جو بایدن - نمایه

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، که حدود دو هفته دیگر (به شرط حیات) تولد ۸۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، ماه‌هاست علائم زوال عقل را نشان می‌دهد؛ از گاف و اشتباه لفظی تا چرت ناگاه و ادعای آزاد کردن ایران.

سرویس جهان مشرق - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً هذیان جدیدی به زبان جاری کرد که این‌بار درباره‌ی ایران بود. بایدن که این روزها مشغول دوره‌گردی در آمریکا با هدف جمع‌آوری رأی برای نامزدهای دموکرات انتخابات میان‌دوره‌ی کنگره است، طی سخنرانی تبلیغاتی‌اش در دانشکده‌ی «میراکاستا» در نزدیکی شهر «سن‌دیگو» در ایالت کالیفرنیا، حتی رکوردهای قبلی خودش در پرت‌وپلاگویی را هم جابه‌جا کرد؛ که حقیقتاً کار آسانی نبود.

رئیس‌جمهور گاف‌ها؛  نگاهی به گاف‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مقابل دوربین‌ رسانه‌ها [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› رئیس‌جمهور «بزدل»؛ بایدن «نمی‌تواند» یا «نمی‌خواهد» برجام را احیا کند؟

›› «دیکتاتور خوب» و «جنایتکار جنگی خوب»؛ سیاست خارجی آمریکا بر چه مبنایی است؟

هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم»

بایدن که داشت درباره‌ی مجروحان جنگی آمریکا در خاورمیانه صحبت می‌کرد، در واکنش به حاضران که روی گوشی‌هایشان پیام «ایران را آزاد کنید» را نشان می‌دادند و تجمعی که بیرون محل سخنرانی‌اش در حمایت از اغتشاشگران و براندازان در ایران شکل گرفته بود[۱]، گفت: «نگران نباشید؛ ایران را آزاد می‌کنیم. [مردم ایران] خیلی زود خودشان را آزاد می‌کنند[۲]

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی تبلیغاتی در کالیفرنیا می‌گوید: «ایران را آزاد می‌کنیم» [دانلود]

اگرچه ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، چنان‌که شایسته و بایسته بود، جواب بایدن را داد و سایر مقامات ایران نیز به این اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان دادند، اما نباید ناگفته بماند که بایدن نه می‌داند چه می‌گوید؛ نه منظوری دارد؛ و نه باید تره‌ای برای حرف‌هایش خرد کرد. هرچه باشد، اعضای دولت خودش هم اهمیتی به حرف‌های او نمی‌دهند.

پاسخ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، به ادعای بایدن درباره‌ی اقدام دولت آمریکا به آزاد کردن ایران [دانلود]

فردای سخنرانی بایدن در کالیفرنیا، «جان کربی» سخنگوی کاخ سفید، عملاً از اظهارنظر بایدن اعلام برائت کرد و گفت رئیس‌جمهور صرفاً می‌خواسته با معترضان در ایران «اعلام همبستگی» کند[۳]. مسئله این‌جاست که بایدن که در اظهارنظرهای قبلی‌اش[۴]، کلماتش را به گونه‌ای انتخاب کرده بود که به نقش دولتش در اعتراضات اخیر در ایران اذعان نکند، در سخنرانی کالیفرنیا ناخواسته به دخالت مستقیم آمریکا در اغتشاشات ایران اعتراف کرد.

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

«مهسا امینی باید امروز زنده می‌بود. در عوض، ایالات متحده و مردم ایران در سوگ او هستند. ما از دولت ایران می‌خواهیم آزار نظام‌مند زنان را پایان دهد و اجازه‌ی اعتراض مسالمت‌آمیز را صادر کند.» توئیت «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه‌ی آمریکا، در حمایت از اغتشاشگران در ایران (+)

ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی +تصاویر

«ایلان ماسک» یکی از ثروتمندترین انسان‌های دنیا و کارآفرین سرشناس آمریکایی که در رأس شرکت‌های بزرگی مانند خودروسازی «تسلا»، و اکنون توئیتر، قرار دارد، فرصت اغتشاشات در ایران را غنیمت شمرد و بلافاصله درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا و مجوز ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» به کاربران ایرانی را مطرح کرد. دولت آمریکا نیز برای حمایت از آشوبگران در ایران و کمک به آن‌ها برای برگزاری تجمعات بزرگ‌تر، شرکت «اسپیس‌ایکس» متعلق به «ماسک» و ارائه‌دهنده‌ی خدمات «استارلینک» را از تحریم‌های ضدایرانی مستثنی کرد.  (+)

در عین حال، کربی، هماهنگ‌کننده‌ی ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا، ضمن تأکید بر این‌که بایدن نمی‌خواسته اتخاذ رویکرد جدیدی در واشینگتن درباره‌ی اعتراضات ایران را اعلام کند، تصریح کرد: «او [بایدن] داشت بار دیگر همبستگی ما با آن‌ها [اغتشاشگران در ایران] را بیان می‌کرد... رئیس‌جمهور در این‌باره کاملاً صریح بوده است... ما همچنان به دنبال راه‌هایی خواهیم بود تا رژیم [ایران] را وادار به پذیرش مسئولیت شیوه‌ی رفتارش با مردم خودش کنیم.» با این وجود، سخنگوی کاخ سفید گفت به‌رغم این گفته‌ی بایدن که ایرانی‌ها «خیلی زود خودشان را آزاد می‌کنند»، دولت آمریکا هیچ نشانه‌ای مبنی بر قریب‌الوقوع بودن تغییر رژیم در ایران در دست ندارد.

هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم» / شواهد زوال عقل رئیس‌جمهور آمریکا +عکس و فیلم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اوایل ماه نوامبر سال ۲۰۲۲، در شهر «سن‌دیگه» در ایالت کالیفرنیا، در حمایت از «مایک لوین» نماینده‌ی دموکرات این ایالت در کنگره، سخنرانی می‌کند. به‌رغم این‌که بایدن طی این سخنرانی گفت ایرانی‌ها «خیلی زود خودشان را آزاد می‌کنند»، اما سخنگوی کاخ سفید می‌گوید دولت آمریکا هیچ نشانه‌ای از تغییر رژیم در ایران مشاهده نکرده است. (+)

زوال بایدن جلوی چشم همه

نه‌تنها اشتباهات و اصطلاحاً «گاف» های بایدن[۵]، بلکه هذیان‌گوییِ رئیس‌جمهور آمریکا هم بی‌سابقه یا حتی کم‌سابقه نیست، بلکه به اعتقاد[۶] بیش از نیمی از مردم[۷] آمریکا[۸] و بسیاری از کارشناسان، چه جمهوری‌خواه و چه حتی دموکرات[۹] (که برخی از آن‌ها حتی کنار گذاشتن بایدن از قدرت به خاطر زوال عقل و به موجب متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا را نیز بررسی کرده‌اند[۱۰])، نتیجه‌ی زوال[۱۱] تدریجی عقل اوست. به عنوان نمونه، نشریه‌ی محافظه‌کار آمریکایی «نشنال‌ریویو» طی گزارشی تحت عنوان «رئیس‌جمهور آرام‌آرام جلوی چشم‌هایمان زایل می‌شود[۱۲]» درباره‌ی برخی از حرف‌ها و رفتارهای عجیب جو بایدن فقط طی همین چند هفته‌ی اخیر توضیح داده است.

مروری بر شماری از گاف‌های تاریخی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا [دانلود]

نشنال‌ریویو می‌نویسد بایدن طی چند هفته‌ی اخیر...

اصرار کرد که اقتصاد [آمریکا به لطف دولت او] «مثل خر، قوی» است؛ در حالی که این‌طور نیست. حتی [دوهفته‌نامه‌ی آمریکایی] «نیشن» [که رویکرد لیبرال دارد و حامی دموکرات‌ها و دولت بایدن است] هم به او التماس کرده از بلوف زدن درباره‌ی پیشرفت اقتصادی دست بردارد[۱۳]؛

فی‌البداهه مدعی شد وضعیت در اوکراین به سمت «آرماگدون» [و جنگ آخرالزمانی] پیش رفته است؛ در حالی که تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده و به نظر می‌رسید هیچ کس دیگری، حتی در خود دولت آمریکا، هم نمی‌دانست منظور بایدن از این حرف چیست[۱۴]؛

اصرار کرد که طرحش برای بخشودگی وام‌های دانشجویی، در کنگره تصویب شده[۱۵]؛ در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده [بلکه بایدن صرفاً یک دستور اجرایی (از اختیارات ریاست‌جمهوری) را امضا کرده که اصلاً ارتباطی به کنگره‌ی آمریکا ندارد] [۱۶]؛

هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم» / شواهد زوال عقل رئیس‌جمهور آمریکا +عکس و فیلم

جو بایدن، تا چند روز دیگر، تولد ۸۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد. طبق برخی گزارش‌ها خودی‌های حزب دموکرات نیز به دنبال متقاعد کردن بایدن به انصراف از شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ برای دور دوم ریاست‌جمهوری هستند. (+) 

ادعا کرد که هزینه‌ی انرژی را کاهش داده[۱۷]؛ در حالی که از ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش به هیچ عنوان هزینه‌ی انرژی در آمریکا کاهش پیدا نکرده است: نه برق[۱۸]، نه گاز طبیعی[۱۹]، نه بنزین[۲۰]، نه گازوئیل[۲۱]، نه نفت گرمایشی [سوخت] [۲۲]

طی مصاحبه با «جاناتان کیپهارت» خبرنگار [شبکه‌ی آمریکایی] «ام‌اس‌ان‌بی‌سی»، مکثی طولانی و عجیب کرد؛ و

اعلام کرد که همسر «جان فترمن» [نامزد دموکرات نمایندگی ایالت پنسیلوانیا در مجلس سنا] گفت «بانوی عالی‌ای در سنا» خواهد شد؛ [در حالی که همسر فترمن اصلاً در انتخابات نامزد نشده است؛ هرچند به خاطر مشکلات سلامتی فترمن بعد از سکته‌ی چند ماه قبل، همسرش نقش پررنگ‌تری در رقابت انتخاباتی او ایفا نموده است[۲۳]].

شش گاف برتر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در سال ۲۰۲۱ [دانلود]

نویسنده‌ی گزارش نشنال‌ریویو سپس می‌نویسد:

لطفاً به من نگویید این مرد، که این ماه [نوامبر ۲۰۲۲] ۸۰ سالش می‌شود، حالش خوب است؛ مثل خرگوش، باهوش است؛ علائم پیری در تفکر و تکلمش دیده نمی‌شود؛ و آن‌قدر انرژی دارد که حتی «کارین ژان-پیر»، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، هم به پایش نمی‌رسد[۲۴]. رئیس‌جمهور، پیر است. به‌رغم این‌که کم سفر می‌کند و برنامه‌ی کاری‌اش سبک است، باز هم خسته است. حتی در به پایان رساندنِ مصاحبه‌های پیش‌پاافتاده و جلسات کوتاه پرسش‌وپاسخ با خبرنگاران هم مشکل دارد. یا دستیارانش جمله‌های شاد مصنوعی به خوردش می‌دهند؛ یا اصلاً یادش نمی‌آید چه جمله‌هایی به او تلقین کرده‌اند و فقط تصمیم می‌گیرد باور کند که همه‌چیز دارد خوب پیش می‌رود. ما می‌توانیم [امروزِ] این آدم را ببینیم؛ و یادمان می‌آید که در طول دوره‌ی ریاست‌جمهوری اوباما، وقتی معاون رئیس‌جمهور بود، چگونه بود: این‌قدر کودن، این‌قدر ازهمه‌جابی‌خبر، این‌قدر پخمه، این‌قدر کله‌شقانه لجباز نبود.

هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم» / شواهد زوال عقل رئیس‌جمهور آمریکا +عکس و فیلم

«کارین ژان-پیر» (تصویر بالا) سخنگوی کاخ سفید، اخیراً در واکنش به سؤالات درباره‌ی وضعیت سلامتی جو بایدن، گفته بود «حتی من هم به پای رئیس‌جمهور نمی‌رسم.» مقامات دولت آمریکا پس از اشتباهات مکرر بایدن، به دنبال راهی برای تبرئه‌ی او و سرپوش گذاشتن روی واقعیت تحلیل بدنی و زوال عقلی رئیس‌جمهور ۸۰ ساله‌ی آمریکا هستند. به نظر می‌آید اغراق ژان-پیر نیز تلاشی در همین راستا باشد.  (+)

نشنال‌ریویو گزارش خود را این‌گونه به پایان می‌رساند:

«مری کاترین هام» [خبرنگار، کارشناس، و نویسنده‌ی آمریکایی] پیش‌بینی می‌کند که پس از انتخابات [میان‌دوره‌ی کنگره]، آمریکایی‌ها گزارش‌های «حالا دیگر می‌شود این را گفتِ» زیادی درباره‌ی بایدن و مشکلات پیری و سلامتی او خواهند شنید[۲۵]. اگر واقعاً پس از انتخابات شاهد افشاگری‌های زیادی درباره‌ی سلامت بایدن باشیم (چنان‌که من در یکی از گزارش‌های «تکانِ صبگاهی» ام در ماه ژوئن پیش‌بینی کردم)، باید توبیخ شدید و جدی‌ای علیه همه‌ی کسانی انجام بشود که طی یک سال گذشته اصرار داشتند حال بایدن خوب است؛ به‌رغم آن‌چه که با چشمان خودمان داریم می‌بینیم، و با گوش‌های خودمان داریم می‌شنویم.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در بازدید از پیامد آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا، دو بار شهر ویران‌شده‌ی «پارادایس» را «پلژر» خطاب می‌کند تا این‌که اطرافیان، وسط حرفش می‌پرند و می‌گویند: «پارادایس». ترامپ نیز به نوبه‌ی خود با اتهام عدم سلامت روانی و فکری برای تصدی ریاست‌جمهوری مواجه بود و حتی گفته می‌شد ممکن است به همین دلیل از ریاست‌جمهوری کنار زده شود. (ویدیو زیرنویس ندارد[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› دفاع از اغتشاش و تهدید به حمله نظامی؛ ایران در سند راهبرد امنیت ملی دولت بایدن

›› ایرانی‌های بد - ایرانی‌های خوب؛ حمایت آمریکا از اغتشاشگران ایرانی

›› وقتی ترامپ نام شهری را که در آن است نمی‌داند!


[۱] Biden says ‘we’re gonna free Iran’ at campaign stop in California Link

[۲] Biden vows to 'free Iran' in West Coast campaign speech Link

[۳] Biden was ‘expressing solidarity’ when he said ‘we’re going to free Iran,’ White House says Link

[۴] Prominent US academics urge Biden to do more to help anti-government protesters in Iran Link

[۵] Joe Biden’s latest gaffe plays right into Republicans’ hands Link

[۶] Poll: Voters' doubts rising about Biden’s health, mental fitness Link

[۷] Majority of Americans concerned about Biden’s mental health: new poll Link

[۸] ۶۴% Of Voters ‘Concerned’ Over Biden’s Mental Health: I&I/TIPP Poll Link

[۹] Democrats join rest in questioning Biden’s ‘mental health’ Link

[۱۰] Is a ۲۵th Amendment removal in Joe Biden’s future? Link

[۱۱] More Americans worried about Biden mental health after ‘Where’s Jackie?’ gaffe Link

[۱۲] The President Slowly Deteriorates Before Our Eyes Link

[۱۳] Biden Needs to Stop Boasting About the Economy Link

[۱۴] Whatever Happened to ‘Armageddon’? Link

[۱۵] Either the president is deliberately misrepresenting the student loan cancellation... Link

[۱۶] ‘I Got It Passed by a Vote or Two’: Biden Falsely Claims Student-Debt ‘Forgiveness’ Passed Congress Link

[۱۷] BIDEN says he's "brought down the cost of energy."... Link

[۱۸] During ۲۰۲۱, U.S. retail electricity prices rose at fastest rate since ۲۰۰۸ Link

[۱۹] Henry Hub Natural Gas Spot Price Link

[۲۰] Weekly U.S. Regular All Formulations Retail Gasoline Prices Link

[۲۱] Weekly Retail Gasoline and Diesel Prices Link

[۲۲] Weekly U.S. Weekly No. ۲ Heating Oil Residential Price Link

[۲۳] Biden Tells Fetterman’s Wife She’ll Be ‘A Great Lady In The Senate’ — She’s Not Running Link

[۲۴] White House press secretary dismisses reports detailing concerns over Biden’s reelection as ‘hearsay’ Link

[۲۵] In about ۳ weeks, we’re gonna be Now It Can Be Tolding this whole situation so hard... Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    اتفاقا بایدن درست گفته هرکه خلاف این سخن را تایید کنه زوال عقل داره فشار حداکثری برملت وارد کردید پوتین را بی خیال بشید تا دیر نشده
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      مابه روسیه وصل نیستیم مابراساس دین خودجلومیریم وبانفوذی وخائن وجنایتکاروفاسدمجازات ویاتوبه دینی میدهیم هرکسی هم ناراحته درایران که همیشه مرکزعفت ودین وخدابوده بره توکاباره وبدمست خونه های اسیرلیبرالیسم اظهارتحلیل کنه هری بلانسبت حیوون
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      9 62
      فاز این و ترامپ اینه که با سربازایی که مثل بچه تو خودشون جیش میکنن به ایران حمله کنن یکی از سربازا موقع دستگیری با اون هیکلش شماره 1 و 2 رو همزمان داخل لباسش خالی کرده بود
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      4 85
      آخی چه قدر پوتین پوتین کردن برایت که خواب و روزت شده پوتین عموجان؟
    • آمریکا ابرقدرته IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      ارتش آمریکا تا الان رافت کابویی به خرج داده وگرنه وای به روزی که ارتش گانگستر ها بیدار شوند . . . ارتش صدام هم تا آخرین لحظه ورود نیرو های آمریکایی کری خوانی زیاد میکرد . روسیه ابرقدرت پوشالی که قرار بود اوکراین را 1 روزه بگیرد اینطور به فلاکت افتاده .
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 46
      در پاسخ به 15:52 از این لفظ استفاده نکنید برای مردا من یکی از همخدمتی هام تو پادگان از ترس خودشو خیس کرده بود بعد بهش دلداری میدادم و اصلا مسخرش نکردم حالا به نظرت خوب بود؟؟؟ بهش میگفتم تو مثل بچه هستی
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 32
      سایت برترینها بعد از تمام فتنه گری هاش جدیدا از مخاطبش میخواد که ....دست بگیره .در بخش موسیقیهای وطن پرستانه یک آهنگ شجریان گذاشته و در توضیح نوشته: شب‌نورد دائما از شنونده‌اش می‌خواهد که عاملیت داشته باشد. ....
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      4 103
      احتمالا چون اسلافش درباره ایران شکرزیادی خورده قبلا وزیر خارجه شون گفته بود ریشه ملت ایران را خشک می کنیم
    • آمریکا ابرقدرته. DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      4 48
      امریکا را عصبانی نکنید اگر امریکا عصبانی بشه یک موشک از همون موشکهایی که در افغانستان زد و مانند بند تمبون دررفت اینجا هم میزنه و مانند بند تمبون در میره. امریکا پوشالی ترین قدرت روی کره زمین است و بدهکارترین دولت تاریخ بشر . بالاترین قدرت امریکای بدون بمب اتمی همین بود که دنیا در افغانستان دید که امریکا چگونه در رفت و به خودش ر.....
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      7 58
      بعد از حرف بایدن تا حالا چند مقام امریکایی و شورای امنیت ملی امریکا شروع کردن به عذرخواهی ضمنی و تصحیح حرف بایدن. خلاصه به غلط کردن افتادن
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 44
      زیاد فیلم های الکی رمبو دیدی خواب نما شدی امریکا رو که یادمون هست چجوری از افغانستان فرار کرد حتی عده ای از آنها مثل بنی صدر با لباس زنانه و قر و غمزه در رفتند
    • زارا IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 0
      لطفا چرت نگید! ما ایرانیم به هیچ دولت دیگه ای نیاز نداریم....
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 2
      وای وای ترسیدم بجنبید تا دیر نشده...خخخخخ
    • DE ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      3 1
      هذیان جدید بایدن: «ایران را آزاد می‌کنیم» خخخخخ تو فقط میتونی پشت تریبون چند تایی داخل تمبونت آزاد کنی پیریه
  • محمد عظیمی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    چه دیدید شاید همین پیرمرد حواس پرت به جای امضای برگه تحریم ها برگه حمله نظامی به شما را امضا کرد و نابود شدید 😂😂😂😂😂
    • . IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      9 114
      جوک بود حرفت ولی اینو بدون که کافیه آمریکا دست از پا خطا کنه اسراییل بسرعت ۲ دقیقا نابود میشه و همچنین تمام پایگاه های نظامی آمریکا
    • شهرام IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      7 110
      16:09 توهمت خیلی بالاست به دکتر مراجعه کن
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      7 103
      دورانی که آمریکا تو ایران هر غلطی میکردن گذشته.تو هم تو آلبانی دوغتو بنوش
    • CA ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      5 1
      نابود شمائید که به آلسعود سواری میدید بدبختهای داعشی.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 77
    جرج فلوید هم باید امروز زنده بود
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 144
    کج فهمیدید! منظورش از آزاد کردن ایران ، آزادی جنسی است! رئیسی باید می گفت خیر ملت ما آزادی فحشاء را نمی خواهد.
    • شهرام IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 87
      مگه چیه تفسیر داشته باشه رک و راست گفت
  • کارشناس IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    خودمون ازاد میکنیم.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      3 45
      پاشو پاشو از زیر پتو بیا بیرون
    • شهرام IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 56
      16:16 یوالله دیگر باور نداری هنوز ؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    پدربزرگم می گفت خون بیگناه زود دامن قاتل رو می گیره .پدربزرگم معمولا حرفاش رو حساب بود. سعی کنیم قاتل نباشیم .سعی کنیم قاتل بی گناهان نباشیم. خون بیگناهان به عرش خداوند آویزان میشه و هر روز ندا میده: یا رب باین ذنب قتلنا
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      8 66
      منظورت طلبیه 21 ساله ست، آرشام، علی اصغر و..، طفل نابینای اغتشاشات، ماموران نیروی انتظامی،یا زنانی که چادر از سرشون برداشتن؟قطعا آه و خون اون عزیزان و آه مظلومان و مادران شهدا، آه آرتین ها، سیل خواهد شد و دامن بانیان، عاملان و مشوقان اغتشاش را خواهد گرفت، ظلم در مال و جان و فرزندان ظالم اثر دارد. جای جلاد و شهید، جای ظالم و مظلوم را عوض نکنید، از سرنوشت یزیدیان و ماندگاری حسینیان عبرت بگیرید. که وعده خدا حق است ان الباطل کان زهوقا ضمنا بای ذنب درست است
  • VI ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 84
    شایدم موادی چیزی میزنه، ولی کاخ سیاه صداشو در نمیاره. درسته پیره، ولی بیچاره اونم دل داره و از عشق و حال خوشش میاد
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 38
    جوک بازاری شده دنیای سیاست و بازار قدرت ابرقدرتها!!!! البته بایدن میتونه عمدا اشتباه کرده باشد
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 44
    رجز میخونید ولی معلومه بدجوری ترسیدیدا
  • مجتبی محمدی از زنجان IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 61
    آقای بایدن حقوق زبانی و قومی اقلیتها در آمریکا داده بشه و گرنه آمریکا تجزیه و درگیر میشه مثل جهان این خواست مردم و جوانان آمریکایی هستش هزینه اش با خودت
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 57
    بد امریکایی ها از بهترین مسئکل ما شرف تر هستند
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 65
      اینقدر خوب هستند که تو را تحریم می کنند هیچ هرکسی هم با تو کار کند تحریم می کنند ولی به خاطر شست و شوی مغزی که می شوم باز می گویم آمریکا خیلی از من ایرانی خوب تر هستند!
  • . IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 38
    بایدن غلط خورد
  • عباس IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 40
    ما غیر از امام زمان مملکت به کسی نمی دهیم
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      8 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • عباس IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 30
    اومد کنترل کنه از از دهنش در اومد
  • نازنین IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 69
    رهبرماتواین سن بدون خوردن یک قطره اب وتکیه به هیچ چیزی قاطعانه وشجاعانه ساعت هاحرف میزنه بعداین عامومیخوادایران روازادکنه🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    5 54
    ضعف صدا سیما ضعف صدا سیما ضعف صداسیما در جهاد تبیین
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 48
    بایدن دوست داریم خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 46
    داداچ تو فعلا عرق نعنا دو آتیشه میل بفرما چون فعلا چیز دیگری رو تند تند داری آزاد می کنی
  • رضا IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 47
    خودتون خوب میدونیید که هذیان نگفته و سیاست واقعی انریکا را بدای همه روشن کرده ولی شماها دوباره همان اشتباهی که بدای ترامپ مرتکب شدید را بدای این هم دارید میشید ...واقعیات را بگید بد نیست ...ما واقعیت را میخواهیم نه برداشت شماها را
  • رضا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 61
    غربزده ها ازسگ آمریکاییها هم کمترن این حرف نیست قانون زمان محمدرضا چمدونی بوده اسمشم کاپیتولاسیون
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      0 1
      دقیقا
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 36
    وی با اشاره به برخی از اخبار منتشر شده از سوی مقامات و رسانه‌های غربی در مورد ارسال پهپاد و موشک از سوی ایران به روسیه و اینکه ایران این ابزار‌ها را در اختیار روسیه قرار داده است، تصریح کرد: اظهارات آن‌ها در مورد بخش موشکی کاملا غلط است و بخش پهپاد درست است. ما تعداد محدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 40
    هر کسی جلو پوتین را بگیره با هر. نیتی باشه کار خوبی می کنه
    • رضا IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      6 1
      هرکس جلو آمریکا وایسه ما دوستش داریم چون جلو زورگو باید وایساد
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      حرف می زنی یا باد می زنی؟
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 27
    شما که استاد بصیرت هستید چرا در یک جنگ طرف پوتین را گرفتید و به او پهباد دادید ؟؟؟ شما می توانید به خارجیها هرچی دلتون می خواه بگویید ولی ما از جنس خودتون هستیم .
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      1 1
      کوته بیننانه ترین تحلیل ها تو نوشته هاتون هست.پوتین جلوی گسترش ناتو رو به شرق گرفت.در واقع اگه روسیه جلوی ناتو رو نمیگرفت علاوه بر اینکه برای روسیه مشکل ساز میشد برای ما هم مشکل ساز می شد و بدون شک ایران رو وارد جنگ می کرد.
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      1 1
      اولا مگه شما مامور سازمان ملل یا ما مور cia هستی ثانیا چرا همه دنیا به اوکراین سلاح ارسال کنه وما اگه پهپاد به روسیه بدیم باید جواب دلقکهایی مثل تو را بدیم!
  • محمدایوب IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 0
    روح حاج قاسم شاد. جو یادش رفته در عراق سربازان آمریکا می خواستند از عراق خارج شوند به حاج قاسم گفتند اجازه بده بریم به ما کاری نداشته باشید حالا مرتیکه که اختیار خودش رو نداره جلوی زن چارلز انگلیسی .... سخن گفت حالا هارت وپورت می‌کنه اخه مرتیکه .... که. صدات از ... ما را می ترسونی سوسولها رفتند کاسه گدایی به دست هم رفت مردها سرکار هستند
  • عیسی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 1
    یک خودزنی دیگربایدن دوره افتاده براحزبش تبلیغ میکنه ورای جمع میکنه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 2
    هر وقت دموکرات‌ها سر کار اومدن در چندین کشور انقلاب مخملی را افتاده .زمان تجزیه شوروی . زمان مصر .در لیبی .در تونس .اینها استاد انقلاب مخملی هستند و استاد اجماع سازی .
  • احمد IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 2
    این بد بخت دوچاره گسستگی سلولهای .... شده ، چند بار جلو دوربین ... ، مگه یادتون رفته 😅😅😅😅😅
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 1
    بایدن که اوضاعش معلومه
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    3 1
    این مردک متوهم الزایمری هم فکر نکنم انقدر که روحانی به مملکت ایران اسیب زد به امریکاه ضربه زده باشه روحانی الهی که خیر نبینی
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 2
    بایدن غلط خورد
  • یاسر NL ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 0
    نگران نباشید... فعلا خبری نیست
  • سیاوش IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 2
    مسخره‌ش نکنید. بایدن توانایی‌هایی داره که دیگران ندارند! با ابلیس دست میده! با اجنه خبیث ارتباط داره! با شیاطین صحبت می‌کنه! این‌ها برای رییس‌جمهور کشور شیطان بزرگ کم هنری نیست!
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    آمریکا ابر قدرته ببین چه حیوانی هستی که به دشمن افتخار می کنی همین !!!
  • مسعود IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    ایران را آزاد می‌کنیم = ایران را نابود می‌کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس