کد خبر 1430985
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
جزئیاتی از هک تلفن همراه «لیز تراس»، نخست وزیر سابق انگلیس

یک رسانه انگلیسی گفته است که تلفن لیز تراس در زمانی که او وزیر خارجه بوده است، هک شد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی میل روز شنبه گزارش داد که تلفن شخصی «لیز تراس»، نخست وزیر پیشین انگلیس وقتی هک شده که او وزیر خارجه بود. این رسانه انگلیسی هک تلفن تراس در زمان حضور در وزارت خارجه را به هکرهای روسی نسبت داده است.

در این گزارش آمده است که مأموران و عوامل هک تلفن همراه نخست وزیر پیشین انگلیس به «جزئیات فوق محرمانه» مذاکرات او با متحدان بین‌المللی و پیام‌های خصوصی رد و بدل شده با دوست نزدیکش «کواسی کوارتنگ»، که بعداً وزیر دارایی شد، دسترسی پیدا کردند.

این گزارش می‌افزاید: «گمان می‌رود این پیام‌ها شامل گفتگو با وزرای خارجه ارشد بین‌المللی درباره جنگ در اوکراین، از جمله جزئیات در مورد محموله‌های تسلیحات باشد.»

دیلی میل همچنین به نقل از منابع ناشناس گفت که هک تلفن همراه لیزتراس باعث شده که پیام‌های او تا یک سال اخیر در دسترس هکرها قرار گیرد.

به گزارش دیلی میل، هک تلفن تراس در جریان رقابت‌های درون حزبی محافظه کار که منجر به نخست وزیر شدن او شد، کشف گردید، اگرچه تراس هفته گذشته سمت نخست وزیری را ترک کرد و ریشی سوناک جانشین او شد.

به گفته دیلی میل، پیام‌های لو رفته و هک شده نخست وزیر سابق انگلیس که به دست خارجی‌ها افتاده است شامل انتقادات او از جانسون و کوارتنگ می‌شود.

«لیز تراس» نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس هفته گذشته در حالی از سمت خود کنار کشید که تنها ۶ هفته در این جایگاه حضور داشت؛ سرنوشتی که در ۶ سال اخیر گریبان ۴ نخست وزیر دیگر را نیز گرفته بود. به این ترتیب تراس در میان نخست‌وزیران تاریخ انگلیس کوتاه‌ترین دوره حضور در قدرت را دارد. او چهارمین نخست‌وزیر بریتانیا بود که ظرف ۶ سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه‌کار می‌شود. از سال ۲۰۱۶ به ترتیب «دیوید کامرون»، «ترزا می»، «بوریس جانسون» و «لیز تراس» در این جایگاه قرار گرفته بودند و هر کدام به خاطر تشنج و بی ثباتی سیاسی از مقام نخست وزیری کناره گیری کردند.

تراس که ۱۵ شهریور پس از دیدار با الیزابت دوم، کار خود را به‌طور رسمی آغاز کرده بود، ۶ هفته پس از آغاز به کار، روز پنج‌شنبه ۲۸ مهر اعلام کرد که از مقام خود استعفا می‌دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیامک DE ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    0 0
    به احتمال زیاد استعفای تعجب آور و خیلی سریع ایشان هم به همین دلیل بوده است. احتمالأ هکرها از ایشان اطلاعاتی خصوصی را بدست آورده اند که انتشارشان برای ایشان بسیار گران تمام خواهد شد و باعث آبروریزی برای ایشان خواهد شد از این روی قبل از اینکه آبروی کشور انگلیس و همچنین خودش نرود استعفا داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس