کد خبر 1435962
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
هشدار رئیس جمهور چین به بایدن؛ تایوان خط قرمز ماست

رئیس جمهور چین به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که از «خط قرمز» چین بر سر جزیره تایوان عبور نکند و در پی ترسیم مسیر صحیح در روابط با پکن باشد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور چین روز دوشنبه در شهر «بالی» در اندونزی  به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود هشدار داد که از «خط قرمز» چین بر سر جزیره تایوان عبور نکند.

به گزارش منابع خبری، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین  در دیدار با رئیس جمهور آمریکا در شهر «بالی» در اندونزی  و در حاشیه نشست «گروه ۲۰» اظهار داشت: «مسئله تایوان بخش اصلی منافع چین، زیربنای پایه سیاسی روابط چین و آمریکا و اولین خط قرمزی است که نباید در روابط با چین آمریکا از آن عبور کند.»

شی از بایدن خواست تا مسیر صحیح را در روابط پکن و واشنگتن ترسیم کند و روابط بین چین و ایالات متحده را ارتقاء بخشد.

بایدن نیز به شی جین‌پینگ گفت که اقدامات تهاجمی چین علیه تایوان، صلح را به خطر می‌اندازد. کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بایدن به اقدامات تهاجمی فزاینده چین در قبال تایوان اعتراض کرده و گفته است که این اقدامات صلح و ثبات را در سراسر منطقه تضعیف می‌کند.

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن و شی  توافق کردند که  جنگ اتمی هرگز نباید صورت گیرد.

هشدار رئیس جمهور چین به بایدن؛ تایوان خط قرمز ماست

چین پس از بازدید «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا از این جزیره  بسیاری از تماس‌های معمول خود را با آمریکا قطع کرد. این اقدام  خشم چین را برانگیخت و این کشور کماکان در حال برگزاری رزمایش و ماموریت‌های نظامی اطراف این جزیره است.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و پیام‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

یک مقام ارشد نظامی چین  اخیرا گفت که ارتش این کشور برای هرگونه جنگ آماده خواهد بود. ژنرال «وی فنگه» وزیر دفاع چین این سخنان را در جریان میزگردی در حاشیه کنگره حزب کمونیست چین در «پکن» بیان کرد.

ژنرال وی فنگه گفت که چین با شرایط امنیت ملی سخت و شدید مواجه است و برای ارتش مهم است که به دستورات «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین پایبند باشد.

وزیر دفاع چین اظهار داشت که ارتش باید اندیشه رئیس جمهور در مورد تقویت ارتش و «بهبود توانایی آن برای پیروزی» را اجرا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس