کد خبر 1429583
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
لیز تراس: من یک صهیونیست و به‌شدت حامی اسرائیل هستم+ فیلم

لیز تراس نخست وزیر مستعفی انگلیس در آخرین سخنرانی خود بر لزوم حمایت جهانی از اوکراین تاکید کرد.

به گزارش مشرق، لیز تراس نخست وزیر مستعفی انگلیس در سخنرانی خداحافظی خود بر حمایت انگلیس از اوکراین تاکید کرد. وی با بیان اینکه ما باید با رژیم‌های خودکامه رقابت کنیم خواستار حمایتهای جهانی از اوکراین شد.

تراس که دوران نخست وزیری‌اش کوتاه‌ترین دوره نخست وزیری در تاریخ انگلیس بوده است با اشاره به اظهاراتش درباره کاهش مالیاتها افزود: در همین دوره کوتاه نخست وزیری آموختم که رهبران باید در برابر چالش‌ها شجاع باشند.

وی در پایان سخنرانی کوتاه در مقابل ساختمان نخست وزیری انگلیس با اشاره به اینکه ما درون یک طوفان به سر می‌بریم افزود: اما من به بریتانیا و مردم بریتانیا اعتقاد دارم و روزهای روشن در پیش است.

وی همچنین برای ریشی سوناک که قرار است نخست وزیر بعدی این کشور باشد آرزوی موفقیت کرد.

لیز تراس بلافاصله بعد از پایان سخنرانی به کاخ باکینگهام رفت تا استعفا نامه خود را طبق قوانین موجود در انگلیس تقدیم «چارلز سوم» پادشاه بریتانیا کند.

روز گذشته «پنی موردانت» وزیر دفاع اسبق انگلیس از رقابت برای رهبری حزب حاکم و نخست‌وزیری کنار رفت و ریشی سوناک تنها نامزد این منصب شد. بنابراین وی نخست وزیر بعدی انگلیس خواهد بود.

لیز تراس هفته گذشته در کمتر از دو ماه پس از به دست گرفتن این سمت، در حالی که بسیاری در انگلیس از برنامه‌های اقتصادی وی خشمگین بودند، از مقام خود استعفا داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    لا اقل حرفی سلحطلبانه می زدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس