کد خبر 1436222
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
تخم‌مرغ در انگلیس کمیاب شد

شیوع آنفلوآنزای مرغی و مرگ میلیون‌ها مرغ بر اثر گرمای شدید در تابستان امسال سبب شده است تا کمبود تخم‌مرغ به فهرست مجموعه‌ای از بحران های انگلیس اضافه شود.

به گزارش مشرق، قفسه تخم‌مرغ در فروشگاه‌های سراسر انگلیس عمدتا خالی و یا تعداد کمی از این محصول بصورت جیره‌بندی به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند تسکو، سینزبریز و لیدل اطلاعیه‌هایی را نصب کرده‌اند که در مورد مشکلات عرضه تخم‌مرغ هشدار داده است.

طبق مشاهدات خبرنگار ایرنا در لندن، مشتریان فروشگاه لیدل می توانند حداکثر سه جعبه تخم مرغ از یک شعبه خرید کنند و قفسه فروشگاه‌های سینزبریز و الدی نیز خالی است. 
تخم‌مرغ که یکی از اقلام اصلی «صبحانه انگلیسی» بشمار می‌رود، از منوی بسیاری از رستوران‌ها حذف شده و به جای آن اقلام دیگری سرو می‌شود.  نانوایی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها نیز برای تهیه محصولات خود با مشکل جدی کمبود تخم‌مرغ مواجه هستند.

در ماه اوت گذشته وزارت محیط زیست، کشاورزی و امور روستایی انگلیس نسبت به تبعات مرگ شمار قابل توجهی از مرغ‌های تخم‌گذار بر اثر گرمازدگی ابراز نگرانی کرده بود.  گرمای هوا در انگلیس امسال برای نخستین بار از مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد عبور کرد و این وضعیت علاوه بر اخلال گسترده در سیستم حمل و نقل کشور و آتش‌سوزی ده‌ها ساختمان در پایتخت و چندین شهر انگلیس، باعث مرگ بیش از ۳ هزار شهروند در این کشور شد.

اما مشکل کمبود تخم مرغ در انگلیس علاوه بر گرما و شیوع آنفلوآنزا، با خروج تعدادی از مزرعه‌داران از این صنعت به دلیل مشکلات افزایش اقتصادی تشدید شده و تعداد مرغ‌های تخم‌گذار کمتر از همیشه بوده است. مزرعه‌داران در انگلیس با جهش قابل‌توجه هزینه خوراک دام و غلات مواجه هستند که از آغاز جنگ اوکراین تشدید شده است.

کمبود تخم‌مرغ نگرانی‌های جدی در مورد جیره‌بندی بیشتر این محصول را در شرایطی که مردم با بحران هزینه های زندگی و تورم بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد کرده است. انگلیس نخستین کشوری است که در اروپا وارد دوره رکود اقتصادی شده و نرخ تورم با جهش پنج برابری به بالاترین حد در نیم قرن گذشته رسیده است.

تخم‌مرغ در انگلیس کمیاب شد

تخم‌مرغ در انگلیس کمیاب شد

تخم‌مرغ در انگلیس کمیاب شد

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خیلی منطقی بود گزارشتون
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    پادشاه چالزدستوربدن خروساتخم بزارن براشون..... (همجنس گران که )....... 😅😅😅😅😅😅😅
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 1
    باز خوبه حداقل آنتی بیوتیک -سرم و شربت سرماخوردگی به وفور دارند و کمیاب نشده
    • منصف IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      2 2
      برای اینکه وطن فروشهایی که از دشمن عاجزانه تقاضای تحریم مملکتشان را دارند در انجا وجود ندارد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    رسانه ملعون ملکه، گزارش مفصل از فلاکتتون لطفا؟؟ً!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس