انتخابات امریکا

انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا در حالی برگزار می‌شود که افزایش نرخ تورم، ورود مهاجران غیرقانونی و ناکامی‌های سیاست خارجی بایدن را به یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور این کشور تبدیل کرده است.

به گزارش مشرق، حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف آمریکا از صبح سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) به وقت محلی برای انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور به روی رای دهندگان آمریکایی باز شد.

قوانین و مقررات ایالت های پنجاه گانه آمریکا موجب شده است تا ساعت آغاز و پایان اخذ رای در هر ایالت متفاوت باشد و زمان اعلام نتایج نیز با احتساب شمارش آرای  پستی در برخی ایالتها حتی تا یک هفته به طول انجامد.

انتخابات روز سه شنبه هشتم نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ ) در واقع به طور سنتی همه پرسی درباره عملکرد حزب حاکم یعنی حزب جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا (دموکرات) تلقی می‌شود.

در این دور از انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا،  ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا انتخاب می شوند.

اگر جمهوریخواهان بتوانند کنترل هر یک از مجالس را به دست بگیرند، به شکل موثری می توانند برنامه های بایدن  را متوقف کنند. 

آخرین اخبار انتخابات میان‌دوره‌ای را می‌توانید در این گزارش به صورت لحظه به لحظه ببینید.

۳۰ :۲۱- گویا تیر های حمایتی ترامپ نیز به سنگ خورده است

فیلم/ آخرین نتیجه انتخابات میان دوره ای امریکا در گفتگو با خبرنگار صداوسیما در نیویورک

۱۰ :۲۱- رقابت برای کسب کرسی جورجیا در سنا به دور دوم کشیده شد

شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز پیش‌بینی کرده رقابت میان رافائل وارنوک و هرشل واکر، نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای کسب کرسی مجلس سنا به دور دوم کشیده خواهد شد.

رسانه آمریکایی: "ران دسانتیس" رهبر جدید حزب جمهوریخواه آمریکا است

شبکه فاکس نیوز آمریکا نزدیک به جمهوریخواهان اعلام کرد: بزرگترین برنده انتخابات میان دوره ای بدون شک "ران دسانتیس" فرماندار فلوریدا است که توانست قاطعانه در انتخابات روز سه شنبه بار دیگر پیروز شود. (اینجا بخوانید)

۰۱ :۲۰- نامزد حزب جمهوری‌خواه در ویسکانسین به پیروزی رسید

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند «ران جانسون» نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالت ویسکانسین توانسته در رقابت با نامزد حزب دموکرات به پیروزی برسد.

سرنوشت دیگر رسانه‌های کلیدی شامل جورجیاُ آریزونا و نوادا هنوز مشخص نشده است. در جورجیا احتمال کشیده شدن رأی‌گیری به دور دوم وجود دارد.

پیش‌بینی رسانه آمریکایی از پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان 

شبکه ان‌بی‌سی نیوز بر اساس محاسبات خود پیش‌بینی کرده نتیجه نهایی انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اختصاص ۲۲۰ کرسی به جمهوری‌خواهان و ۲۱۵ کرسی به دموکرات‌ها خواهد بود که با این حساب کنترل این مجلس برای دو سال آینده در اختیار حزب جمهوری‌خواه آمریکا قرار می‌گیرد.

۱۶:۲۰-آخرین نتایج انتخابات کنگره آمریکا

 به گزارش سی‌ان‌ان، در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان تا این لحظه ۱۹۹ و دموکرات‌ها ۱۷۸ کرسی به‌دست آورده‌اند.

 تاکنون جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر کدام ۴۸ کرسی در سنا را به خود اختصاص داده‌اند.

ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند؛ اعتراض کنید/ آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا/ پیشتازی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان

رقابت شدید بر سر چهار کرسی سنا

 هنوز تکلیف کرسی‌های سنا در چهار ایالت کلیدی جورجیا، ویسکانسین، آریزونا و نوادا برای تعیین تکلیف اکثریت این مجلس مشخص نشده است. بر اساس آمار پایگاه «ریِل کلیِر پالتیکس»:

 در جورجیا ۹۶ درصد آرا شمرده شده و وارناک دموکرات با ۴۹.۲ درصد آرا از رقیب جمهوری‌خواه خود واکر با ۴۸.۷ درصد آرا پیش است. 

 در ویسکانسین ۹۴ درصدآرا شمارش شده و جانسون جمهوری‌خواه با ۵۰.۵ درصد آرا از رقیب دموکرات خود بارنز که تاکنون ۴۹.۳ درصد آرا را به دست آورده، جلو است. 

 در آریزونا بعد از شمارش ۶۷ درصد آرا، کِلی نامزد دموکرات‌ها با کسب ۵۲.۱ درصد آرا از مسترز جمهوری‌خواه که ۴۵.۸ درصد آرا را به دست آورده پیش است. 

 در نوادا با شمارش ۸۰ درصد آرا، لاکسالت جمهوری‌خواه که از رقیب دموکراتش عقب بود، توانسته با کسب ۴۹.۹ درصد آرا در مقابل ۴۷.۲ درصد کورتز ماستو دموکرات از وی پیشی بگیرد. 

 تاکنون جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها هر کدام ۴۸ کرسی در سنا را به خود اختصاص داده‌اند.

 در سنای آمریکا به ۵۱ کرسی برای کسب اکثریت نیاز است و در صورت تساوی دو حزب (۵۰-۵۰) با توجه به حق رای کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا، دموکرات‌ها صاحب اکثریت خواهند شد.

جدیدترین نتایج از رقابت در ۴ ایالت کلیدی برای مجلس سنا

در ایالت جورجیا به نظر می‌رسد دموکرات‌ها با چالش سختی برای حفظ کرسی‌شان مواجه شده‌اند. در این ایالت، با شمارش ۸۸ درصد آرا، نامزد حزب جمهوری‌خواه تنها با ۰.۴ درصد از نامزد دموکرات پیش است.

در ایالت پنسیلوانیا، جمهوری‌خواهان برای حفظ کرسی‌شان به مشکل برخورده‌اند و نامزد حزب دموکرات با حدود ۱ درصد اختلاف از رقیبش پیشی گرفته است. در این ایالت ۷۹ درصد آرا شمارش شده است.

در ایالت آریزونا که دموکرات‌ها باید از کرسی‌شان دفاع کنند با شمارش ۵۱ درصد آرا، نامزد دموکرات‌ها ۱۸.۳ درصد از رقیبش پیش افتاده است.

در ایالت نوادا هم دموکرات‌ها باید از کرسی خودشان دفاع کنند. شمارش آرا در این ایالت هنوز آغاز نشده است.

آخرین نتایج انتخابات کنگره آمریکا

تا ساعت ۸ صبح به‌وقت تهران، در رقابت بر سر مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان ۱۷۱ و دموکرات‌ها ۱۱۷ کرسی به‌دست آورده‌اند.

در سنا جمهوری‌خواهان ۴۶ به ۴۵ پیش هستند.

رقابت تنگاتنگ در دو ایالت کلیدی سنا

در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا که جزو ۴ ایالت کلیدی برای تعیین سرنوشت کنترل یکی از دو حزب آمریکا بر مجلس سنا هستند رقابت تنگاتنگی میان نامزدهای جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در جریان است.

در ایالت جورجیا تا کنون ۸۸ درصد از آرا شمرده شده و نامزد حزب جمهوری‌خواه با حدود ۱.۴ درصد اختلاف از نامزد دموکرات پیشی گرفته است. چنانچه جمهوری‌خواهان در این ایالت به پیروزی برسند،دموکرات‌ها قادر به حزب کرسی‌شان در این ایالت نبوده‌اند و آن را از دست داده‌اند.

در ایالت پنسیلوانیا که کرسی آن تا کنون در اختیار یک سناتور جمهوری‌خواه بوده جریان بر عکس جورجیا است. در اینجا ۶۲ درصد آرا شمارش شده و نامزد حزب دموکرات با اختلاف تقریباْ ۲.۸ درصدی از رقیبش جلو افتاده است. اگر این نتیجه باقی بماند، کرسی این ایالت دچار چرخش به سمت دموکرات‌ها خواهد شد.

 آخرین نتایج انتخابات کنگره و سنای آمریکا

تا این ساعت روز چهارشنبه به‌وقت تهران، جمهوری‌خواهان ۱۵۲ کرسی و دموکرات‌ها ۸۲ کرسی در مجلس نمایندگان کسب کرده‌اند.

در مجلس سنا، دو طرف در عدد ۴۱ مساوی هستند.

نامزد جمهوریخواه آریزونا: در صورت پیروزی هشت سال کابوس شما خبرنگاران می‌شوم

نشریه آمریکایی هیل نوشت: کاری لیک (Kari Lake) که نامزد تصدی فرمانداری آریزونا نیز است، وقتی خبرنگار شبکه سی بی اس از او درباره پیش بینی نتایج انتخابات پرسید، گفت: «آیا تازه اخبار این رقابت‌ها را پوشش می دهید؟ چون ما قبلا در این مورد حرف زده‌ایم. من به این سوال جواب داده‌ام. من نه تنها چهار سال فرماندار آریزونا خواهم شد بلکه هشت سال بدترین کابوس وحشتناک برای شما خواهم بود».

لیک که از او به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری آینده ایالات متحده در صورت پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ یاد می‌شود، در حین صحبت مقابل دوربین رسانه‌ها، درست مانند ترامپ برای خبرنگاران متمایل به حزب دموکرات شاخ و شانه کشید.

او همچنین یک ویدئوی تبلیغاتی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر به اشتراک گذاشت که در آن با چکش به جان تلویزیون‌هایی افتاده است که به زعم او، اخبار دروغ پخش می‌کنند.

همزمان با انتخابات در آمریکا؛ یک دانش آموز در حمله به یک مرکز آموزشی جان باخت

شهردار سیاتل آمریکا گفت: دانش آموزی که صبح روز سه‌شنبه هم زمان با آغاز انتخابات میان دوره‌ای کنگره این کشور در حمله به یک مرکز آموزشی هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود، در بیمارستان جان سپرده است.

تارنمای شبکه ای بی سی نیوز نوشت: مدیر دبیرستان اینگراهام گفته که گمان می‌رود این تیراندازی حمله‌ای هدفمند بوده باشد. 

به گفته پلیس سیاتل، مظنون یک ساعت پس از تیراندازی در مکان دیگری دستگیر و یک قبضه سلاح گرم از او کشف شده، هر چند مشخص نیست که همان تفنگی باشد که با آن تیراندازی کرده است.

پلیس جزئیات بیشتری در این باره منتشر نکرده و سرگرم تحقیقات از شاهدان و بررسی صحنه جنایت است.

همزمان با انتخابات در آمریکا؛ انتشار انواع تهدید و الفاظ توهین آمیز در توئیتر و فیسبوک

همزمان با انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، بررسی‌ها نشان می‌دهد انواع تهدید و ارعاب، الفاظ توهین‌آمیز و شایعه تقلب به‌طور گسترده‌ای در دو شبکه اجتماعی توئیتر و فیسبوک متعلق به ایلان ماسک منتشر شده است.

به گزارش الجزیره، از جمله مطالب منتشره در فیسبوک و توئیتر می‌توان به این ادعای بی اساس اشاره کرد که به علت تقلب، شمارش آرا و اعلام نتایج با تاخیر انجام می‌شود.

همچنین برای دستکاری در نتایج این انتخابات، شیوع عمدی برخی بیماری به عنوان "تاکتیک‌های ارعاب و ترساندن" برای دستکاری در انتخابات سازماندهی شده است.

این دو شبکه اجتماعی، روز سه‌شنبه کار را به جایی رساندند که در مطالب دیگری ادعا کردند خرابی دستگاه‌های الکترونیک اخذ رای دال بر دستکاری در آرا می‌باشد و اگر نتایج تا پایان روز اعلام شود معلوم است در انتخابات تقلب شده است.

این مطالب را جسی لیتلوود (Jesse Littlewood) معاون موسسه کامن کاز (Common Cause) عنوان کرد که روی مطالب و رفتار مخاطبان شبکه‌های اجتماعی نظارت و پژوهش می‌کند.

لیتلوود، شدت دروغ پراکنی در این دو شبکه اجتماعی را نگران کننده توصیف و تاکید کرد: ما می‌دانیم که فردای انتخابات، این دروغ‌ها به شدت افزایش می‌یابد. آنچه نگران کننده و نسبتا تازه است این است که توئیتر به علت اخراج شمار زیادی از کارکنانش پس از انتقال مالکیت آن به نام ایلان ماسک، خیلی دیرتر از معمول نتیجه و تصمیم می‌گیرد کدامیک از این مطالب با سیاست‌های این شبکه اجتماعی مغایر است و باید حذف شود.

آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

تا ساعت ۴ بامداد چهارشنبه به وقت تهران، جمهوری‌خواهان توانسته‌اند ۱۰ کرسی و دموکرات‌ها توانسته‌اند ۳ کرسی در مجلس نمایندگان آمریکا به‌دست آورند.

 در این انتخابات تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان تعیین تکلیف می‌شوند.

 جمهوری‌خواهان توانسته‌اند دو کرسی هم در سنای آمریکا به دست آورند. تعداد کرسی‌های آنها فعلا با ۲۹ کرسی که از قبل داشته‌اند به ۳۱ کرسی رسیده است.

دموکرات‌ها همچنان در عدد ۳۵ هستند.

در این انتخابات مجموعا ۳۵ کرسی مجلس سنا تعیین تکلیف می‌شود.

خودداری بایدن از حضور در برابر خبرنگاران در روز انتخابات میاندوره ای کنگره

جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا که انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا به نوعی همه پرسی درباره عملکرد او و حزبش (حزب دموکرات) محسوب می شود، روز سه شنبه به وقت محلی از حضور در مقابل دوربین رسانه ها خودداری کرد و تنها با یک شبکه رادیویی مصاحبه کرد.

بایدن در این مصاحبه از خدمات دولت  خود به جامعه آفریقایی تبار آمریکا در کمتر از دو سال فعالیت به عنوان رئیس جمهور گفت.

آتش‌سوزی‌های مشکوک در ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا

ان بی سی سه‌شنبه شب گفت، مقامات شهر جکسون پایتخت ایالت می‌سی‌سی‌پی به دنبال عامل چند آتش‌سوزی مشکوک در محوطه و مناطق اطراف دانشگاه تاریخی ایالتی این شهر در روز برگزاری انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا هستند.

دستکم هفت مورد آتش‌سوزی در شبانه روز گذشته توسط مقام‌های این ایالت تایید شده که دو کلیسا از جمله ساختمان‌هایی هستند که در جریان این حادثه به آتش کشیده شدند و آتش‌سوزی دیگری نیز در زمین بیسبال این دانشگاه ایالتی رخ داده است.

پاتریک آرمون دستیار رئیس آتش‌نشانی شهر جکسون گفت: می‌توانم بگویم در  ۳۰ سالی که در اینجا زندگی می‌کنم، این آتش‌سوزی‌ها یکی از بزرگترین حوادثی است که تا به حال در این شهر شاهد آن بوده‌ایم.

شهردار شهر جکسون چوکوه آنتار لومومبا در جلسه شورا گفت: هنوز نمی‌دانیم چه کسی یا چرا این کار را انجام داده است.

پیشروی طوفان نیکول به سوی فلوریدا هم زمان با رای گیری در آمریکا

میلیون‌ها شهروندان ایالت فلوریدا روز سه شنبه هم زمان با آغاز برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در پی پیشروی طوفان استوایی نیکول به سوی سواحل این ایالت در اقیانوس اطلس و نگرانی از تبدیل آن به طوفانی خطرناک در روزهای بعد، در وضعیت اضطراری قرار گرفته‌اند.

مرکز ملی گردباد آمریکا، با اعلام این مطلب که طوفان نیکول با بادهایی با سرعت حداکثری ۸۰ کیلومتر در ساعت در ۶۱۵ کیلومتری شمال غربی باهامس با سرعت هشت کیلومتر بر ساعت به سوی فلوریدا حرکت کرده، به نزدیک به ۱۸ میلیون ساکنان این منطقه هشدار داده است.

اولین نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

بر اساس اعلام نخستین نتایج انتخابات میاندوره ای ۲۰۲۲ کنگره آمریکا، جمهوریخواهان توانسته اند ۴ کرسی در مجلس نمایندگان و دو کرسی نیز در سنای آمریکا به دست آورند.

بر این اساس، تعداد کرسی‌های جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا با احتساب ۲۹ کرسی که پیش از این در اختیار داشتند، به ۳۱ کرسی رسیده است.

در این انتخابات در مجموع، تکلیف  ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا تعیین می شود.

۶۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا که رای گیری برای آنها برگزار نشده است،  ۳۴ کرسی به دموکراتها، ۲۹ کرسی به جمهوری‌خواهان و دو  کرسی به احزاب دیگر تعلق دارند.

دموکراتها باید دستکم ۱۶ کرسی را از میان ۳۵ کرسی که در آن انتخابات برگزار شده است، به دست آوردند با بتوانند کنترل نسبی و ضعیف کنونی خود  را که به دلیل رای کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا دارند، حفظ کنند .

این در حالی است که جمهوری‌خواهان برای تصاحب ۵۱ کرسی نیازمند پیروزی در ۲۲ ایالت هستند.

۷۳ درصد از آمریکایی‌ها از روند امور در کشورشان ناراضی یا خشمگین هستند

 بر اساس یک نظرسنجی که شبکه خبری سی‌ان‌ان در محل‌های رای‌گیری انجام داده، ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها از روند امور در کشورشان ناراضی یا خشمگین هستند و تنها ۲۵ درصد از آن رضایت دارند.

اخراج دو مامور انتخاباتی در ایالت جورجیا به دلیل حضور در حمله به کنگره

دو مقام انتخاباتی آمریکا در جانس کریک در ایالت جورجیا پس از انتشار تصاویر آنها که حاکی از حضورشان در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره این کشور است، کنار گذاشته شدند.

یکی از این مقامات در پیام های خود در رسانه های اجتماعی که در سال گذشته منتشر شده است، انتخابات آمریکا را جعلی دانسته بود.

او حضورش در حمله به کنگره این کشور در این پیام توصیف کرده بود.

نتایج انتخابات تأثیری بر نامزدی بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ ندارد

یک مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا گفته نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که در حال برگزاری است تأثیری بر تصمیم جو بایدن برای نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ندارد.

ترامپ رأی‌دهندگان را به اعتراض دعوت کرد

ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند؛ اعتراض کنید/ آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

رئیس‌جمهور سابق آمریکا نوشت: «وضعیت رأی‌گیری‌های غیابی در دیترویت واقعاً بد است. مردم برای رأی‌ دادن می‌آیند اما به آنها گفته می‌شود: متأسفم، شما رأی داده‌اید. این اتفاق در ارقام بزرگ در جاهای دیگر هم اتفاق می‌افتد. اعتراض کنید، اعتراض کنید، اعتراض کنید.»

دستگیری مرد مسلح به چاقو به دلیل تهدید رأی‌دهندگان در ویسکانسین

ان‌بی‌سی‌نیوز می‌گوید پلیس یک مرد ۳۸ ساله را در ویسکانسین که با چاقو رأی‌دهندگان و کارکنان یک مرکز اخذ رأی را تهدید می‌کرد دستگیر کرد.

طبق بیانیه پلیس، این مرد با تهدید از کارکنان مرکز اخذ رأی خواسته رأی‌گیری را متوقف کنند. در پی این حادثه، اخذ رأی در این مرکز به مدت ۳۰ دقیق مختل شد.

پلیس گفته هیچ فردی زخمی نشده و رأی‌گیری بدون هیچ حادثه‌ای به پایان رسیده است.

واکنش مقام‌های آریزونا به تشکیک ترامپ در سلامت انتخابات

وزیر امور داخلی در ایالت آریزونا به اظهارات دونالد ترامپ که سلامت انتخابات در این ایالت را زیر سوال برده بود واکنش نشان داد.

«آلی بونز» ترامپ را به «ترویج اطلاعات غلط» متهم کرد و مدعی شد که او اطمینان دارد که انتخابات سالم بوده است.

اخلال در ارائه خدمات انتخاباتی در پی حمله سایبری در ایالت ایلینوی

شهرستان «شمپین» در ایالت ایلینوی اعلام کرد در «روز انتخابات» هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

پایگاه سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد در پی این حمله سایبری «برخی از خدمات انتخاباتی» با مشکلاتی مواجه شده است.

با وجود این، یک مقام مسئول گفته هیچ‌یک از حملات انجام شده موفق نبوده‌اند و هیچ اطلاعات یا داده‌ای آسیب ندیده است و انتخابات در سلامت برگزار می‌شود.

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از وضع کشور

بر اساس یک نظرسنجی که شبکه خبری سی‌ان‌ان در محل‌های رای‌گیری انجام داده، ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها از روند امور در کشورشان ناراضی یا خشمگین هستند و تنها ۲۵ درصد از آن رضایت دارند.

کمبود برگ اخذ رأی در منطقه «لوزرن» ایالت پنسیلوانیا

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند برگ اخذ رأی در ده‌ها مرکز اخذ رأی در منطقه «لوزرن» در ایالت پنسیلوانیا به اتمام رسیده است.

این موضوع باعث شد یک قاضی در این منطقه زمان اخذ رأی از رأی‌دهندگان را به مدت ۲ ساعت تمدید کند.

ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند؛ اعتراض کنید/ آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ در عدم محبوبیت

بر اساس یک نظرسنجی که رویترز منتشر کرده است، ۷۰ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای می‌گویند که از کاندیدا شدن جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی از حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حمایت نمی‌کنند.

 نظرسنجی رویترز همچنین نشان می‌دهد که ۶۰ درصد آمریکایی‌ها نسبت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور دیدگاهی منفی دارند.

نظرسنجی از وضعیت اقتصادی رأی‌دهندگان

 بر اساس نظرسنجی موسسه ادیسون بر سر صندوق‌های رای‌گیری، ۵ نفر از هر ۱۰ آمریکایی که در انتخابات مشارکت کرده‌اند، می‌گویند که وضعیت اقتصادی خانواده آنها نسبت به ۲ سال قبل بدتر شده است. ۲ نفر از هر ۱۰ نفر بر این باورند که اوضاع آنها نسبت به ۲ سال قبل بدتر شده و ۳ نفر از هر ۱۰ نفر می‌گویند که تقریبا اوضاع اقتصادی‌شان همچون ۲ سال قبل است.

 ۲ سال مورد اشاره در این نظرسنجی، دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن از حزب دموکرات بوده است.

ترکیب کرسی‌های سنا در ایالت‌هایی که در آنها رأی‌گیری برگزار نمی‌شود

انتخابات میان‌دوره‌ای برای تعیین تکلیف ۳۵ کرسی مجلس سنا از میان کل ۱۰۰ صندلی در این مجلس برگزار می‌شود.

در ۶۵ کرسی که در آنها رأی‌گیری برگزار نمی‌شود ۳۴ کرسی متعلق به دموکرات‌ها، ۲۹ کرسی متعلق به جمهوری‌خواهان و ۲ کرسی متعلق به احزاب دیگر است.

دموکرات‌ها با به دست آوردن دست‌کم ۱۶ کرسی از میان ۳۵ کرسی یاد شده می‌توانند کنترل نسبی و ضعیفی که در حال حاضر به لطف رأی تساوی‌شکن کاملا هریس بر سنا دارند را حفظ کنند. جمهوری‌خواهان برای تصاحب ۵۱ کرسی به پیروزی در ۲۲ ایالت نیاز دارند. (عکس زیر)

ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند؛ اعتراض کنید/ آخرین آمار اعلامی از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان و سنای آمریکا

ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند

رئیس‌جمهور سابق آمریکا خطاب به مردم آریزونا که گزارش‌هایی از اختلال در دستگاه‌های اخذ رأی در آن مشاهده شده نوشت: «مردم آریزونا؛ تا زمانی که رأی نداده‌اید از صف خارج نشوید. می‌خواهند با ماشین‌های خراب و تأخیر [در اخذ رأی] رأی شما را بدزدند. اجازه ندهید این اتفاق بیفتد.»

گزارش‌هایی از اختلال دستگاه های اخذ رأی در آریزونا

نیوزویک به نقل از مقام‌های مسئول در منطقه مریکوپا در ایالت آریزونا گزارش داده برخی از دستگاه‌های اخذ رأی در این منطقه با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

ترامپ در کانال تلگرامی‌اش با بیان این ادعا که ۲۰ درصد از دستگاه‌های اخذ رأی در مریکوپا کار نمی‌کنند از وقوع این اتفاقات در مناطق عمدتاً جمهوری‌خواه ابراز تعجب کرده است.

تشکیک ترامپ در سلامت انتخابات

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا سلامت انتخابات میان‌دوره‌ای را زیر سوال برد. او در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «گزارش‌هایی از آریزونا می‌گویند دستگاه‌های اخذ رأی در مناطق عمدتاً جمهوری‌خواه/محافظه‌کار درست کار نمی‌کنند. وقتی عده زیادی از جمهوری‌خواه‌ها تا امروز منتظر مانده‌اند تا رأی بدهند این درست است؟ اتفاقات دوباره دارند تکرار می‌شوند؟ مردم این را تحمل نخواهند کرد!.»

ترامپ در پیام‌های بعدی خود سلامت انتخابات در «دیترویت، پنسیلوانیا و مناطق دیگر» را هم زیر سوال برد و نوشت که «رسانه‌های جعلی این مسائل را پوشش نمی‌دهند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    13 8
    امیدوارم به زودی ، شاهد درگیری داخلی منجر به فروپاشی در آمریکا باشیم . چون هر جا کشتار بوده ، قطعاً ، آمریکایی ها یکی ار صحنه گردانان اصلی آن بوده اند .
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      11 10
      بشین تا بشه!
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      11 3
      وایستا میشه!
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 1
      سلام این روزنامه های معاند داخلی هم که با پول بیت المال ارتزاق میکنن و امثالشان در همه جا اگر نشر اکاذیب کردن بگیرید درشون رو تخته کنید
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 5
    تسلیت به دولت رئیسی و تیم مذاکره کننده. فقط مونده ترامپ بعد از ماجرای فرودگاه بغداد این بار با روسیه در اوکراین و ایران چکار خواهد کرد
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 4
      ایران که راه خودش رو پیدا کرده و علاوه بر اتحاد استارتژیک با شرقی ها نسبت به تحرم ها تا حد قابل اطمینانی مقاوم شده پس تسلیت به تو چون آمریکا در معرض جنگ داخلی قرار گرفته. انتخاب ترامپ دقیقا چیزی هست که ایران و روسیه میخوان چون ترامپ هرچند یک اوینجلیست تند رو هست ولی با سیاست های ملی گرایانه افراطیش بالاترین پتانسیل ایجاد دوقطبی و در گیری داخلی همچنین منزوی در بین شرکای اروپایی آمریکا رو داره
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 4
      انتخاب ترامپ وجمهوری خواهان اتفاقا خبر خوبی برای رییسی است. چون بعد از اون میتونه با خیال راحت سیاست های شرقی دولت رو بدون فشار اصلاحاتی ها برای توافق با دموکرات ها و سرزنش تعلل در توافق پیش ببره
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 3
      ترامپ و جمهوری خواهان به شدت توانایی متحد کردن افکار عمومی مختلف ایرانیان با هم رو دارن البته بر علیه آمریکا. در دوره اونها دستکش مخملی از دست چدنی جدا خواهد شد
    • ح IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 4
      اون زمان که ترامپ هر غلطی میمرد زمان شیخ بنفش بود الان خیلی تغییر کرده و هیچ کاری هم نمیتونه بکنه چون بکنه دیگه دولت اصلاحات نیست که جواب نده قطعا جواب میده
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      10 2
      ماجرای بعدازفرودگاه بغدادعین بعدش بزرگترین تشییع تاریخ برای شهیدسلیمانی درهردین وقشروحجاب راهم بگو
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      4 1
      سیب و گلابی برجام بخور نگران نباش
  • علوی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 1
    هر بلایی سرمون آوردن سرشون امد حالا فقط مونده در ایالت های آمریکا بگن :رای ما رو دزدین دارن باهاش پز میدن :=)
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 4
      انتخابات قلابی تو آمریکا یه خیمه شب بازی لوس و بیمزه س که هیچکس براش تره هم خرد نمی کنه. حتی یه بچه هم تو آمریکا میدونه که تو آمریکا فرمون دست صهیونیست هاس و این دلقک ها (رئیس جمهور و سناتورها و ...) هیچکاره ن. واسه همین اگه 50 درصد تو انتخابات شرکت کنن عروسی میشه! با هیچ انتخاباتی تو آمریکا آب از آب تکون نمی خوره. بقول جنبش 99 درصدی تو آمریکا 1 درصد ارباب هستن و 99 درصد مردم نوکر و برده اون 1 درصد. این 99 درصد گیتار میزنن و میرقصن و ویسکی می خورن و خیال می کنن آزادن. حماقت دارو و درمان ندارد.
  • سینا DE ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 2
    سری قبل اومد سردار رو زد هیشکی هیچی ازش بر نیومد این سری الله و اعلم
    • ناشناس IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 2
      قدرت نظامی ما از سال ۹۸ تا الان حداقل دو برابر شده. تازه دو سال دیگه مونده تا یه جمهوری خواه دیگه بیاد سر کار. تازه اگه تو انتخابات ۲۰۲۴ برنده بشه که بعیده. تا اون موقع ایران باز هم قوی تر میشه. ترامپ شغال و سگهای دور و برش هیچ غلطی نکردن و نخواهند کرد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    2 1
    پخت و پز در راهه
  • DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 2
    ترامپ: می‌خواهند رأی مردم را بدزدند؛ اگه ما رای نیاوردیم بریزی تو خیابونها اعتراض کنید چون تقلب شده .آخه مگه ممکنه مردم امریکا دامادشون ترامپ را ول کنند به غریبه ای مثل جوک بایدن رای دهند بالاخره هرچه باشه ترامپ داماد لُردهای امریکاست.😋😂🤣😂🤣😂🤣 ای جان ای جان منطق را ببین بعد اینها میخواستند روی سر مردم ایران سوار شن حکومت کنند..خخخخ تازه طلبکار هم هستند. متوهن بیمار روانی و مالیخولیایی.
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 3
    خب دیگه تروریست آمریکایی واسراییلی ،ترامپ ونتانیاهو دور هم جمع بشن چه شود آمریکا که چهل تیکه بشه اسراییل هم نابود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس