امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود در تهران استقبال کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر ماکی» وزیر خارجه بلاروس که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه) چهارم آبان ماه در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. وزرای خارجه پس از آن بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

این نخستین سفر ولادیمیر ماکی به تهران در دولت سیزدهم است. او در سال ۱۳۹۳ نیز به تهران سفر کرده بود.

وزرای خارجه دو کشور اوایل مهر ماه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره مسائل دوجانبه و تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخته بودند.

وزرای خارجه ایران و بلاروس در این دیدار بر اراده خود برای اجرایی کردن توافقات مشترک و توسعه و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات تاکید کردند. تحولات افغانستان، حمایت از روند چندجانبه گرایی، مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا و افزایش رایزنی‌های سیاسی و تخصصی در مجامع و نهادهای تخصصی بین‌المللی از دیگر محورهای این گفت‌وگو بود.

امیرعبداللهیان و ماکی مهر ۱۴۰۰ نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک دیدار کرده بودند و وزیر امور خارجه ایران در دیدار «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی از آمادگی ایران برای ایجاد مسیر تازه‌ای به منظور ارتقای روابط دو کشور خبر داد و از کاهش حجم تعاملات تجاری ابراز تأسف کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور جمعه  ۲۵ شهریور ماه سالجاری در سفر به ازبکستان و در حاشیه بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس و هیأت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد. «الکساندر لوکاشنکو» در این دیدار با تأکید بر اهمیت تدوین نقشه راه ارتقای سطح همکاری‌های دو کشور، خاطرنشان کرد: بلاروس و جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و با توجه به ظرفیت‌های متقابل موجود، این روابط باید افزایش پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس