نگرانی دولت بایدن از شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای

گزارش‌ها از نگرانی شدید کاخ سفید از احتمال شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا حکایت دارد.

به گزارش مشرق، هرچه به زمان برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا نزدیکتر می‌شویم، کاخ سفید و در راس آن دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا نگران است که حزب دموکرات‌، مجلس نمایندگان و سنا را از دست بدهد.

رویترز در گزارشی نوشت به دنبال انتشار نتایج برخی تحقیقات درباره نتایج احتمالی انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا، خوش بینی دولت بایدن کم رنگ تر شده است.

بر اساس آمار «پروژه انتخابات آمریکا»، حزب جمهوری‌خواه احتمالا اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را از آن خود خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که کاخ سفید اکنون شانس دموکرات‌ها را برای حفظ کنترل سنا ۵۰ - ۵۰ می‌داند.

با این حال، بایدن همچنان معتقد است که دموکرات‌ها برای حفظ کنترل کنگره شانس بالایی دارند و به همین علت دولت علناً ابراز خوشبینی می‌کند.

پس از آنکه کوین مک کارتی رهبر کنونی اقلیت جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا، قول داد اگر این حزب در انتخابات میان دوره‌ای اکثریت را به دست آورد از دادن چک سفید امضا به کی‌یف جلوگیری می‌کند، بایدن ابراز نگرانی کرد که جمهوری‌خواهان ممکن است روند اعطای کمک‌های آتی به اوکراین را به مخاطره بیندازند.

در این گزارش آمده است همچنین ممکن است جمهوری‌خواهان، در صورت به دست گرفتن کنترل کنگره، بایدن را استیضاح و تحقیقاتی در مورد معاملات پسرش «هانتر بایدن» آغاز کنند.

دموکرات‌ها سعی برآن دارند بتوانند کنترل بر هر دو مجلس کنگره را حفظ کنند.

در هفته‌های اخیر، بایدن برنامه سفرهای خود را به ایالت‌های مختلف آمریکا افزایش داده است تا عملکرد دموکرات‌ها را در کنگره طی دو سال گذشته تشریح و تبیین کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس