کد خبر 1429045
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
دانشگاه شریف رفتارهای دور از شان محیط علمی را محکوم می‌کند

هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اتفاقات رخ داده در روز گذشته، رفتارهای دور از شان محیط علمی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، هیات رئیسه دانشگاه شریف در بیانیه ای اتفاقات رخ داده در روز گذشته در سالن غذاخوری دانشگاه و رفتارهای دور از شان دانشجویان را محکوم کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسمه تعالی

ضمن تشکر از دانشجویان فهیم دانشگاه، که همراهی و همیاری بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت این محیط علمی دارند، به استحضار می رساند، با توجه به اتفاقات ناشایست رخ داده در روز یکشنبه اول آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف، که عده ای دانشجوی قانون شکن به تخریب و هنجارشکنی پرداختند، هیئت رئیسه دانشگاه رفتارهای دور از شان محیط علمی را قویاً محکوم می‌کند و به منظور استمرار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، تصمیمات زیر را اعلام می نماید:

۱. با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز متاسفانه امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و اتمام تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به صورت بسته بندی شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.

۲. چنانچه مشخص شود افرادی به ضرب و شتم و یا فحاشی پرداخته و موجب جراحت دیگران شده اند، موقتا ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولین فرصت به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.

۳. به منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.

هیئت رئیسه دانشگاه ضمن تاکید بر حفظ آرامش و استقبال از فعالیت‌های قانونمند و برگزاری برنامه های دارای مجوز، تکرار هرگونه رفتارهای دور از شان دانشگاه را مردود دانسته و از کمیته انضباطی می خواهد که از تمام ظرفیت های قانونی خود همچون تعلیق، اخراج و ... برای برخورد با این موارد استفاده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    59 3
    اینا دانشجو نیستن یه عده وحشین چرا باید غذای مفت دولتی به اینا بدین تازه اینطوری هم رفتار کنن
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      35 1
      وقتی بوجه دانشگاه های کشور یک پنجم دانشگاه شریف تهران معلومه بچه پولدار های شکم سیر با کنکور تست پول میان شریف جفتک میندازن
    • محمد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      16 1
      وقتی یه عده دانشجو علنا مثل حیوان رفتار می کنند باید پاسخی درخور شان حیوان هم نصیبشان بشود
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      9 0
      این همه وحشی گری کردند، تازه قراره «موقتا» دانشگاه نیان. مسئولین بی غیرت دانشگاه شریف از چی میترسن؟ غیرت دارند اصلا؟
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      3 0
      باید دوکار رو کرد. این وحشی ها رو تنبیه کرد و از اونطرف به چندهزار دانشجوی خوب و باکلاس شریف(چه بسا بیش از ۹۸ درصد شریفی‌ها) هم حال داد :)
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      5 0
      باید دید اعضای کمیته انضباطی از دولت قبل است یا جدید چون خیلی مهم است
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 0
      راه حل شریف : 1- فارغ التحصیلان باید به مدت دو برابر مدت تحصیل در خدمت دولت باشند و اگر تصمیم به رفتن دارند باید هزینه ای که از جیب ملت ایران برای پرورش آنان پرداخت شده (30 میلیارد تومان ) بدهند و بروند. 2- دانشگاه شریف فقط مخصوص تحصیلات تکمیلی شود و پذیرش با گزینش انجام دهد . و دانشجوی لیسانس نگیرد.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 10
    خوارج از جاهل ترین، متعصب ترین، پرخاشگرترین و خشن ترین افراد نسبت به حضرت علی(علیه السلام) بودند، که به هیچ وجه حاضر به پذیرش و تسلیم در مقابل سخنان حق امام علی(علیه السلام) نشدند. آنها اشکالاتی به حضرت علی(علیه السلام) وارد می کردند و امام(علیه السلام) با دقت به تمام اشکالات آنها پاسخ می داد. اعتراضات خوارج حدود شش ماه طول کشید و حضرت در مقابل آنها فقط به ارشاد و هدایت آنان می پرداخت. آنها در اعتراضهای خود به هیچ وجه رعایت ادب را نمی کردند و از ناسزاگویی، هتاکی و ... نسبت به امام(علیه السلام) خودداری نمی کردند. با این حال حضرت علی(علیه السلام) در مقابل آنان در نهایت بردباری و تحمل رفتار می کرد و از هر گونه اقدام خشونت باری که به تحریک احساسات آنها بیانجامد، به شدت پرهیز می نمود و تنها زمانی به نبرد با آنها پرداخت که در مقابل حضرت به جنگ و خونریزی و حرکت مسلحانه اقدام کردند. امیر مؤمنان(علیه السلام )در مقابل آنها همانند پدری مهربان در نهایت عطوفت، مهربانی و رحمت رفتار می کرد تا در حدّ امکان آنان را هدایت کند و از گمراهی نجات بخشد و با همین روش توانست دو سوم آنها را جدا کند و تنها با یک سوم باقیمانده مجبور به نبرد شد. مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانن
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      6 0
      اها امام علی فرمودن بغیر من علی هیچکس حریف این عده نمیشه اینو حتما بلدی وقتی این مطلب مینوشتی درضمن پای بیت المال که وسط باشه شدت وتندی امام علی رو هیچ کس نداره یاد اهن گداخته افتادی اینان به بیت المال تعدی کردن حرمت همکلاسی نگه نداشتن به قول خودت دست به حمله واشوب زدن برخورد هم باید مثل علی با اونا باشه قبول داری یا هنوزم یا این متن ها دنبال سفسطه ای
    • هادی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      2 1
      پس اونیکه در نهروان با خوارج جنگید کی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ احتمالا حضرت علی(ع) نبوده؟؟ یا به نظرت داشته با ملایمت ارشادشون میکرده؟؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    38 2
    احسنت؛ اقدام قاطع و دور ریختن نخاله ها و اراذل اوباش داعش صفت پرورش یافته در پای کانالهای منوتو اینتر آشغال و بی بی سی در اسرع وقت
  • سید IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    32 3
    رفتن به دانشگاه های برتر کشور شأنیت فرهنگی به خصوص از لحاظ خانوادگی را هم لازم دارد که متأسفانه معدودی فقط به سبب خرخوان بودن و بدون داشتن شأنیت و ظرفیت مذکور در بین سایر دانشجویان این مراکز علمی بُر خورده اند!!!
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      راه حل شریف : 1- فارغ التحصیلان باید به مدت دو برابر مدت تحصیل در خدمت دولت باشند و اگر تصمیم به رفتن دارند باید هزینه ای که از جیب ملت ایران برای پرورش آنان پرداخت شده (30 میلیارد تومان ) بدهند و بروند. 2- دانشگاه شریف فقط مخصوص تحصیلات تکمیلی شود و پذیرش با گزینش انجام دهد . و دانشجوی لیسانس نگیرد.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    31 2
    متاسفانه از قشر دانشجو یه چیزی ساختید که کسی جرآت نمیکنه بگه بالای چشمش ابرو است، دانشجو با دیگر افراد جامعه چه تفاوتی داره که هر غلطی بکنه کسی جرآت نکنه باهاش برخورد کنه؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    21 2
    دانشگاه جای منافق جماعت نیست از دانشگاه صیانت کنید
  • NL ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    20 2
    چرا اسم هر چلاغی را دانشجو می گذارند؟
  • AANA IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    24 2
    با سلام این دانشگاهها ریاست یا حراست ندارد هرکه قوانین دانشگاه نقض کرد پروندش بزارید و اخراجش کنید تا درس عبرتی بشه واسع بقیه دانشگاه مهد علم و آموزش هست نه سیاسی و بی حجابی و لخت شدن و شعار دادن و توهین کردن
    • جعفر تیموری IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      1 2
      کجا قانون اجرا میشه که در دانشگاهها اجرا بشه.عزیز اگه مسئولان کشور ذره ای دلشون بخاطر خون شهدا برای مردم می سوخت اینقدر اختلاس نمیشد.فرزندانشون با پول بیت المال در کشورهای دشمن ایران و اسلام دنبال عیش و نوش و کیف نبودن و پولها را استوری کنن که رو سر دختر مردم میریزن.پستها در بین عده ای انقلابی نمای ضد انقلاب دست به دست نمیشد که اجازه خدمت به نخبگان انقلابی همچون سعید محمد نمیدن.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      6 0
      تا آرزوی دانشجوی نخبه ی شریف را به گورستان ببرد
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      6 0
      دانشگاه طویله نیست قانون داره هر کسی نمیخواد قوانینش رو رعایت کنه لیاقت این جایگاه رو نداره. مشرف!
  • Hamide IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    13 2
    خودمسئولین دانشگاه هم همدست این بیشرفای هستندوگرنه همان روزاول دانشگاه اجازه نمیدادندیمشت اراذل ک جز...زگی واردمحیط مقدس دانشگاه نمیشوندرا اخراج میکرد،نه اینکه سینه خیزبدنبال ازادی ایشان باشند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      5 0
      دقیقأ همینطور است. خودفروشهایی که توسط دولت حسن روحانی و قبل از آن م.خ به دانشگاه نفوذ داده شده اند مسببن اصلی شروع و تداوم این رذالتها می باشند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 1
    لطفا مقاطع مختلف دانشگاه شریف را از هم جدا کنید . در ضمن نام سر در شریف را به شهید شریف تغییر دهید . کارشناسی ها و ارشد ها و دکتراها نباید در یک مجتمع با هم باشند . معمولا جاسوسها از داخل دانشجوهای کارشناسی دیده می شود و جلوی کار دکتری ها را می گیرند و به دشمنان ایران گرا می دهند .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    رسما دارن اوباش تربیت می کنن به جای دانشجو بعد میگه فعلا راشون نمیدم تا چند روز دیگه! پسر اینا دیگه چقد بی عرضه ان! :))))
  • جعفر تیموری IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    2 0
    دانشگاهها فعلا مثل اماکن آموزشی دیگه فساد چنان ریشه کرده که نمیشه جلوی اعتراضات را گرفت.امثال زیبا کلامهای نفوذی چنان مغزهای دانشجویان را غربزده کردن موقعی که مسئولان کشور ما دنبال حقوقهای نجومی گرفتن و اختلاس بودن که کار سخت شده.دل مقام معظم رهبری را آزردن اون عده انقلابی نمای ضد انقلاب که هنوز هم اجازه خدمت به نخبگانی انقلابی همچون سعید محمد نمیدن.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    11 1
    در ایام کرونا که دانشجویان عکس پروفایل خود را به بی حجابی تغییر دادند و نمره ها گرفتن از اساتید، دانشگاه باید واکنش نشان می داد که این کار را نکرد مدارس هم همینطور در گروه رسمی مدارس ، به عکس پروفایل دانش اموزان بی حجاب عکس العملی نشان ندادند و نمره انظباط را 20 دادند لعنت به تو فریدون که اجر نحس را تو پایه گذاری کردی
  • اسداله IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    وقتی عدالت آموزشی تو کشور نباشه و یک قشر مرفه و ثروتمند امکان تحصیل در بهترین مدارس رو داشته باشند و بعد هم به خاطر همین بی‌عدالتی فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه هم در اختیار ایشان باشه و با بیت آلمالی که قشر کارگر از پرداخت مالیات هزینه این افراد میشه و بهترین خدمات آموزشی و رفاهی صرف اینها میشه اگر هار نشند و پاچه نگیرند و روزه نکشند باید تعجب کرد. باید بپذیریم از اهداف انقلاب فاصله گرفته این و باید هر از چندی تنبیه بشیم.امار پذیرفتگان دانشگاههای کشور که نشان از ظلم و تبعیض آموزشی است خود گویای همه چیز است.بهترین مدارس و دانشگاه سهم اغنیا و رانت خواران و خون و شهادت و جراحت و معلولیت سهم طبقه نجیب کارگر و فقرا.اینه که همه رو آزار میده و شده پاشنه آشیل انقلاب و کشور ما.شرم اوره!!!!!
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    این اراذل دانشجو نما را برای حداقل یک ترم ممنوع الورود به دانشگاه کنید و پرونده انها را هم به کمیسیون تخلفات دانشگاه بدهید تا تکلیف انها مشخص شود. خانواده انها را هم در جریان قرار دهید.
  • علی اغصحی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    3 0
    اینجا ایران قوی است. و دیار سلیمانی قوی با اراذل می داند چگونه برخورد صنفی بکند. دشمن در تلاش است با به حرکت درآوردن عروسک های چند گانه خود در قامت یک هرزه و فحاش و رقاص و کاشف حجاب ، آن هم در محیط علم و دانش،انقلابیون مسلمان و علوی را عصبی کند اما از آن جایی که انقلابیون ولایی در موضع قدرت مطلقند در برخورد با اراذل دانشجو نما براساس قوانین انضباطی حود دانشگاه ها ،بی آن که نهادهای بیرون دانشگاه بهانه به دست دشمن دهند، ورود کرده و طبق قانون مصرح انضباطی با اندک دانشجو نماهای فاسد برخورد انضباطی می کند تا این اراذل یادشان باشد که هنجار شکنی در ملک سلیمانی هزینه سنگین اما صنفی و بی خدشه دارد.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    این افراد مدرک نگرفته راهی بیرونن واسه کی پول ملت را صرف شان کنید گاو پیشونی سفید خودش داره داد میزنه و ما متوجه نشویم
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 0
    همه رو یک تا ۲ ترم محروم کنید +پرداخت خسارات
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    همه دانشجونماها باید به مدت بیست سال ممنوع الخروج شوند و از امتیاز تحصیل رایگان محروم شده و تنها پس از گذارندن دوران سربازی اجازه ادامه تحصیل را داشته باشند.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    7 0
    موقت؟ دائم بندازیدشون بیرون این بی شعورا رو و تا ریال لخر خسارتی مکه زدن رو از تک تکشون بگیرید به اضافه جریمه عبرت اموز
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    6 0
    ضمن اخراجشون حتما موضوع ممنوع الخروجیشون رو سریع پیگیری کنید و به مارجع امنیتی معرفیشون کنید ببینیم از کجا این معرکه ها آب میخوره...
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    جمع کنید بساط این مفتخورهای اغتشاشگر رو. به خدا مردم راضی نیستند اینها از پول مملکت رایگان درس بخونن و غذای مفتی بخورن. کجای دنیا اینطوریه؟ باید جواب بدید همه این خیانت ها رو.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    دانشجویی که از همین اول راه قوانین کشور را رعایت نمیکند و هنجار شکن است و احترام بزرگتر را نگه نمی داردحرف زدنش ع۸اشی ست را در نطفه (در دانشگاه )خفه کنید تا پایان عمر بگوید دانشجوی اخراجی مشروطی هستم بعداز فرار پز شریف را ندهد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 1
    شما در اداره یک دانشگاه توانایی ندارید اداره مملکت با شهید وخسارت دادن هنر نیست.اقتدار جای خودش مظلوم نمایی وخسارت خوردن هم جای خودش
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    5 0
    با این حساب باید بزودی شاید سقوط شدید دانشگاه شریف از لحاظ رتبه علمی بود. اخراجشون کنید حساب کار، دست بقیه بیاد دانشگاه، محل کسب دانشه نه جفت پراکنی.
  • سید جواد IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    4 0
    دوباره رییس دانشگاه از اغتشاشگرها عذرخواهی نکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس