کد خبر 1429759
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
ریشی سوناک

نخست وزیر جدید انگلیس اعضای کابینه خود را معرفی کرد که در آن برخی اعضای کابینه دولت قبل ابقا شده‌اند.

به گزارش مشرق، ریشی سوناک، نخست وزیر جدید انگلیس اعضای کابینه خود را معرفی کرد که در آن برخی اعضای کابینه دولت تراس حفظ شده اند.

به گزارش اسکای نیوز، ریشی سوناک، جرمی هانت وزیر خزانه داری دوم دولت ۴۴ روزه لیز تراس را ابقا کرد.

وزارت خزانه داری پس از نخست وزیری مهمترین جایگاه در دولت انگلیس است که لیز تراس در سی و هشتمین روز انتصاب کواسی کوارتینگ، وزیر خزانه داریش را برکنار کرد و جرمی هانت از جناح رقیب درون حزبی را به جای او منصوب کرد که ریشی سوناک نیز او را حفظ کرد. خود سوناک نیز در دولت جانسون وزیر خزانه داری بود که به علت اختلاف با جانسون استعفا کرد.

جیمز کلورلی در سمت وزیر خارجه انگلیس باقی خواهد ماند و سوناک، دومینیک راب را به عنوان معاون خود و با حفظ سمت وزیر دادگستری منصوب کرد. وسوئلا براورمن وزیر کشور مستعفی لیز تراس نیز به عنوان وزیر کشور در دولتش معرفی شد. بن والاس نیز شغل خود را به عنوان وزیر دفاع انگلیس حفظ می‌کند.

استیو بارکلی که در دولت لیز تراس از وزارت بهداشت کنار گذاشته شده بود دوباره به این وزارتخانه بازگشت.کیمی بادنوک نیز همچنان وزیر تجارت بین‌الملل باقی ماند.

گفته شده ریشی سوناک برخی از اعضای کابینه دولت جانسون و تراس را از بیم کارشکنی درون حزبی به کار گرفته است.

هواداران جانسون ریشی سوناک را مسئول فروپاشی دولت او می‌دانند و معتقدند او از پشت به بوریس جانسون خنجر زده است.

عزل و نصب‌ها در دولت جدید انگلیس نشان می‌دهد بحران‌ها واختلافات درون حزب حاکم انگلیس همچنان به صورت گسترده پا برجاست. اختلافات و بحران‌هایی که سبب شده در شش سال اخیر پنج نخست وزیر در این کشور تغییر کند.

نخست وزیر جدید انگلیس با مجموعه‌ای از بحران‌های سیاسی و اقتصادی بزرگ مواجه است که به عقیده دیگر احزاب انگلیس برای همراهی مردم نیاز به انتخابات سراسری است.

این احزاب نخست وزیر جدید انگلیس را فاقد مشروعیت دموکراتیک می‌دانند چرا که او با انتخاب مردم تعیین نشده است بلکه حدود دویست نفر از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار در مجلس عوام این کشور او را به این سمت برگزیدند.

لیز تراس نیز با رای ۸۱ هزار و ۳۲۶ نفری اعضای حزب حاکم محافظه کار نخست وزیر حدود ۶۸ میلیون انگلیسی شده بود.

حزب محافظه کار انگلیس در ۱۲ سال اخیر قدرت را در این کشور در دست دارد، اما ریشی سوناک نخستین نخست وزیر هندی الاصل و البته میلیادر است که شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار او را به این جایگاه رساندند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    سوناک خیلی سوزناک می‌ره وردل لیزتوتراس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس