کد خبر 1483981
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
وزیر کشور از محوطه تاریخی کول فرح در ایذه دیدن کرد

وزیر کشور همزمان با سفر استانی ریاست جمهور به استان خوزستان امروز پنجشنبه از منطقه تاریخی کول فرح در ایذه دیدن کرد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور، مریم جلالی معاون صنایع دستی کشور و نماینده تام الاختیار وزیر میراث فرهنگی از ظرفیت های میراث فرهنگی در ایذه بازدید کردند.

گفتنی است وزیر کشور در حاشیه بازدید از منطقه تاریخی کول فرح ایذه با جمعی از فعالان میراث فرهنگی و کارشناسان این حوزه برای بررسی مشکلات آن ها به گفت و گو پرداخت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در حاشیه این بازدید با اشاره به سفر ریاست جمهوری به خوزستان و بازدید وزیر کشور به عنوان نماینده دولت از شهرهای رامهرمز، باغملک و ایذه و هفتکل بیان کرد: وزیر کشور پروژه های متعددی از جمله پروژه های میراث فرهنگی که مورد توجه دولت است را بازدید کرده است.

محمد خانچی افزود: حضور وزیر کشور و بازدید از این منطقه تاریخی می تواند تاثیر بسزایی در زمینه تخصیص اعتبار پروژه ها و ثبت ملی آثار میراثی داشته باشد.

این محوطه باستانی در منطقه ‌ای به نام تنگ کول فرح یا کول ‌فره در انتهای دشت ایذه واقع شده است، سنگ‌ نگاره کول فرح شامل ۶ نقش برجسته متعلق به دوران ایلامیان است.

ایذه جاذبه های گردشگری دیگری از جمله سنگ نگاره کول فرح، نقش برجسته خنگ اژدر، روستای باستانی شمی، شیرهای سنگی بردشیر، عمارت طاق طویله، قلعه کژدم، بقعه امامزاده سلطان ابراهیم (ع)، پل تاریخی شالو، آبشار شیوند ایذه و تالاب میانگران را در خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس