جزییات سفر استانی هیئت دولت به خوزستان

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان، جزییات برنامه‌های سفر دو روزه رییس‌جمهور به استان را تشریح کرد

به گزارش مشرق، عبدالله افرازه شهاوند شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان شعار این دور از سفر ریاست جمهوری را «سفر به سرزمین فرصت‌ها» عنوان کرد و افزود: تاکنون استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر و یزد مقصد دومین سفر هیئت دولت بودند که رئیس جمهور صبح روز پنجشنبه چهارمین سفر خود را با مقصد خوزستان آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: حضور هیئت دولت در خوزستان یک تفاوت بارز دارد، معمولاً در سفرهای استانی حداکثر ۶ وزیر رئیس جمهور را همراهی می‌کنند ولی در سفر به خوزستان تاکنون ۱۱ وزیر و با احتساب معاونان وزرایی که خارج از کشور هستند، ۱۴ وزارتخانه در این سفر حضور دارند؛ همچنین پنج معاون رئیس جمهور در این سفر شرکت می‌کنند.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان با اشاره به حضور هیئت وزین و سنگین برای سفر به خوزستان تصریح کرد: رئیس جمهور در برخی شهرها حضور برای افتتاح پروژه، در برخی شهرها برای دیدار مردمی و در تعدادی از شهرها نیز حضور در جلسات غیرعمومی با اقشار خاص دارد؛ معاونانش با اولویت بندی برای مسائل هر شهرستان هر کدام در دو یا سه شهرستان حضور پیدا می‌کند.

شهاوند با اشاره به اینکه تلاش شده که در تمام جغرافیای استان هیئت دولت معطوف به مشکلات هر شهرستان حضور پیدا کند، اضافه کرد: ۱۶۰ کارگاه تعطیل شده در طول این ۲ سال احیا شدند که جشن احیای استانی در یکی از این کارخانه‌ها در دزفول برگزار می‌شود؛ افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی در اندیمشک و حضور در مصلی نماز جمعه اندیمشک برای دیدار عمومی از دیگر برنامه‌ها است.

وی، حضور در شهرستان شوش را برنامه بعدی سفر ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: بهره برداری از فاز اول پروژه خط دوم راه آهن شوش – بامدژ که پروژه مهم ۲ خطی کردن اهواز – اندیمشک برای سرعت قطارها است به طول ۷۰ کیلومتر انجام شده و فاز دوم و سوم که از منطقه بامدژ تا اهواز و از شوش تا اندیمشک است، انجام خواهد شد. رئیس جمهور در سازمان آب و برق حضور پیدا می‌کند و به صورت مانیتورینگ از پروژه آب غدیر و آب و فاضلاب بازدید می‌کند و گزارشی از سوی مسئولان آب و برق به او ارائه می‌شود.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیأت دولت به خوزستان یادآور شد: افتتاح پروژه‌های آبرسانی به چند روستا انجام می‌شود و پس از آن ساعت ۱۶ یا ۱۷ دیدار مردمی با مردم اهواز در مصلی نماز جمعه خواهند داشت. پس از اقامه نماز مغرب هم با سران طوایف، بزرگان و متنفذان عشایر دیدار می‌کنند.

شهاوند اضافه کرد: رئیس جمهور صبح روز جمعه در شهرستان هویزه برای افتتاح پالایشگاه گاز حاضر و پس از آن هم در شهرستان شادگان ساعت ۱۰ صبح دیدار مردمی دارند که یا در مصلی شادگان یا یک در یکی از سالن‌های ورزشی انجام می‌شود، البته مکان دقیق آن را متعاقباً اعلام می‌کنیم؛ همچنین در یکی از روستاهای شهرستان شادگان از نمایشگاه دستاوردهای بومی- محلی بازدید می‌کنند و در ادامه در اهواز، دیدار با اقشار خاص از جمله کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی، فعالان فرهنگی و در نهایت نشست خبری با اصحاب رسانه دارد.

وی بیان کرد: به دلایل مختلف از جمله ظرفیت‌های ایجابی و مشکلاتی که خوزستان داشت، این استان همواره مورد توجه دولت و حاکمیت بوده و است؛ رئیس جمهور فعلی نیز تصمیم گرفت که بلافاصله بعد از تنفیذ حتی قبل از شکل‌گیری دولت به خوزستان سفر کند که این نشان از اهمیت داستان بود.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان اظهار کرد: موضوع راه جزو طرح‌های اولویت دار است و جاده اهواز - مسجدسلیمان - اندیکا، جاده ایذه و کریدور بهبهان نیز جزو طرح‌های پیشنهادی هستند؛ همچنین ضعف مدیریتی هر مدیری که بر اساس مستندات محرز شد، بی تعارف این مدیران عزل می‌شوند و این روند چه در سفر و چه در زمان بعد از آن وجود دارد.

شهاوند عنوان کرد: ۶ سفر دیگر رئیس جمهور مصوباتی داشته که میزان پیشرفت این مصوبات را معاون امور عمرانی اعلام می‌کند؛ بخشی از مصوبات انجام شده و برخی هم به دلایلی که قطعاً بررسی شده اجرایی نشده‌اند.

وی خبر داد: ستاد استقبال به ریاست استاندار با هشت کمیته از جمله اطلاع رسانی، مصوبات، عمرانی، اقتصادی، پشتیبانی و تشریفات تشکیل شد؛ احصاء مشکلات، نیازمندی‌ها و مشکلات از تمام فرمانداری‌های شهرستان‌ها و مدیران کل مهمترین مسائل و مشکلات پرسیده و برای هر شهرستان پنج مشکل اول با اولویت تعیین کردیم.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیأت دولت به خوزستان اضافه کرد: یک خروجی نهایی از این مشکلات جمع‌بندی و پنج مسئله اصلی استان هم از دل آنها احصاء شد؛ برنامه، طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی را گرفتیم و هر کدام در حوزه کمیته‌های مختلف بررسی و جمع‌بندی شدند.

شهاوند با اشاره به اینکه حتی همین امروز و دیروز هم پیشنهادات گرفته شده و بانک اطلاعاتی خیلی خوبی از این طریق احصاء شده است، گفت: شخص استاندار در چند شهرستان از جمله مسجدسلیمان، دزفول و رامهرمز حضور پیدا کرده و جلسات شورای اداری را با حضور تمامی مدیران شهرستان برگزار کرد؛ همچنین به نهاد ریاست جمهوری پیشنهاد دادیم که توزیع حضور وزرا بر اساس مشکلات در شهرستان‌ها باشد.

وی عنوان کرد: اندیکا نه تنها جزو شهرهای محروم خوزستان بلکه کل کشور محسوب می‌شود؛ برای این سفر اعلام شده که معاون توسعه و محرومیت زدایی ریاست‌جمهوری حتماً در اندیکا و لالی حضور پیدا کنند.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیأت دولت به خوزستان بیان کرد: پراکندگی و بی‌برنامگی حداکثری در مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مادر را شاهد بودیم، اعتباری که از این طریق می‌توان بگیریم گاهی مؤثرتر از اعتبارات ملی است؛ این اعتبارات در نظر گرفته شده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی باید مشخص، قابل برنامه‌ریزی، نظارت و اجرا باشد.

شهاوند خبر داد: پیشنهاد تشکیل کمیته مشابه دستگاه شورای نظارتی را دادیم که همه در کنار یکدیگر نظارت کافی بر اعطای اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی خوزستان داشته باشند و حتی نحوه هزینه کرد را نیز مورد رصد قرار دهند؛ حق آلایندگی را هم کنار مسئولیت‌های اجتماعی داریم.

وی اظهار کرد: خوزستان رتبه دوم تجمعات کارگری در کشور را داشت که این جایگاه به خاطر تزریق اعتبارات حق آلایندگی کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیأت دولت به خوزستان با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهور به ایذه مصوب نشده و فقط در حد پیشنهاد بود، بیان کرد: بسیاری از شهرستان‌های خوزستان در پیشنهادات بوده‌اند ولی برخی از آنها برای بازدید تصویب نشدند؛ چون در این سفر بازدید بین شهرها به صورت زمینی صورت می‌گیرد، بازدید از شهرستان ایذه شاید یک روز از زمان سفر را می‌گرفت.

شهاوند ادامه داد: همه از اتفاقات شهرستان ایذه ناراحت هستیم ولی قطعاً اگر رئیس جمهور به این شهرستان می‌رفت، بهترین استقبال از وی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: از هیئت دولت درخواست داشتیم که در برخی موارد تفویض اختیارات به خوزستان انجام بگیرد تا مشکلات زودتر رفع شوند؛ همچنین پیشنهاد حداکثری برای حضور اصحاب رسانه دادیم ولی بخشی از آن دست خود نهاد ریاست جمهوری است.

سخنگوی ستاد اطلاع رسانی دور دوم سفر هیئت دولت به خوزستان گفت: خود من هم شاید در برخی مراسمات حضور نداشته باشم و یک سری معذوریت‌های این شکلی وجود دارد.

شهاوند در خصوص پیشنهاد پروژه مترو اهواز عنوان کرد: مشکل ایاب و ذهاب داریم و ضروری هم هست ولی اولویت نیست چون مشکل آب و فاضلاب، آسفالت و سیمای شهری از اهمیت بالاتری برخوردار است؛ البته به صورت کلی پیشنهاد مترو اهواز را در دور دوم سفر داریم.

وی خبر داد: به غیر از ایستگاه‌هایی که نامه‌های مردمی را می‌گیرند، اداره‌کل بازرسی از طریق سامانه سامد مطالبات را دریافت می‌کنند؛ کارشناسان به صورت تلفنی هم پاسخگو هستند و بسیاری از ادارات‌کل هم میز خدمت پاسخگویی را در محل ستادی خود برگزار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس