کد خبر 1445879
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
برای رئیس جمهور کشوری مثل فرانسه خوب نیست که ادعای کذب مطرح کند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین به اظهارات رئیس جمهور فرانسه درباره خروج تسلیحات سنگین از نیروگاه اتمی زاپروژیا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه مولفه‌های منطقه امنیتی پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا همچنان در حوزه اختیارات انحصاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روسیه و اوکراین است، گفت که شایسته نیست رئیس جمهور کشوری مثل فرانسه در فضای رسانه‌ای بین‌المللی ادعاهای کذب مطرح کند.

اولیانوف با اشاره به ادعای اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت: خوب نیست که رئیس جمهور کشوری مثل فرانسه در فضای رسانه‌ای جهان، ادعاهای غیرواقع مطرح کند. علاوه بر این، فرآیند تعیین مولفه‌های «منطقه حفاظتی» اطراف نیروگاه زاپروژیا که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس با جدیت آن را پیش برده، در حوزه اختیارات و صلاحیت انحصاری آژانس، روسیه و اوکراین است.

وی اضافه کرد که روسیه هرگز هیچ سلاح سنگینی را به این تاسیسات هسته‌ای ارسال نکرده، ضمن اینکه «مطابق استانداردهای آژانس، استقرار تعداد محدودی تسلیحات سبک در اطراف این نیروگاه برای حفاظت از آن برابر حملات اوکراین و حصول اطمینان از امنیت فیزیکی نیروگاه الزامی است.»

ماکرون دیروز (سه‌شنبه) گفت که بحث و تبادل نظر در راستای خارج کردن تسلیحات سنگین از نیروگاه زاپروژیا، هم‌اکنون جریان داشته و اقدامات ملموس به بحث گذاشته شده است. به گفته وی «توافق درباره خروج تسلیحات سنگین و سبک حاصل شده است!»

گروسی در جریان دیدار با دنیس شمایگل، نخست وزیر اوکراین درباره ایجاد منطقه امنیتی اطراف نیروگاه ژاپروژیا صحبت کرده است. آژانس در بیانیه منتشره پس از این مذاکرات، اعلام کرد که مباحثات طرفین درباره موضوعات مرتبط با منطقه امنیتی، «پیشرفت‌هایی» داشته است.

نیروگاه اتمی زاپروژیا که در شهر انرهودار واقع شده، بزرگ‌ترین نیروگاه اروپا به شمار می‌رود. روسیه در ماه فوریه و اندکی پس از آغاز عملیات نظامی در اوکراین، کنترل این نیروگاه را به دست گرفت و از آن زمان، حملات و بمباران ارتش اوکراین علیه این نیروگاه، همواره یکی از تیترهای اصلی رسانه‌ها بوده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس