تصاویری از خیابان محل حادثه تروریستی در ایذه

حوادث شب گذشته در شهر ایذه هم‌راستا با حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ نشان داد که جهت اغتشاش تغییر کرده است.

سرویس سیاست مشرق- با مهار غائله اغتشاشات و بازگشت آرامش و امنیت به جامعه پروژه آشوب‌سازی برای اثر گذاری روی دال امنیت به سمت خشونت سازمان یافته تغییر جهت داده است، حوادث شب گذشته در شهر ایذه هم‌راستا با حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ نشان داد که جهت اغتشاش تغییر کرده است.

اگر تا پیش از این مفهوم جریان آشوب به سوی تحرکات خیابانی با دامنه خاکستری بود؛ حالا دو عملیات سریالی تروریستی غلبه خشونت بر احساس اعتراض را انگاره سازی کرده و برای آن مانیفست جدید نوشته است.

البته این تغییر فاز سخت اتفاقی نبوده است! پیش از این جان بولتون مشاور سابق دولت ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اعتراف کرده بود که مخالفان حکومت در ایران از طریق یک کشور همسایه مسلح شده‌اند؛ این کد امنیتی قابل تامل است.

مسلح شدن آشوب گران به سلاح گرم نشان داد که سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهای غربی دیگر هیچ حسابی روی انقلاب‌ توده‌ای نداشته و از براندازی به شیوه کلاسیک آن ناامید شده‌اند، از سویی فرسایشی شدن پروژه آشوب باعث ریزش وسیع در این فرآیند شده است، از این رو نیروی مسلح آموزش دیده جای عامل توده‌ای را پر کرده تا نقاط خالی اغتشاش سیاه شده و به مرور میان گرگ‌های تنها(هسته‌های آلوده مسلح) و حرکت شورش شهری امتداد ایجاد شود.

برخی منابع آگاه خبر داده‌اند که در هفته‌های اخیر انتقال هسته‌های ترور از مناطقی چون کردستان عراق به ایران افزایش یافته است. این گروه‌ها اغلب در پایگاه‌های نظامی گروهک تروریستی سنتکام و نیز مقر تروریستی رژیم موقت صهیونیستی آموزش دیده و به درون کشور هدایت شده‌اند. البته پاکسازی‌های اخیر یگان‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسیرانتقال تروریستی را کور کرده و به زودی هسته‌های سرگردان در داخل کشور پس از شناور شدن ضربه خواهند خورد.

انتقال خط عملیات از حرم به خیابان

انتقال عملیات تروریستی از مطهر شاهچراغ به شهر ایذه قابل تامل و بررسی است! تحلیل ادراکی دشمن در حادثه تروریستی شهر شیراز در چهارم آبان آن بود که اگر دست روی اماکن مذهبی بگذارد، بافت اجتماعی کف خیابان را با خود همراه کرده و مسیر شورش باز می‌شود، اما فقط چند ساعت پس از این رویداد خونین دشمن متوجه خطا در عملیات تروریستی خود شد؛ زیرا حمله به اماکن مذهبی نه تنها آورده‌ای نداشت بلکه یک موج همبستگی ملی میان مردم پدید آورد.

اما ۲۱ روز پس از جنایت اول؛ این بار شهر ایذه برای عملیات دوم انتخاب شد؛ این شهر کوچک اما مقاوم در طول جنگ تحمیلی گزینه‌ای بهتر برای گرگ‌های تنها محسوب می‌شد! به دلیل بافت قومیتی چند پاره در ایذه اجرای ترور می‌توانست خط انسداد شورش کور را شکسته و این بار موتور کوچک تحرکات تروریستی، موتور بزرگ‌تر اغتشاشات را روشن کرده و به اصطلاح مولد آن باشد.

در عملیات تروریستی ایذه هسته‌های آلوده ترور با هدف سازمان دهی طیف جدیدی از معترضان عمل کردند، تلاش و ترجیح دشمن آن بود که این بار فقط از مردم عادی کشته سازی نکند؛ بلکه با اقدامات مسلحانه هم مشروعیت سازی کند و هم از سپر انسانی برای خود بسازد.

واقعیت صحنه در روزهای اخیر آن است که دشمن با وجود شبکه سازی سنگین از طیف وسیعی از معارضان، همچنان تلاش و ترجیحش اقدامات مسلحانه و ایذایی است، به دلیل همسو نبودن طیف وسیعی از جمعیت‌هایی از مردم با اقدامات ایذایی(خرابکاری، آتش افروزی، انفجار، اعتصابات مصنوعی و ترور) سرویس‌های اطلاعاتی غربی مجبور شدند گزینه اقدام مسلحانه را روی میز بگذارند!

به عبارت بهتر، از این پس برای روشن ماندن آتش اغتشاشات اقدامات ایذایی بخش ثابت و قطعی و اقدامات تروریستی مسلحانه بخش مکمل آن خواهد بود. اگر این فرمول تا به امروز به درستی اجرایی نشده است به ذلیل ترس از منک شدن بخشی از بدنه همراه با آشوبگران بوده است.

جنگ قومیتی به جای تشنه‌کشی در خوزستان

ریزش طبقاتی در بدنه اغتشاشات پس از عملیات تروریستی شاهچراغ و نیز به محاق رفتن آشوب در بیست روز گذشته باعث شد که دشمن عریان‌تر به صحنه وارد شود. موسسه واشنگتن در گزارشی نوشته است که مقامات ایران توانستند موج آشوب را خنثی کرده و حجم و قدرت آن را کم کنند؛ حتی آمریکا نیز نتوانست کمک شایانی به حلقه‌های داخل ایران بکند! این دست گزارشات راهبردی باعث شد رینگ حفاظتی آشوب تغییر کند.

در حال حاضرهدف سرویس‌های دشمن با گرای جان بولتون در خلق خشونت افسارگسیخته(که ماهیت و هدفی جز جنایت و ضریب‌دهی گسترده رسانه‌ای ندارد) هراسان کردن مردم است. همچنان که ارعاب و پیش‌روی راهبرد کلیدی داعش در شام و عراق بود. اوباش مسلح و وحشی در شهر ایذه دست به جنایتی حقیرانه زدن تا به خیال خود جناق کانونی محل تنازع با نظام سلطه را شکسته و اقتدار نظام را تضعیف کنند؛ به طور حتم اگر در شرایط فعلی اغتشاش احساس غلبه پیدا کند؛ محرک جریان آشوب خواهد بود!

در شرایط موجود برای دفاع از ایران باید مماشات را کنار گذاشته و در فصل شکار کفتارها هسته‌های آشوب را تارومار کرد. تفاوت بارز غائله کنونی با فتنه‌هایی چون حوادث سال ۹۶ یا فتنه بنزینی سال ۹۸ آن است که دشمن با اقدامات ضربتی کارت آخر را همین ابتدا رو کرده است، هدف آن است که با تلفات گیری سرمایه اجتماعی کشور را تبدیل به سپر انسانی کند.

در نگاه راهبردی دشمن این حوادث چون ایذه باعث خودمشغولی داخلی شده و قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران را کاهش خواهد داد. اگر در سوریه پروژه بیش از ۲۵ سرویس اطلاعاتی حذف بشار اسد از صحنه سیاسی بود؛ در ایذه دشمن نه روی تغییر کانون قدرت بلکه روی تضعیف آن سرمایه‌گذاری سنگین کرده است؛ هدف از سوریه‌سازی این‌بار مهار ایران است.

نکته بسیار مهم آنکه در حادثه خونین خوزستان؛ دشمن از مدل عملیات داعش – نفاق به صورت ترکیبی استفاده کرد. داعشی‌ها روی جمعیت غیر نظامی بیشتر عملیات تروریستی انجام داده تا رعب اجتماعی ایجاد کنند؛ گروهک نفاق در خرداد سال ۶۰ علاوه بر ترور اجتماعی نیروهای محافظ امنیت را نیز نشانه رفته تا به تعبیر مسعود رجوی سرکرده این گروهک تروریستی سرپنجه نظام را قطع کند.

در عملیات تروریستی شهر ایذه اقدام همزمان علیه مردم بیگناه و نیز نیروهای پلیس حاضر در صحنه نشان از ادغام این دو مدل عملیاتی با یکدیگر داشت. خورستان در تمام روزهای منتهی به آشوب کانون امنی برای مردم آن استان بوده است؛ حالا که با درایت دولت پروژه تشنه کشی نگرفته است، جنگ قومیتی تنها گزینه روی میز در آن منطقه استراتژیک است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 118
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • . IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    29 3
    واقعا چی میشد با اغتشاشگران مثل خودشون رفتار می شد ... ولی باشه حتما صلاح نیست دیگه
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      7 2
      امروزه دلالان تروریسم اقتصادی هم بشدت مشغول کارند و با گران کردن کالاها دو برابر به ملت فشار می آورند و تعداد متعترضین را افزایش می دهند . بنظرم همگام با اعدام منافقین مسلح باید مفسدان اقتصادی هم در ملاء عام دار زده شوند که خطر اینان بیشتر از مسلحان است .
    • DE ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      9 1
      اینجا تو آلمان توی رستوران ایرانی ها دارند علنا دعوت می کنند، به فامیل و آشناتون بگین برن تظاهرات، بعد اگر فرار کردند، بیان آلمان پناهندگی بگیرند.
    • DE ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      13 1
      عفونت خارجی روی زخم میشینه زخم رو باید درمان کرد
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 4
      ما بر اساس اعتقادات برخورد میکنیم. اونا هیچ محدودیتی ندارن ولی ما نمیتویم مثل اونا باشیم
    • قمی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      1 1
      نفرت ازعدم برخوردد قاطع حتی بین نیروهای انقلاب تقریبا برابر شده است با نفرت از اغتشاشگران دلیلش همین خون‌هایی است که بخاطر تردید و تعلل دوماهه شما بی گناه بر زمین ریخت
    • DE ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 2
      22:05 خودت تو آلمان چیکار می کنی پس؟ برو کشورت رو از دست "اغتشاشگران" نجات بده!
  • . IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 2
    عجب
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      1 0
      یعنی ایران اینقدر بی درو پیکر شده که از همه جاش تروریست وارد میشه
  • محسن IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    25 1
    انشلالله همانطور که بر تمام ترفندهای دشمن غلیه شده بر ترفند جدید هم غلبه میشود. کاش ریشه فتنه خشکیده شود عوامل خود فروخته مابود و سرکوب گردند
  • حمید IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    18 5
    سلام بررهبر انقلاب اسلامی ورحمت درود بر روح پر فتوح امام خمینی قدس سره شریف البته قابل تامل است که مسئولین چه سیاستی نسبت به وقایع اخیر دارن ولی تا زمانی اجازه مانور به نیروی انتظامی وقدرت برخورد به قوه قضائیه داده نشود دشمن کوتاه نخواهد آمدباید قدرت به نیروی عمل کننده درمیدان داده شود نه شهید دادن تاوقتی مزدور بیگانه مرک را حس نکند وفقط به رای دادگاه باشد جرات خواهد داشت که به نیروهای مدافع حمله کند ودوم اینکه هرروز از مردم عضوگیریکندومسئولیت بازار وخیابان به مردم داده شود تا اراذل واوباش جرات درگیری نداشته باشند نه با اعلام نظر واطلاعیه واظهار نظر ومحکوم کردن باید دشمن باوجود برخورد فیزیکی را با جان حس کند‌ونتیجه را مرک بدانند نه زندانظ؟؟
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    7 4
    همانگونه که در جای جای ایران مردم در تظاهرات و در مصاحبه تلویزیونی خواستار برخورد مقتدرانه در برابر آشوب سازان اغتشاشگر شده اند و دیشب هم در مشهد و امروز در ایذه هنوز بر این خواسته بحق خود پای میفشارند نشانگر شکست طرح غربی عبری عربی همچون دیگر طرح های گذشته این دشمنان سفاک و جنایتکار است امیدواریم زودتر با ادامه در پیگیری شناسائی و برخورد سریع همزمان با آغاز هر اغتشاش حتی بنام اعتراض که در حال حاضر محلی از اعراب ندارد بساط این منافقین زامبی نمای داعشی وار جمع و هسته های موجود کشف و بدست عدالت سپرده شوند
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    17 0
    لعنت بر تروریست وهابی
    • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      5 29
      ما بهاییان خارج و داخل ایران از سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنیم و برای سقوط شما با اسرائیل نهایت همکاری را داریم و خواهیم داشت،
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      7 0
      بهاییت مرکزفساداخلاقی است بچه فکرمیکنی بایه قشون ده نفری توهرشهرکه هرروزنصفشون گرفته میشن وسازمان ملل هم تحریمش کرده میتونین جلوی رشدجهانگیرانقلاب اسلامی روبگیرین
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      9 0
      لعنت بر بهایی و وهابی و تروریست
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      7 1
      بهاییت نجاست است
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      2 0
      ریشه شمارو هم خواهیم کند این انقلاب جهان رو به صاحبش تقدیم میکنه یا مهدی
    • DE ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      بس کنید دیگه
  • نادر IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    20 3
    فیلم صحبتهای مادر کیان که کاملا خبر داشته ساعت 6 تیراندازی میشه mshrgh.ir/1437112
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      8 0
      یعنی پسرشو برده به قربانگاه این باراینستادستش روشد
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      14 1
      مادر کیان مشکوکه از من گفتن
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      33 1
      ما کشور و نظام مان را دوست داریم و تا آخرین فرد در این کشور اجازه نخواهند داد که دشمنان وطن و اقتدار ملی ما به آرزویشان حتی باندازه کوچکی برسند و تمام قد در کنار دولت و نیروهای مسلح بر افتخار خود همچنان ایستاده ایم بدانند این فرصت آخر بسیج شده بزعم خود را مانند زهر به حلقشان خواهیم ریخت و بساط هر آنکه در هر گوشه ای سعی در آسیب رساندن به توانمندی و اتحاد ما داشته باشد بر خواهیم چید
    • DE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      13 1
      مادر کیان از کجا می دونسته، ساعت شش تیراندازی میشه؟
    • علی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 2
      پیج م ع در اینستا گرام هرچی دلش میخواد داره میگه هیچ کسی هم برخوردی نمیکنه!!! توی ایران چه خبره؟؟
    • تارا IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      6 0
      بله واقعا مشکوکه مادرش...
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      6 0
      مادرش متهم ردیف اول تروره
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      4 2
      از نطر شما کیا مشکوک نیستن ؟
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    در یک جنگ هیبریدی نیروی هیبریدی از ترکیب بخش های نظامی و اطلاعاتی تشکیل میشه و معمولا شامل بخش های تروریستی و جنایتکارانه هم هست که بامدیریت غیر متمرکز و با روش های پارتیزانی اجرا می شود. نیروی هیبریدی ماهیتی فرسوده کننده داره و دارای تاکتیک های دینامیک هست .به زبون ساده خودش رو مجدد به فرم های مختلف بازسازی می کنه ....حالا می خواید چیکار کنید؟
    • ملت امام حسینیم IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      بالاتر از تحلیل چگونگی مواجه اغتشاشگران باید به تحلیل بالاترش پرداخت....بررسی دلایل ایحاد کننده و زمینه ساز اعتراضات مردم....در دشمنی دشمنان و به کارگیری تاکتیکهای مختلف برای به اشوب کشاندن ایران کمترین تردیدی نیست اما باید پرسید که مجموعه حاکمیت دچار چه اشتباهات و بی توجهی هایی شده که امروز زمینه برای عرض اندام دشمنان بوجود امده.....اشتباه بزرگ تقسیم بندی اصلاحطلب و اصولگرا بود و این که مثلا دولتهای مستقر از هر جناح رو جناح مقابل محکوم به کم کاری و ایجاد کننده مشکلاتی که کم هم نیستند بکنه...
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    12 13
    کل کشور رو به آشوب کشیدن .. دنیا اقتدار و امنیتی که داشتیم رو مسخره میکنن . هی شما تکرار میکنین حرفهای تکراری 3 ماه گذشته رو ... من موندم چرا پلیس و نیروهای اطلاعاتی اینقدر ترسو و ضعیف شدن . چرا باید از دست چند تا بچه 20 ساله فرار کنن ؟؟ چرا نمیتونن شناسایی کنن و تمومش کنن ؟ ... واقعا ممکنه همه چی از دستشون خارج بشه ..
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      5 2
      از کنترل خارج نشده. فعلا که نه ارتش و نه سپاه، هیچکدوم دخالت نکردن. فقط نیروی انتظامی و بسیج اون هم غیر مسلح.
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      6 0
      موضوع ترس نیست، صبر نیروها، اتفاقی نبوده و کاملا هوشمندانه است، همین رو از این هموطن بپذیر.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 0
      مرگ بر منافق تروریست
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      3 0
      باعث این اعمال تروریستی منافقین تروریست میباشند
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      3 1
      نیروهای پلیس ترسو نیستن. بلکه دستور حمل سلاح ندارن. قضیه با احساساتی شدن درست نمیشه.
    • NL ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 2
      تموم زورتونو زدید، حتی نیروهای اداری را میارید تو خیابون
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    19 8
    به شخصه انتظار بیشتری از نیروهای مسلح و سپاه داشتم
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      5 3
      سپاه اصلا ورود نکرده. الان فقط ناجا و بسیجه البته اون هم بدون اسلحه
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 2
      به شخصه تو هم تو گونی خواهی رفت
    • محمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 5
      چند نفرو تو گونی کردید ؟
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 1
      هنوز سپاه وارد عمل نشده. فقط نیروهای عادی نیروی انتظامی اونم بدون سلاح دارن مقابله میکنن
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    دقیقا
  • FR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 1
    درود بر مشرق
  • ملت امام حسینیم IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    پیشنهاد به وزارت کشور و جمهوری اسلامی برای پایان اغتشاشات و مرزبندی معترضان و اغتشاشگران: وزارت کشور یک روزی رو مشخص کنه و مسرها و محل تجمعات رو هم مشخص کنه و اعلامیه بده هرکسی اعتراضی داره بیاد...نیروهای امنیتی و نطامی و انتطامی هم امنیت رو تامین کنند و اعلام بشه هرکسی خارج از این روز در خیابان باشه اعتشاشگر و برخورد سخت باهاش صورت میگیره....این روزها میتونن توسط وزارت کشور تکرار بشن و ب خواست و اعتراص واقعی معترضان رسیدگی بشه و ب عبارتی احصا بشه....مملکت فدای افراد و ادمها نکنید برای این منلکت و امتیتش خونهای زیادی ریخته شده
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    4 0
    دست خدا رو نمی‌بینید؟ لاقل تویی که کامنت میخونی، فقط یه لحظه بگو، خدایا من کجام، نکنه دارم اشتباه میرم؟ از خدا بخواه برات روشن کنه، بعد همون راهت رو ادامه بده. ولی با تمام وجود بخواه. خدا در قرآن میگه، هدایت تنها در دست اوست.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    4 1
    چرا سلاح رو از پلیس گرفتید و جای وون باطوم دادید؟چرا حق تیر رو از پلیس گرفتید و جای اون گوشزد و ارشاد کردن رو جایگیزین کردید.همین میشه تروریست پر رو میشه و نظامیان کشور ضعیف
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      2 0
      به خاطر این که همه مردم هنوز آگاه نشدند هر روز از پلیس شهید میدیم و عده ای میگن کار خودشونه. داریم تاوان حماقت کسانی را میدیم که از بیرون خط می گیرن.
  • میمنت IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    لعنت خدا بر تروریست وهابی
  • . IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    تروریستهای تکفیری بی شرف
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    مدارا و مماشات تا زمانیه که به جان و مال و ناموس مردم حمله نشه. وقتی این اتفاقا داره میوفته مماشات خیانته به کشور
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      1 0
      بله درسته . اکنون احساس می کنم ۱۳ آبان هم که رفتیم و اونهمه شعار دادیم و گلوی خودمون را پاره کردیم و خواستار انتقام و برخورد قاطع شدیم فقط داشیم گل لگد می کردیم . با این اوصاف به نظرم برای ۲۲ بهمن همون توی خونه سنگین و رنگین بشینیم بهتر باشه
  • . IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    موافق مشرقم
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    انصافا نیروهای امنیتی ایران خیلی مظلومن ولی مقتدرن و خدا پشت و پناهشونه.
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 1
    اگر سیستم قضایی عرضه جمع کردن و محاکمه چند تا تروریست را ندارد خود مردم بیان توی صحنه
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      ای ول
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 1
    دقیقا
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 0
    ممنونم از بصیرت افزاییت مشرق
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    4 3
    ایذه سالهاست که پتانسیل اغتشاشات را دارد
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 1
      میخوای مثل حماء در دوران اسد پدر و پسر با بمبارون یکی دو بار ویرانش کن که خیالت راحت بشه ؟
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      1 1
      اینجوری نیست
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    4 3
    ایذه مرکز آشوبهای چند باره بدلیل قومیت های چند گانه و بیکاری
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    👌👌👌 دقیقا: «در شرایط موجود برای دفاع از ایران باید مماشات را کنار گذاشته و در فصل شکار کفتارها هسته‌های آشوب را تارومار کرد.»
  • یاسر IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    درود
  • محمدایوب IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 2
    باید با آنها مثل خودشان برخورد کرد
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      1 1
      خب وایسا شعار بده
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    تنها دلیلی که نیروهای امنیتی مدارا می کنند اینه تقریبا اکثریت آنهایی که این کارها رو می کنند در فضای واقعی نیستند.
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      امار تلفات کشته و زخمی رسمن اعلام شده ، که اینجور میگی ؟
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    ظاهرا نیروهاشون رو از شهرهایی که تا الان اغتشاش بوده به شهرهایی که تا الان اغتشاش خاصی نداشته فرستادن ، مثلا در اصفهان در این دو ماه خبری نبود یعنی حدود پنجاه نفر روزهای اول اومدن تو خیابان و تمام شد اما ناگهان چهارشنبه گذشته چند نفر رو کُشتند
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    چرا اینستاگرام و تلگرام که محل امن شبکه سازی تروریستهاست و شب و روز روح و روان این مردم رو آلوده میکنه به کل مسدود نمیشه؟ الان ۹۰ درصد همین مردم با فیلترشکن میتونن وارد بشن..
    • 1 IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      دیگه باخیال راحت میتونید بخوابید
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    با سلام و عرض ادب خدمت سربازان گمنام صاحب الزمان. عزیزان من به یاد داشته باشید ملت بزرگ ایران پشتیبان شماست از هر طیف و گروه و اعتقادی. علاوه بر بزرگترین پشتیبان شما که خداوند متعال است و تمام انبیا و پیامبران و امامان و شهدای تاریخ. چون شما مدافع پرچم دین مبین اسلام و یاور مستضعفین عالم در برابر ظالمان هستید و بر اساس وعده پروردگار خداوند از همه شما و ما دفاع خواهد کرد و هیچ نگرانی نداشته باشید.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 1
    ایران سوریه و عراق را از دست داعش نجات داد ولی در کشور خودمان دو ماهه که اغتشاشات ادامه داره و رفته در فاز مسلحانه و مردم و حافظان امنیت را به شهادت میرسانند و در حالیکه مردم در اجتماعات مختلف خواهان مجازات اغتشاشگران هستند با این وجود مماشات ادامه دارد دیگه نمی دانیم چه بگیم
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 1
    آن ها به دنبال نفت هستند. میخواستن خوزستان را ناامن کنند. تصور کردند قومگرایی از نوع عربی نمی تواند. تصمیم گرفتند قومگرایی از نوع بختیاری را خلق کنند. شاید از نظر تاریخی نقش سردار اسعد در مشروطه را هم در نظر داشتند.
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 1
      اگر به فرص این هم دلیلش باشه ، اشکالش چیه ؟ نفت مال خودشونه دیگه ، مگه شک داری؟
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      ۲۱:۱۴ مثل اینکه خواب تشریف داری!!!!!!!
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      نفت مال خودشونه تن هم برایادمه دلیل میشه شیشه بکشه یابه فحشابکشوندش این تحلیلت خیلی بی خوده اسلام امنیت اوراست
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    پس خبر گزاری فارس چی میگه
  • میثم IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    عالی بود. ممنون
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    2 1
    آخه تروریستها با چه سرعتی وچگونه توانستند برنامه ریزی کنند برای تظاهرات ایذه
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    پزشکیان گفت: مجلس زمانی که خودش داشت درباره ارز تصمیم می‌گرفت، می‌توانست درست تصمیم بگیرد، هنگامی که مجلس آمد و خواست ارز ترجیحی را کلا حذف کند و مراعات نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی را نکرد، نتیجه همین می‌شود که می‌بینیم.
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      0 0
      اینجور که معلومه اول به تو فشار اومده دیگه ، درسته ؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا بی پروا ارز ترجیحی را حذف کردید .؟؟ می خواستید کارخانه ها سود صد برابری داشته باشند .
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    مشرق نیوز شرافت داشته باش نشر بده
  • اندیشکده ایران کهن IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    نه توی عربستان نه توی ترکیه چند موتور سوار نمی تونن همینطوری راحت کلاش بردارن بیان مردم رو رگبار ببندن بعد هم فرار کنن برن! پلیس و بسیج تقریبا خلع سلاح هست و مشخص نیست چرا!!!
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    درخواست ما مجازات سخت داعشی های وطنی و همچنین حامیان موذی آنها من جمله بازیگران و بازیکنان و اصلاح طلبان خائن و مزدور میباشد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    تروریست ها برای زابل برنامه ریزی،می کنند علی کریمی اونجا را وطنش ندانست پس تروریست هاش میرند اون جا برای روشن کردن فتنه
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    خِمِرهای سُرخ نام گروهی با تفکرات و ایدئولوژی مائویستی بود که از سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ بر کشور کامبوج حکومت می‌کرد. این حکومت برآمده از حزب کمونیست کامبوج بود و روش حکومتی آنها به گونه‌ای بود که در این سال‌ها منجر به نسل‌کشی و قتل‌عام ۱٫۷ میلیون نفر شد که ۲۱ درصد کل جمعیت کامبوج را شامل می‌شد.رژیم خِمِرهای سُرخ با حمله ارتش ویتنام سقوط کرد. خِمِرهای سُرخ با در دست گرفتن قدرت تغییرات شدیدی را در جامعه ایجاد کردند به گونه‌ای که جامعه‌ای کاملاً کمونیستی و خودکفا ایجاد کنند. آنها حکومت «دموکراتیک کامبوج» را تأسیس کردند. آنها تمام مردم را به کار اجباری در مزارع مجبور کردند و مظنونان را مورد شکنجه قرار می‌دادند یا می‌کشتند. تخمین زده می‌شود که بیش از دو میلیون نفر از اهالی کامبوج طی این دورهٔ کوتاه کشته شده باشند. رهبران خِمِرهای سُرخ تحصیل‌کردگان در کشور فرانسه بودند و منش حزب کمونیست فرانسه را سرلوحه خود قرار داده بودند. از میان آنها پل پوت شناخته‌شده‌تر بود که در سال ۱۹۹۸ درگذشت.
    • US ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      1 1
      چقدر شکل رژیم پهلوی و منافقین خلق بود کاراشون
  • ایرانی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 1
    سلام ، مشرق ی احتمال داره داده میشه ک علی کریمی توسط موساد کشته شده یا قراره کشته بشه و بندازن گردن نظام. الانم ی مصاحبه دارن پخش میکنن ک بگن علی کریمی حالش خوبه، ولی این مصاحبه زنده نیست و قبلا ضبط شده..... برای یکبار ک شده شما رسانه های ایرانی پیش قدم بشید، کمپین راه بندازین ک کریمی بطور زنده حرف بزنه ک مشخص بشه هنوز زنده است ،احتمال داره قبل مسابقه ایران انگلیس یا امریکا خبر مرگش رو بدن و بندازن گردن نظام و بخوان تیم فوتبال تو زمین کار سیاسی کنه و از این حرفا .... در کل احتمال این داستان رو بدید و توی خبرسازی پیش قدم بشید ک نکشن و بندازن گردن نظام .....
  • ناشناس IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    4 0
    والا هر مادر دیگه‌ی بود الان تو سی سی یو بود اصلا موندم چطور اینقدر سرپاست بعد شوهر رفته تو بخش ویژه پسرش تیر می خوره تو چطور هیچی نمی شی این مادره مشکوک
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      2 0
      ۲۲:۴۵ مادره چون میفهمه حداقل قاتلش کیه سرپاست تو حرف مفت نزن
  • ناشناس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 0
    نتیجه مرزهای باز
  • RO ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    جنگ اباطیل
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    دولت روحانی دولت برجام بود و گویا دولت رئیسی هم دولت مماشات هست.
  • DE ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    بدبختی اینجاست که اینهاییکه فریب خوردن و تمایل به اغتشاش دارند منبع خبریشون رسانه های دشمنه و روز به روز تندروتر میشن و اصلاً عقلشون رو بکار نمیندازند و از خودشون نمیپرسند که چرا این رسانه ها از اغتشاشات حمایت میکنند .
  • الف میم IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    چون در اطراف ایذه ده هزار مگاوات نیروگاه برق روی سدهای مخزنی آب هست که آب پتروشیمی ها و پالایشگاه های ماهشهر و خوزستان را تامین میکند
  • جاوید ایران اتمی NL ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    2 0
    انقدددددر کش دادید موضوع رو که آخرش کار رو به تبریز هم کشید؟؟؟؟؟ باید کسی که توی این مدت مدیریت این دوران رو برعهده داره و کار رو به اینجا کشونده و اجازه برخورد قاطع در اول ماجرا نداده رو به دادگاه کشوند، ننگ بر چنین مدیریت و مدیر نالایقی، بدخور دارید با اشتباهات خودتون کار رو کشدار و بحرانی میکنید، مسئولان خواب تشریف دارن؟ آیا متوجه موضوع هستن؟؟ شما دارید با این رفتارتون اوضاع رو هر روز پیجیده تر میکنید، دارید کاری میکنید که به جاهایی کشیده بشه که تا حالا آروم بودن، من از نگرش مسئولان بشدت احساس خطر میکنم، نگرانی من بیشتر از نگرش مسئولان هست تا تجمع ها، مسئولان یعنی قادر به سنجش درست و برآورد درست و تصمیم درست نیستن!؟ قوه تعقل حکومت کجاست؟ از کار افتاده؟ دچار نقص شده؟ دارید با رفتار غلط خودتون اوضاع رو بشدت پیچیده میکنید، کشور داره وارد آینده مبهمی میشه، خودتونو جمع کنید این چه وضعشه، خداییش متوجه ماجرا هستید؟؟؟؟ چیکار دارید میکنید؟؟ چندبار قبل از آشثب ها گفتم هدف غربی ها حل مشکل با برجام نبود بلکه خرید فرصت برای سرنگونی حکومت و نابودی ایران بود، چندبار گفتم تصمیم درست این هست که ایران سلاح اتمی بسازه و همزمان مخالفان رو سرکوب کنه!!؟؟ نتیجه گوش نکردن به این حرفهارو میبینید دیگه حالا؟؟؟؟ اگه ایران اتم داشت جرأت برهم زدن امنیت داخلی ایران رو داشتن؟؟؟؟ واقعاً عصبانی هستم از حکومت، از ایران یک تصویر بدی داره ثبت میشه، تصویر یک کشور بی ثبات، عظمت و قدرت ایران زیر سوال رفته. تأسف آوره، ماندگاری این تصویر در ذهن دیگران و درچشم دنیا مدتها طول میکشه و خیلی زمان میبره تا این تصویر از ذهن ها پاک بشه، واقعاً تأسف باره.
  • US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اولین مصاحبه حضوری ملعون علی کریمی را فردی کمدین به نام مکس امینی ساکن لس آنجلس از او گرفته است . مکس امینی حدود یک ماه پیش در تظاهرات ایرانیها در لس آنجلس با یک پرچم بزرگ اسراییل در تظاهرات شرکت کرده بود و اعلام کرد من عمدا و با افتخار با این پرچم حاضر شدم چون واقعا اسراییل را دوست دارم
  • صمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    در سال ۶۰ و ۶۱ کومله دموکرات شهرهای سندج و مهابات و سقز را اشغال کرده بودند و سر می بریدن منافقین و فدائیان کوننیست نبرد مسلحانه میکردو صدام با ۱۵ کشور حمله کرده بود سپاه هم بجز ژسه و آرپیجی سلاحی نداشت باز خداوند یار این ملت شجاع ایران بود که همه شان را شکست داد
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷ آقاجان طلا گفتی که یکی از این عوامل، بانکهای خصوصی هستند که با اعلام رائفی پور، دارند مخفیانه به پول ملی ضربه بیشتر میزنن. پولسازی و با تایپ روی کیبورد، پول میسازند بخاطر سوددهی زیاد، و باعث و بانی رکود پول ملی شدند. دیگر مسئله، سعیدحجاریان هست که در حال توطئه هست، و تهدید به گرانی هم کرده است.
  • فقط خدا IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    در همه جای دنیا جلوی فرد مسلح به سلاح گرم و سرد ، مأمور نظامی حق تیر داره. در مشهد طرف داره با چاقو یکی از مأموران را سلاخی میکنه، دوستش بدون هیچ سلاحی می‌ره کمک دوستش، طرف یک ضربه با چاقو میزنه به گردنش و مأمور دوم هم همان جا کشته میشه. اون فرمانده بی عقل که نیروهای خود را بدون سلاح می‌فرسته جلوی آشوبگران عصبانی را باید به غازچرانی فرستاد.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 2
      چی شد که مردم عصبانی شدن ؟
  • حاج حسین IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آقا ما دنبال جنگ داخلی نیستیم و نمی خواهیم نیروهای امنیتی اغتشاشگران بی سلاح را هدف قرار دهند و قرار نمی دهند اما ... اما اگر کسی می خواهد جایی را آتش بزند یا سلاح در دست دارد آیا استفاده از سلاح در این صورت در جایی از دنیا ممنوع است که ایران دومیش باشد؟ مسلحین قطعا برای کشتار می آیند ... چه سلاح سرد داشته باشند چه گرم ... نزنی می زنند که اگر بزنند بدانیم که رسانه در اختیار یهود و نصاری و وهابیت است و آنها از ما تعریف نخواهند کرد بلکه برای تقویت روحیه ایران ستیزان آلوده از آن بهره می‌برند که البته نمونه های آن این روزها کم نیستند اگر مقابله به مثل آغاز شود ریزش فوق العاده در اغتشاش ایران ستیزان مزدور را شاهد خواهیم بود و نیروها فرصت بیشتری برای عملیات مقابله با تروریستها چه در داخل و چه در خارج، در اختیار خواهند داشت..
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    فایل صوتی لو رفته کلاب هاوس گوش بدید ، فرید مدرسی علتها رو بهتر توضیح میده
  • ا.ب IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    برادران وخواهران مومن وانقلابیم می دانم که بخاطر مماشات وحوادث پیش امده خار درچشم واستخوان در گلو دارید صبر کنید که هر شهید باعث زنده شدن هزاران جاهل میشود نشنیدید که پیامبر اعلام کرده بود عمار را دشمنان خدا شهید میکنند وبود تا در جنگ صفین که ظاهرا دوگرو مسلمان روبروی هم بودند .اما یک طرف بخاطر بمباران اطلاعاتی بنام اسلام خدمتگذار شیطان بودند همانهایی که بعدا وقتی شنیدن که علی .ع. درمحراب کشته شده تعجب کردند که اودرمحراب چه میکرده .اینه درصفین مقابل علی .ع. بودند وعما شاخص حق وباطل تا شهید شود ومردم سخن پیامبر را ملاک قرار دهند وبیدار شوند که دشمنان خدا عمار را شهید میکنند شهدای مظلوم امروز عمارها هستند که بدون دفاع کشته میشوند تا انهایی کهزیاد هم هستند وتوسط دشمن بمباران خبری شده وراه را گم کردهاند بیدار شوندتادرجهاد تبین بهسوی حق راهنمایی شوند جهالت ان مادر کودک را ندیدید که شهیدش را تقدیم دشمن میکند پس صبر کنید وبرای هدایت خون دل بخورید .من تاحد انفجار بخاطر مماشات وکوتاهی پیش رفتم اما سیاست امروز را لازم میدانم تا فرزندان گمراهمان وخیایها بیدار وزنده شوند .خدایا مارا از هدایت صاحب الزمان برخوردار بفرما
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    درزیارت عاشورا لعنت میفرستیم برقاتلین وظالمین بر حسین وهمان لعنت را نثار کسانی میکنیم که الاالابد میشنوند وخوشحال میشوند تمام کسانی کهبنوعی دراشوب شرکت کنند یا از ان خشنود بشوند وراضی به ان باشنددران شریک هستند خصوص سلبریتیهایی که همکاری میکنند در جنایتهای صورت گرفته شریک وعامل هستند
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      بسیار عالی
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    2 3
    اتفاقاً ایذه از لحاظ قومیتی یکپارچه و همه بختیاری هستند، ایذه شهری هست با جمعیت فوق العاده جوان در عین حال فاقد اشتغال و محرومیت شدید از امکانات، همین ها باعث بروز ایجاد این اغتشاشات در این شهر شده که در سالهای ۹۶ و ۹۸ هم مسبوق به سابقه بوده، به نظر من تیراندازهای موتور سوار از جوانهای شهر هستند که بخاطر شرایط موجود اقتصادی از طریق سازمان منافقین جذب، تطمیع و تحریک به عملیات شده اند.
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      حالا خوبه خودت هم‌میگی بیکار و جوان و محروم
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
      0 0
      ۰۸:۲۴ به نکته مهمی اشاره کرده اند. فقر اقتصادی به تنهایی نه، ولی ترکیب فقر فرهنگی و اقتصادی ترکیب بسیار مخربیه، وسوسه دشمن هم اضافه بشه، میشه ایذه
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    کشته ها باید از مناطقی باشن که قومیت و زبان خاص خودشان را دارند و روی آن مانورهای مخصوص بدهند. از کجا شروع کنیم. از کردها بلوچ ها عرب ها ترک ها. بین فارس ها هم رواج بدین که به ما چه تمامیت ارضی جوونیمون تلف شد. بذارین هر کسی یه تکه از ایران رو برداره. ببین هر چی زور داریم بزنیم این دفعه. آلبانی نشین ها 3 4 سال دیگه باید برن خانه سالمندان. اسرائیل هم آخرین شانسشه چون غرب داره کم میاره و ولش میکنه باید الان یه کاری بکنه که فردا ولش میکنن و تنها می مونه. ایرانی ها احساساتی هستن از خانم شروع کنین جواب نداد بچه. بگین مامورها می کشن یه کاری کنین فیلم اینا دست نطام نیافته افتاد هم مهم نیس اولین خبر تو ذهن ها می مونه تازه سریع برین رو سناریوی جدید مذارین سرد شه احساسات مردم. کسبه همکاری نمی کنه چیکار کنیم. تهدید کنین آتیش بزنین. مامورها تفنگ ساچمه ای دارن نمی کشن نمی زنن. یه چند تا مامور بکشین با شکنجه و فجیع که مامورها از دولت اسلحه جنگی بخوان. چشم. برو ببینم چیکار می کنین. زن زندگی آزادی. زن زندگی آزادی. زن زندگی آزادی . . .
  • یه فولادی IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خواهشا چند دقیقه سکوت کنید تا قبل از این اتفاق ایذه خوزستان همراهی با اعتراضات حجاب نداشته اگر هم بوده همون شهریور و هفته اول مهر بوده خوزستان تمام عناصرضد انقلاب وآشوب طلب رو همون ۱۰روز اول دستگیر کردن کسی با آشوب طلب ها همراهی نکرد
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    نظریات تند نسبه به سپاه و نیروی انتظامی ندهید و مردم را بدبین نکنید با تند روی عزیزان من راهش به ولله قسم بستن تنگه هرمز است
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اصلا تیراندازی ساعت ۶ شروع میشه تو چرا دست شوهر و بچت را می گیری می بری جای تیراندازی
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ۲۳:۳۸ بر اساس اعتقادات رفتار میکنین
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خورشیدت غروب کنه مشرق
  • عدنان US ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    0 0
    جنگی بزنید آقایون مماشات تا کی بزنید نابودشون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس