روسیه: طرح بمب‌گذاری اوکراینی‌ها در زاپروژیا خنثی شد

نیروهای امنیتی روسیه اعلام کردند عملیات بمب‌گذاری عوامل اوکراینی در یک مکان عمومی در شهر میلتوپولِ زاپروژیا را خنثی کرده کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طراحی و نقشه مقامات اوکراین برای عملیات بمب‌گذاری در یک مرکز خرید و بازاری در شهر «میلتوپول» در منطقه زاپروژیا خنثی شده است.

بنا بر این بیانیه، عاملان این بمب‌گذاری بازداشت شده و به قصد و تصمیم خود برای بمب‌گذاری در این منطقه اعتراف کرده‌اند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌های روسیه نیروهای امنیتی اوکراین ۱۶ مهر نیز با جای‌گذاری یک بمب در داخل کامیون، پل کریمه را منفجر کردند؛ ارتش روسیه در پاسخ به انفجار در پل کریمه، علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف، از ۱۸ مهر تاکنون حملات موشکی گسترده را آغاز کرده است. به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

در حملات ۱۹ مهر شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس