مردم منتظر صعود تیم ملی هستند/ از مصدومیت ابراهیمی ناراحت شدم

پیشکسوت فوتبال به موفقیت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امید دارد.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت‌وگویی در مورد شرایط تیم ملی در جام جهانی اظهار داشت: با توجه به رقیبان ما در جام جهانی به نظر می‌رسد که باید دفاعی کار کنیم تا بتوانیم نتایج خوبی را به دست آوریم. گروه خیلی سختی داریم و بچه های ایران باید مقابل هر سه حریف خود با صلابت بازی کنند. فراموش نکنیم که یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران در اختیار کارلوس کی‌روش است و انشاالله که شاهد نتایج خوبی هم از تیم ملی باشیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط تیم ملی تصریح کرد: در بازی های تدارکاتی که تیم ملی انجام داد همه دیدیم که مقابل اروگوئه مالکیت توپ در اختیار ما نبود اما بازی را بردیم و این همان تاکتیک کی‌روش است که روی ضربات ایستگاهی و سرعت مهاجمانی مثل طارمی و آزمون حساب می کند و نتیجه می‌گیرد. بعید می دانم این تاکتیک جلوی انگلیس، آمریکا و ولز جواب بدهد. یادتان باشد ما جلوی اسپانیا یا آرژانتین ۹۰ دقیقه دفاع کردیم اما در نهایت نتیجه چه شد؟ بهتر است بازیکنان در تایم یک سوم ابتدایی بازی دفاع کنند تا عطش حریف بخوابد اما پس از آن بازی خودمان را انجام دهیم. بالاخره ما هم ایران هستیم و در جامی حضور داریم که تیم های بزرگی مثل ایتالیا نتوانستند به آن راه پیدا کنند.

وی در خصوص سه بازی ایران در مرحله گروهی گفت: درست است که مقابل تیم هایی مثل انگلیس و ولز چاره ای جز بازی دفاعی نداریم اما نباید برابر تیم نیکاراگوئه که در رده های انتهایی رنکینگ فیفا قرار دارد دفاعی کار ظاهر می شدیم. زمانی که ما بازی می کردیم در دهه های ۶۰ و ۷۰ اگر هم می‌باختیم با نتایجی مثل ۴ بر ۳ می‌باختیم. این یعنی در هر صورت کار هجومی در دستور کار بود. از طرفی مردم به حضور در جام جهانی عادت کرده‌ و حالا انتظارشان صعود از گروه است و این مساله دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

فنونی‌زاده درباره مصدومیت ابراهیمی افزود: از مصدومیت امید واقعا ناراحت شدم. او پسر خوبی است و حیف که مصدوم شد. با توجه به سن و سالش این آخرین شانس او برای حضور در جام جهانی بود و کاش به مسابقات می‌رسید. از ترکیب جای نگرانی نیست چرا که کی‌روش مهره های زیادی برای جانشینی ابراهیمی دارد.

منبع: برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    3 1
    بدون ذره ای که از ارزش هامون کم بشه برمیگردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس