفت‌وگو بستگی دارد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته در اظهاراتی اذعان کرده بود که تمرکز فعلی آمریکا بر روی دیپلماسی و مذاکرات هسته‌ای با ایران نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیرا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و آخرین روند این مذاکرات اظهار کرد: همانطور که پیش از این نیز گفتم و آقای وزیر خارجه نیز بر آن تاکید کردند رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکرات است، به منظور دستیابی به توافقی پایدار و ماندگار که منافع ملت ایران را تامین کند.

کنعانی با بیان اینکه در گفت‌وگوی چند روز پیش آقایان امیرعبداللهیان و آقای بورل این موضوع مجددا مورد تاکید قرار گرفت که ایران همچنان پایبند به مسیر مذاکره است، افزود: مواضع ایران در این ارتباط کاملا روشن و مشخص است و در این روزها دیدگاه‌هایی از سوی طرف مقابل مطرح شده و صداهایی از غرب و آمریکا شنیدیم که روند گفت‌وگوها را با مسائل داخلی ایران مرتبط کرده‌اند و با انتشار اخبار نادرست به مسائل دامن می‌زنند؛ در حالیکه موضوعات داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و ما اجازه نمی‌دهیم که کشوری در امور داخلی ایران دخالت کند.

او تاکید کرد: موضوع مذاکرات چارچوب روشن و مشخصی دارد. جزئیات برای طرف‌ها روشن است. مواضع ایران بارها بیان شده است و ما آماده هستیم که در همان مسیر کار را به پیش ببریم و به توافق جامعی برسیم که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد.

کنعانی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه بر اساس احترام و منافع متقابل آماده تعامل دو سویه با طرف‌هایی که در مسیر مذاکره قرار دارند هستیم تا مذاکرات به نتیجه برسد در عین حال گفت: در برابر هر گونه تلاش‌های طرف‌های غربی و آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید و فشار به ایران به منظور امتیازخواهی، باج‌خواهی و در برابر هر اقدام محدود کننده علیه دولت و ملت ایران با جدیت و قاطعیت ایستادگی می‌کنیم و به موقع پاسخ‌های لازم را خواهیم داد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 4
    روسیه ام الفساد،من یادمه چند ماه پیش وقتی میخواست برجام به توافق برسد، ام الفساد روسیه نزاشت و جنگ را علیه اوکراین شروع کرد،بخاطر اینکه توافق حاصل نشود،روسیه در زمان تحریم خیلی از ایران سو استفاده کرد،حتی یاده سامانه های اس ۳۰۰ رو به زور تحویل ایران داد.خلاصه چوب خدا بی صداست،نفرین ۸۰ میلیون نفر ایرانی گریبان گیر روسیه خواهد شد.
  • ایران iran IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    در صورتی که نظام جمهوری اسلامی، مسئولین نظام با ملت ایران خصوصا" با جوانان این سرزمین تعامل و توافق و آشتی کنند ما ایرانیان هیچ احتیاجی به توافق زبان بار خسارت بار برجام و نیاز به هیچ توافق دیگری با آمریکایی ها و غربی ها نخواهیم داشت ..!
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس