محمدجواد حق شناس

آبرودار جلوه دادن مشتی بی‌آبرو که جز فحش رکیک و کشتن هنر دیگری نداشتند به این معنیست که گویا عده‌ای به دنبال تقویت اغتشاش و سربازگیری از میان اراذل و اوباش هستند.

سرویس سیاست مشرق _ محمدجواد حق‌شناس، از کنشگران اصلاح‌طلب و عضو سابق شورای شهر تهران اخیراً در یک میزگرد که خبرگزاری شفقنا خبر آنرا منتشر کرد، در اشاره به اغتشاشات 70 روزه گفته است: در این دوره از اعتراضات خیلی پایبندی به تعهدات و باورهایی که در دهه هفتاد یا هشتاد در اعتراضات می دیدید، دیده نمی شود و این اعتراضات به نوعی در درون گفتمان نظام تعریف نمی شود. خواسته ها و در واقع شعارهای اعتراضی کاملاً متفاوت است. شعار محوری آنها «زن، زندگی و آزادی» و همه فهم است چون برداشتی که از این شعار در ایران، فلان و روستا و استان یا فلان کشور خاورمیانه یا کشور اروپایی می شود، متفاوت نیست و پیام آن قابل درک و انتقال است.

او در ادامه تصریح می‌کند: نظام سیاسی هنوز به یک فهم درست و مناسبی از این ریشه ها و علل این اعتراضات نرسیده و همچنان یک زبان مفاهمه ای بین تصمیم سازان و مسئولان به عنوان مخاطبان اصلی این اعتراضات با معترضین شکل نگرفته است در حالی که ضروری است مخاطبان و معترضان این اعتراضات به یک زبان مشترک برسند، خواسته ها شنیده شود و پاسخ های مناسبی ارایه گردد. [1]

اخیراً مشاهده شده است که برخی رجال اصلاح‌طلب برای موج‌سواری بر تنه اغتشاشات و سربازگیری از بین اهالی خیابان؛ به صحنه آمده و به فهرست کردن مطالبات اغتشاشگران می‌پردازند!

مثلا قبل از حق‌شناس، حسن رسولی نیز در بخشی از یک مصاحبه که ایلنا آنرا منتشر کرد، گفته بود:

"به طور طبیعی، می‌شود مطالبات معترضان را از شعارهایشان جستجو کرد و علاوه بر صورت ظاهری شعارها توسل به شاخص‌های تصویرکننده وضعیت جامعه در حوزه اقتصاد، تورم ۴، ۵ ساله بالای ۳۵ درصد، افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، در عرصه‌های فرهنگی، تحلیل سبک زندگی رسمی بر شهروندان و مداخله بیشتر از حد در شئونات زندگی و حریم خصوصی افراد، انسداد سیاسی، یکدست بودن قدرت و نبود نمایندگانی از طرف طبقات مختلف جامعه در مجلس و سایر ارکان تصمیم‌گیری، بلاتکلیف ماندن بحث برجام و تحریم‌ها خود گویاست. مجموعه این مقولات به صورت واقعی و ظاهری می‌تواند در فهرست خواسته‌ها و مطالبات مردم باشد. "[2]

ضرورت مفاهمه نظام با قاتلان مردم! / چرا چپ‌های ستادی از وحشیانه‌ترین اغتشاشات حمایت می‌کنند؟

*الصاق عقلانیت به یک حرکت غیر عقلانی/ حاکمیت معقول کدام مطالبه را از کدام معترضان بشنود؟

الصاق عقلانیت به یک حرکت غیر عقلانی ناممکن است زیرا این دو از یک جنس نیستند. در نگاه دقیق‌تر هم نمی‌شود عده‌ای در کف خیابان بکشند، ببرند و بسوزند و عده‌ای نشسته بر منابر اینطور بگویند که مطالبه این غارتگران و سوزندگان مقولاتی مثل برجام و آزادی است و ایضا باید صدای آنهار را شنید!

اصرار به این الحاق غیر ممکن و آبرودار جلوه دادن مشتی بی‌آبرو که جز فحش رکیک و کشتن هنر دیگری نداشتند صرفا یک معنی بیشتر ندارد. و آن اینکه گویا عده‌ای به دنبال مصادره به مطلوب این اغتشاش، تقویت آن و سربازگیری از میان اراذل و اوباش خیابانی را دارند.

و گرنه هیچ رجل سیاسی نیست که نداند سیاستمدار اصولی هیچ تجانسی با رفتارهای اوباش‌گونه ندارد.

شعار "زن، زندگی، آزادی" نیز در نگاه اصولی صرفا یک حرف بی‌سر و ته است که ارزش آن همسنگ شعار بی‌سر و ته "مرگ بر دیکتاتور" است.

آیا زنان در ایران آزادی ندارند و در بردگی به سر می‌برند؟

و آیا زندگی سیاسی و اجتماعی در ایران همانند عربستان سعودی یا لیبی زمان قذافی مبتلی به دیکتاتوری است؟

طبعا خیر و هر عقل سلیمی پاسخ این سؤالها را می‌داند.

لکن عده‌ای تربیت یافته در مکتب سیاسیون منحرف هستند که فکر می‌کنند برای محقق شدن شهوات خود و عداوتی که با حقیقت دارند؛ می‌توانند هر حرف بی‌معنایی را بعنوان شعار تکرار کنند و در ذیل این شعار به هر جنایتی دست بزنند!

و نکته خنده‌دار نیز حمایت برخی سیاسیون از این رفتارهای فاقد تمدن است که البته تأسف این دومی بسی بیشتر از آن اولی است.

مسئله عجیب‌تری هم در این میان هست و آن تأکید بر شنیده شدن صدای اغتشاشگران خیابانی از سوی حاکمیت معقول است.

حاکمیت معقول چه چیزی را از چه کسانی بشنود؟

اگر قرار به دست برداشتن حاکمیت از اسلام و قانون و عقلانیت است که چنین چیزی ممکن نیست. فلذا هم الزام حجاب همچنان وجود خواهد داشت، هم ولایت فقیه و هم قانون اساسی و انقلاب اسلامی.

ضمن اینکه درباره اظهارات رسولی که گفته اغتشاشگران مطالباتی مثل کاهش تورم، یکدست بودن قدرت، بلاتکلیفی برجام و... داشتند نیز قضاوت را بر عهده مخاطبان می‌گذاریم!

مشخص است که آقایان رسولی و حق‌شناس به هم ساخته‌اند تا ماجرای فکاهی فروختن کلاغ رنگ شده به جای قناری را تکرار کنند و چیزی را به نظام اسلامی و عقول عمومی قالب کنند که اساسا واقعیت ندارد. فلذا توصیه مشفقانه آنست که رجال سیاسی چپ دست از این فتنه‌گری آشکار بردارند و به طریق عقلانیت بازگردند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند چپ‌های ستادی از آنرو که در تقلا برای ایجاد "فتنه اقتصادی" هستند؛ مجبورند از هر اغتشاشی ولو در وحشیانه‌ترین حالت نیز حمایت کنند تا بر دامنه سربازان خود در یوم فتنه اقتصادی بیافزایند.

نمایش‌هایی مثل فهرست کردن مطالبه برای مستان لایعقل کف خیابان و طعنه به حاکمیت برای شنیدن صدای اغتشاشگران جمله در راستای همین توطئه شوم است...

***

1_https://fa.shafaqna.com/?p=1484468

2_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1302542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • DE ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    30 1
    جواب: حرام خواری بی حد و اندازه در چند دهه گذشته!
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      8 24
      حرام خواری توسط جریان غربگرا.
    • تک سوتر DE ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      10 7
      دلیلش مشخصه. شما روز اول اشتباه کردید و بجای اغتشاش گفتید اعتراض. مقصر اصلی خودتون هستید. روز اول بجای رسوا کردن دولت روحانی ادای آدم های مهربون رو درآوردید اونا هم کمال استفاده رو از حماقت شما کردند.
    • DE ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      11 4
      آبرودار جلوه دادن مشتی بی‌آبرو که جز فحش رکیک و کشتن هنر دیگری نداشتند به این معنیست که گویا عده‌ای به دنبال تقویت اغتشاش و سربازگیری از میان اراذل و اوباش هستند
    • منتقد گمنام IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      11 3
      " اگر قرار به دست برداشتن حاکمیت از اسلام و قانون و عقلانیت است که چنین چیزی ممکن نیست. فلذا هم الزام حجاب همچنان وجود خواهد داشت، هم ولایت فقیه و هم قانون اساسی و انقلاب اسلامی."
    • روزبه IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 1
      عقلانیت حکم میکنه جلوی حرکات غیر اخلاقی در جامعه به نفع رشد و تعالی و اخلاقیات عامه جامعه گرفته بشه، درخواستهای غیر اخلاقی همچون برهنگی زنان و در ادامه گرایشات متعفن جنسی با پرچمهای رنگین کمانی ضد عقلانی است، همه جوامع سالم بدنبال رشد اخلاقیات و تربیت صحیح و سالم فرزندانشون هستن، بی حجابی مقدمه بی اخلاقی و در ادامه ولنگاری هست، جلوی فرقه ای که بی حجابی رو بهانه براندازی میدونه رو باید گرفت، امر عقلانی در اینکه جلوی سقوط جامعه به فساد و فحشا بایستی گرفته بشه.
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 5
      عقلانیت ، یا با رفراندوم باید نتیجه گزفته بشه یا با علم که اجماع اساتید دانشگاه بر پایه تحقیقات اثبات شده هست . الان کدومش اجرا شده ؟
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 0
      ۱۲:۲۹ همه‌پرسی نقطه مقابل تخصص‌گرایی و عقلانیته
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      2 0
      ۱۲:۲۹ علمای دین بر ضرورت حجاب و عفاف و جلوگیری از منکر در جامعه اجماع دارن. گوش کردی؟!
    • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      0 1
      فلذا شما تا آخرش پا جمهوری اسلامیتون بایستید
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    24 4
    رهبران داخلی اغتشاش گران خود این احمقها هستند که باید پاسخگو باشند
  • جاوید ایران اتمی NL ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    6 4
    توی بیست و سی داره میگه مردم به اعتصاب ها بی توجه هستن، منم نظرم بصورت کلی اینه اما از اونورم از هک خبرگزاری فارس این خبر بیرون میاد
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      1 6
      عزیز من کسی که اینقدر راحت دروغ می گه اونهم دروغ هایی که با یکم بررسی واقعیت اونها آشکار می شه نمی تونه یک سند رو به اسم اسناد هک شده منتشر کنه؟
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    19 6
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      0 3
      به چه دلیل راهی رو باید بریم که قطعن به ضرر ما تمام میشه ؟
    • رضا IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      6 0
      معلومه
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      5 13
      شیطان بزرگ یعنی چی؟؟؟ چرا با دنیا دشمنی میکنید
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      7 4
      جناب 8.37 در تمام طول تاریخ معاصر که استعمارگران و ستمکاران قارون صفت از جمله شیطان بزرگ آمریکا و اذناب ناپاک و جنایتکارش در حال انجام جنایاتشان در سرتاسر جهان بوده اند ! شما کجا زندگی میکردید ؟!!! بی ادبی نشود اما آیا از خوابی طولانی بلند شدید و یا اصلا خواب زده هستید و هنوز بیدار نشده اید؟ ضمنا کسی با مردم دنیا دشمنی ندارد و فقط به دنبال حق اساسی امت اسلام هستیم که ملت ایران اسلامی هم در همین امت تعریف میشود. بیدار شو برادر چون مدت عمر انسان در دنیا کوتاه است و معلوم نیست تا کی میتوانی تفکرت را اصلاح کنی ؟ روزی که در پیشگاه خداوند سبحان حاضر شویم و دیگر فرصت اصلاح عمل و تفکر نداشته باشیم باید به اذن خداوند متعال در مورد تفکر و ایده هایمان توضیح دهیم .لطفا حق و باطل را بشناس و بعد صاحب حق را می شناسی. الله اعلم
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 10
    مشرق حرف بدی نزده بالاخره گفته حرفها شنیده بشه و تصمیم سازی بشه به جای انگشت نما کردن دیگه جواب نمیده، در هر صورت چه معترضین، چه اغتشاش گران ایرانی هستند و از خارج از کشور نیامدن، حرفشان شنیده بشه وقتی اعتراض شنیده نمیشه تبدیل به اغتشاش میشه
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      5 4
      بیش از ۷۰ روز حرفهای این ظاهراً معترضین شنیده شد بیش از ۱۳۰ شهید از مدافعان امنیت و خسارات چند هزار میلیاردی به شهرها و کاسبی مردم و رواج بی حیایی و بی حجابی گسترده و فحاشی به مقدسات و بانوان محجبه و فحاشی های شبانه حاصل آن بود اگر هنوز فکر می کنی این دواعش وحشی بی حیا معترض هستند فکری به حال فهم و شعور خودت بکن
    • علي IR ۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 1
      البته در خواب خرگوش هستند
    • حجت IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      9 2
      اینا چرا تا وقتی سر کارند و پست و مسوولیت دارن ازین افاضات نمی کنند؟ هرچند که باید خودشونو به دلیل ترک فعل محاکمه کرد
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 3
    اینا هم مشکل معیشت ندارن. بنظرم فکر برخی زنان هستن و دنبال آزادی این اندک زنانی که دنبال آزادی! هستن
  • حجت IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    4 6
    نظام سیاسی هنوز به یک فهم درست و مناسبی از این ریشه ها و علل این اعتراضات نرسیده
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 4
      شاید دیگه دیر باشه
    • علي IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 0
      رسيده
    • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      5 4
      وقتی تو روز روشن به اغتشاش میگی اعتراض، یعنی نظام سیاسی شما عوضیا رو خوب شناخته. دم نظام سیاسی گرم که فهمیده علل این اغتشاشات، حروم‌لقمگی و پست‌فطرتیه
    • حجت IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      0 3
      آخه چه وضعه. دارم می گم اگه دولت دولت بود تا حالا صدباره لاشه متعفن شما افسارطلب ها پوسیده بود.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 3
    بی حیاها به خاطر بی آبرویشون در نزد مردم حاضرند هرروز مملکت در آشوب باشه شما بی آبروها دورهایی که قدرت دارید مملکت رو رها کرده به دست دلالهاتون می،سپرید وقتی هم که در قدرت نیستید همون دلالهاتون میشن اتش،بیار معرکه های،اقتصادی،و سیاست و.... خدا،ریشه کنتون کنه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    15 5
    بساط عوامل دشمن رو جمع کنید و صادرشون کنید آلبانی. مرگ بر افسادطلبان
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      2 3
      اگه میشد جمعشون کرد که ، مملکت سه ماه گیرشون نبود که .
    • علي IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 2
      يا خيلي نونتون تو روغنه ومشكل و فقر وبدبختي ملت رو نميبيند
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 2
      خيلي نونتون تو روغنه ومشكل و فقر وبدبختي ملت رو نميبيند
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 3
      نونشون تو روغن نیست .بادوچشم بینا می بینند اونایی که نونشون تو روغنه واسه مردم نسخه اغتشاش می پیچند میدن بغلشون تا از قِبَلِ این اغتشاشات بیشتر مردم ساده رو چپاول کنند . می فهمی که چی میگم اصلاحاتچی تخریبچی بی دین
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      جمع شدن. مملکت هم سه ماه درگیر نیست. تو کانالای خودتون درگیره. نکته‌اش این بود که جمعشون کنید بفرستید آلبانی تا موشک‌‌بارون آلبانی شامل حال اینا هم بشه محروم نمونن
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 1
      درک اغتشاش‌گری و حرکات براندازانه بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، به نون و روغن نیاز نداره. به فهم نیاز داره. بنابراین دارا و ندار از نظام و ارزش‌های اسلامی به ویژه ولایت تا پای جان دفاع میکنن. مشکلات ذات دنیاست و ضعف مسئولین هم به دلیل گناهان و انتخاب خود مردمه. ربطی به نظام و ولایت نداره
  • علی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 4
    خدا برای همیشه شر این منافقان مدعی اصلاح طلبی چپاولگر فاسد وطن فروش را از سر ملت و کشور کم کند. آمین
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    3 5
    تعیین عقلانی بودن یا نبودن رو از یک نقطه مشترک و قابل تمیز از محیطش شروع باید کرد و اون هم ، نقطه شروع هست ، چیزی که اگر رخ نمیداد ، به هیچ عنوان در این لحظه ، شاهد شرایط فعلی نبودیم و اون واقعیت که تکلیف عقلانی بودن یا نبودنش باید روشن بشه اینه : بازداشت مهسا ، عقلانی بود یا خیر ؟ ( بحث قانون نیست ، بحث عقلانی بودن یا نبودنه ، چون قانون باید مطابق عقل باشه نه برعکسش ) .
    • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      5 2
      مبارزه با مظاهر فساد از جمله بدحجابی دستور خدای بزرگ است و به فضل خدا، تا ظهور حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه‌الشریف، ادامه خواهد داشت. خب نقطه شروع و پایان رو فهمیدی؟! حالا بساط کاسبی‌تو جمع کن گمشو جهنم خودت
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 3
      بلاخره جوابم رو نگرفتم ، علت قانونی بازداشت مهسا بر اساس چه بند و اصل قانونی در پروتوکل یا بخشنانه اعلام عمومی شده از واحد گشت ارشاد بوده ؟
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 7
      این موصوع مهسا رو بیخودی کنار نزازید ، تشکیل کمیته حقیقتیاب سازمان ملل فقط و فقط سر فوت مهسا برای اولین بار در تاریخ حقوق بشر سازمان ملل ابداع شده ، این تکلیفش باید روشن بشه . از زیرش نمیشه شونه خالی کرد .
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 3
      مبارزه با مطاهر فساد // در کجای قران در مورد مبارزه با بدحجابی صحبت شده و حکم عدم رعایت حجاب رو چی گفته ؟ شما که استاد احکام الهی هستی ‌
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 2
      جوابتو گرفتی اما نخواستی بپذیری که مشکل خودته.
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 1
      سازمان ملل اعتبار نداره که بخواد در مورد حقیقت نظر بده. حقیقت رو کفار نمیتونن تشخیص بدن و اصلا شایستگی اولیه رو ندارن. کمیته هم این قدر تشکیل بدید که بمیرید. عددی نیستید که بخواهیم به شما توضیح بدیم. این لاف‌ها هم به درد ارائه خر کردن اربابات میخوره
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      سازمان ملل اعتبار نداره که بخواد در مورد حقیقت نظر بده. حقیقت رو کفار نمیتونن تشخیص بدن و اصلا شایستگی اولیه رو ندارن. کمیته هم این قدر تشکیل بدید که بمیرید. عددی نیستید که بخواهیم به شما توضیح بدیم. این لاف‌ها هم به درد ارائه خر کردن اربابات میخوره
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    12 3
    حوادث 70 روز گذشته هیچ ارتباطی با وضعیت اقتصادی , معیشتی و اختلاس و امثالهم نداشت
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      4 2
      پس به چی ربط داره? شرکت سیر انگار از بقیه خبر نداری
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
      1 3
      لعنت بر شماها که نمیزارین واقعیت جامعه به گوش حاکمان برسه
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    11 2
    این حق شناس تنها چیزی که نیست حق شناسه اکثر حرفهاش و اعمالش هم طرف جبهه باطله مثل بقیه رفقای افسادطلبش
    • تنبور IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      2 2
      اینا دنبال حق طلبی یاحق گویی وحق شناسی نیستند این جماعت دنباله فتنه و بولد کردن نقاط ضعف واسه گل سیاسی وبهره برداری حزبی هستند.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    1 4
    از قاتلین و لیدر های قتل شهید عجمیان که کارگر بود ، پزشکی با ماهی ۱۰۰ میلیون دریافتی است، بیخود این دروغ بزرگ را به خورد ما ندهید که مشکلات اقتصادی سبب ناراحتی و اعتراض است ، اتفاقا این قیام شکم سیران علیه عموم مردم است.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 3
    جوابش معلومه کاملا خودون این اختشاشات رو هدایت میکنن
  • محتشم IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    0 2
    اینان نظامی مقدس را گروگان اثباتت دعوی بی فرض و بی پایه ی خود کرده اند و هر دعوای می خواهند شامی برای خود کوفت کنند
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    اینکه نمیگه پروسه عقلانیه ، میگه پروسه منطقی هست . مثال بزنم ، اگر سنگی به شیشه‌ای بخوره ، شیشه میشکنه ، میگه شکستن شیشه بر اثر برخورد سنگ منطقی هست . نمیگه که هر جا سنگ به شیشه خورد و شکست یک اتفاق عقلانی در مفهوم درستی و خوب بودن اون اتفاق رخ داده . توصبح برای تفاوت بین پروسه منطقی و پروسه عقلانی بود که گفتم . نباید آدم از ذهنیات خودش به عنوان پیشفرض تحلیلی یکنفر دیگه استفاده کنه
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    چرا اینترنت اینقدر کند هست ؟ چه وضعیه ، از هیچ سایتی نمیشه یک فوتبال رو به راحتی دید یا یک فیلم سینمایی ؟
  • امید IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 3
    امثال این آقا را تنها می توان لاشخور سیاسی عنوان کرد و بس.
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    6 1
    إشغال طلبان واختلاس گرايان دو لبه يك قيچي هستند
  • شیپورچی IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 2
    من پیج پزشکیان نماینده رو فالو داشتم انقدر ناحق برعلیه دولت رئیسی جبهه گرفت که به خداقسم ناخودآگاه شدم طرفدار رئیسی وازپیج پزشکیان بیرون زدم ازخیلی وقته نقشه واسه برهم زدن امنیت ملی می ریختند تابلو یکی از اساتیدمون هم که اصلاح طلبه زمان سلام فرمانده یک اراجیفی گذاشته بود برعلیه رهبر یه عده دانشجو هم به به چه چه راه انداخته بودند. الان هیچ کس با رئیسی مخالف نیست. تمام مخالفتها ساختگی جعلی تلقینی وساخته پاخته اصلاحات اون شیخ اصلاحات با لبخند ملیحش همه رو گول می زنه ودر فکر یارگیریه وحد ومرز هم نداره خود حدیث مفصل بخوان
  • گندم IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 3
    تمام اعتراضات ساختگیه
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 2
    یه عده تو خیابون زامبی بازی میکنن یه عده تو مراکز دولتی ایجاد نارضایتی میکنن یه عده تحت عنوان دانشگاهی حوزوی کار ضد فرهنگی علیه ملت میکنن اینا اگه مث رجوی مصی قمی کلاه بنی صدر از عناصر سیا موساد نباشن برای جلوگیری از آسیب بخود و دیگران هرچه سریع تر اجبارا روان درمان دارویی شوند وگرنه منتظر تولید امثال زلنسکی ۰۰هیتلر صدام و تبعات آن باشید
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    قاتلان مردم
  • صفورا US ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    خجالت بکش هر چند از کوزه همان برون تراود که در اوست
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    با سلام حق شناس پاسخ خود را در این مقال از یوی خبرگزاری مشرق دریافت کرده است. ولی بنظر می رسد این پاسخ حق مطلب را ادا نکرده است.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 2
    با سلام حق شناس پاسخ خود را در این مقال از یوی خبرگزاری مشرق دریافت کرده است. ولی بنظر می رسد این پاسخ حق مطلب را ادا نکرده است. آنچه در خیابان دیده می شود ثورت ظاهری چپ های ستادی است. بحران نتیجه و دستاورد فساد بزرگ و تاریخی است که چپ های ستادی در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی نهادینه کردند. « لا تفسدوا فی الارض بعد اصلاحها » چپ های ستادی بر بزرگترین حرکت اصلاحی در تاریخ بشریت و در ذیل دین، توحید و میراث علوی و تشیع با ادبیات کفرآمیز غربی حاشیه زده و بنام اصلاحات مطرح کردند. این مفسده بزرگی بود که پر چهار دهه گذشته با آن در متن انقلاب اسلامی درگیر بوده و جامعه را دچار بحران کرد. بنظر می رسد بایستی در مقابل این جریان فاسد و منحط در ذیل ولایت و در متن ساختار مردم سالاری دینی و با شیوه سیاسی و روش های حزبی قیام کرده و جنبشی ملی را پایه گذاری کرده و از خجالت این جریان فاسد درآمد. مومن کیس حزب الهی ، امروز کسی است که قدرت فهم معرفت شناسانه ولایت را داشته باشد و در همان حال قدرت نقد مدرنیته و ادبیات منحط غرب را داشته باشد‌. ما در جریان مبارزات انقلابی خود چنین چالش هائی را با مارکسیست ها و حجتی ها را داشته و با نور ولایت و امدیشه های محکم و استوار مردانی چون شهید بهشتی و مطهری و ... از آن پیچش های تاریخی عبور کردیم. امروز هم می توان با تاسی به آن تجربه از خاتمی و مجمع و حجار یان و امثالهم عبور کرد.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 1
    با سلام حق شناس پاسخ خود را در این مقال از یوی خبرگزاری مشرق دریافت کرده است. ولی بنظر می رسد این پاسخ حق مطلب را ادا نکرده است. آنچه در خیابان دیده می شود ثورت ظاهری چپ های ستادی است. بحران نتیجه و دستاورد فساد بزرگ و تاریخی است که چپ های ستادی در جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی نهادینه کردند. « لا تفسدوا فی الارض بعد اصلاحها » چپ های ستادی بر بزرگترین حرکت اصلاحی در تاریخ بشریت و در ذیل دین، توحید و میراث علوی و تشیع با ادبیات کفرآمیز غربی حاشیه زده و بنام اصلاحات مطرح کردند. این مفسده بزرگی بود که پر چهار دهه گذشته با آن در متن انقلاب اسلامی درگیر بوده و جامعه را دچار بحران کرد. بنظر می رسد بایستی در مقابل این جریان فاسد و منحط در ذیل ولایت و در متن ساختار مردم سالاری دینی و با شیوه سیاسی و روش های حزبی قیام کرده و جنبشی ملی را پایه گذاری کرده و از خجالت این جریان فاسد درآمد. مومن کیس حزب الهی ، امروز کسی است که قدرت فهم معرفت شناسانه ولایت را داشته باشد و در همان حال قدرت نقد مدرنیته و ادبیات منحط غرب را داشته باشد‌. ما در جریان مبارزات انقلابی خود چنین چالش هائی را با مارکسیست ها و حجتی ها را داشته و با نور ولایت و امدیشه های محکم و استوار مردانی چون شهید بهشتی و مطهری و ... از آن پیچش های تاریخی عبور کردیم. امروز هم می توان با تاسی به آن تجربه از خاتمی و مجمع و حجار یان و امثالهم عبور کرد.
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 1
    بی منطقی و اوباشگری لیبرالها را باید در بینش کمونیستی سابقشان که بلطف شخصی سازیهای درون محفلی به نئولیبرالیسم تبدیل شده جستجو کرد!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    هیچ مشکلی حل نمیشه
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    این عقلهای کل را محافظت کنید.سرما نخورند
  • محمدایوب IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 4
    خوب مهسا باعث شد گرانی وتورم برطرف زنان هم آزاد شدند تمام اینها سر این بود که چند زن ودختر روسریشان را بردارند آزادانه در مترو دختر وپسر به هم ور بروند در مقابل دید همه همه اینها این بود چون در ابتدا می گفتند گرانی است به روسری مهسا گیر دادند اول گرانی را برطرف کنید
    • سایه IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      4 4
      بحث گرونی الان زیاد مطرح نیست .بحث سرلخت کردن وپاچه بالا زدن خیلی مهم شده
    • سایه IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      3 3
      بحث گرونی الان زیاد مطرح نیست .بحث سرلخت کردن وپاچه بالا زدن خیلی مهم شده دیگه الان مورنگ می کنند سر لخت می کنند شال وروسری هم هوتوتو گرانی هم که منشاآن عالیجنابان اصلاحات در عرصه اقتصادی هستند فتنه انگیزی سیاسی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 3
    این پنهان شدگان زیر نقاب اصلاح طلبی همه همّ خود را بکار می برند که این دولت را زمین زدده و نظام را ناکار آمد جلوه دهند که البته آرزو به گور خواهند برد . این موجودات عقده و کینه از نظام چنان گلویشان را می فشارد که جز با مرگ آسود نخواهند شد ما هم می گوییم ای غربگدایان بمیرید تا نبینید که جمهوری اسلامی به کوری چشم شما جهانگیر می شود
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 2
    این پنهان شدگان زیر نقاب اصلاح طلبی همه همّ خود را بکار می برند که این دولت را زمین زدده و نظام را ناکار آمد جلوه دهند که البته آرزو به گور خواهند برد . این موجودات عقده و کینه از نظام چنان گلویشان را می فشارد که جز با مرگ آسود نخواهند شد ما هم می گوییم ای غربگدایان بمیرید تا نبینید که جمهوری اسلامی به کوری چشم شما جهانگیر می شود
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 3
    این پنهان شدگان زیر نقاب اصلاح طلبی همه همّ خود را بکار می برند که این دولت را زمین زدده و نظام را ناکار آمد جلوه دهند که البته آرزو به گور خواهند برد . این موجودات عقده و کینه از نظام چنان گلویشان را می فشارد که جز با مرگ آسود نخواهند شد ما هم می گوییم ای غربگدایان بمیرید تا نبینید که جمهوری اسلامی به کوری چشم شما جهانگیر می شود
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 3
    جریان چپ زمان امام خمینی و اصلاح طلب بی آبرو و هشل هفت دوران رهبری الهی امام خامنه ای را قرآن مجید به طور شفاف تحلیل کرده و انقلابیون را از وضعیت نفرت انگیز این جریان فاسد آگاه و از هدایت پذیری اشان ناامید می سازد. جریان فاسد اصلاحات به آخر خط رسیده و سوار شدن بر مرکب بسیار چموش فتنۂ بی آبرویی و بی ناموسی و بی غیرتی، برای آن ها، آورده ای جز مشخصه های فتنه ندارد.قرآن مجید در آیه پنجاه و شش سوره کهف می فرماید«و یجادل الذین کفروا بالباطل لیدحظوا به الحق و اتخذوا آیاتی و ما انذروا هزوا پوشندگان حق با ادعای اصلاح طلبی مشمئزکننده با توهمات باطل، به مجادله و عبارت پردازی غیر واقعی با آرمان های انقلابی پرداخته تا حق را پایمال کرده و خطوط فرمز انقلاب و آرمان های آن را به ریشخند بگیرند.» چرا ؟در ادامه قرآن پاسخ می فرماید:« و من اظلم ممن ذکر بآیات ربه فاعرض عنها چه جریانی ظالم تر از جریانی است که آن چه که پیشتر اصول انقلاب اسلامی را یادآور شده و سپس از آن همه روی برگردانده و پیشینه خود را در تلاشند از ذهن ها پاک و نابود سازند!انا جعلنا علی قلوبهم اکنة ان یفقهوه و فی آذانهم وقرا خداوند در قلب آن ها پوشش هایی قرار داده و بر گوش هایشان سنگینی ایحاد کرده و از این جهت هر چقدر رهبری عزیز امام خامنه‌ای آن ها را به راه راست دعوت فرماید «فلن یهتدوا ابدا!هرگز هدایت پذیر نخواهند بود !این قرآن است که انقلابیون را از امکان هدایت پذیری جریان فاسد اصلاح طلبی آمریکایی مأیوس می سازد. این در همیشه تاریخ به ویژه در حکمرانی اول مظلوم عالم امیرالمومنین علی علیه السلام بوده است امام علی خطاب به ابن عباس در نهج البلاغه می فرماید طلحه به مرکب چموشی سوار شده که توهم می کند راهوار است! و سرنوشت طلحه در بعد از فتنه، ذلت بود طوری که قاتلش و خودش جهنمی شدند! اصلاح طلبان نیز چنین سرنوشتی خواهند داشت که خود فتنه آن ها را از پای درخواهد آورد. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    3 1
    عجب بد جنسند حرف مردم هرچه هست و هرچه باشد ، روی کار آمدن اصلاح طلب ها نیست (برای تجرد 13 میلیون جوان باید فکری کرد)
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    تخصص حق شناس در شورای شهر تهران ، بازی« اسم و فامیل» به جهت تغییر نام کوچه ها و بن بستهای شهر بود ، آن هم اسمهایی چالش برانگیز که سبب تفرقه و دو دستگی و دعواسازی شود
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 4
    طرف داری از اوباش اغتشاش گر را هیچ عقل سلیمی نمی پسندد.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 1
    تبریک به افساد طلبان در دروغگویی که رکوردارهستین ورکورد دیگه ای که از خودتون ثبت کردین رو دار بودن است ای که بترکین کل دنیا از دستتون راحت بشه شما با اون گندی که در زمان روحانی زدیدن هنوز روتون میشه حرف بزنین توقع داشتین دوباره یکی مثل روحانی رو تایید صلاحیت کنند کم خسارت به مملکت زدین خدا ازتون نگذره
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 3
    خواص دشمن انقلاب هست سکوت خواص در برابر این مزدوران و بی حجابیها بی عدالتی هست. دیگر چرا باید از این انقلاب حمایت کنیم وقتی از تمام اعتقادات خودش دست کشیده
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      1 0
      مثلا می‌خوای مردم انقلابی رو به دست کشیدن از انقلاب اسلامی ترغیب کنی؟! انقلاب از ارزش‌هاش دست نکشیده. افسادطلبان و چار تا انسان مدعی که از اول هم با انقلاب اسلامی نبودن خودشون رو نشون دادن. از انقلاب به خاطر خشنودی خدای متعال حمایت می‌کنیم نه به خاطر نفوذی‌ها
  • محمد IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 3
    وقتی که رهبر اغتشاشگران امثال مصی علینژاد باشد ، معلوم است چه اتفاقی خواهد افتاد . هنوز در حیرتم که چرا اصلاح طلبان در وقایع اخیر به عنوان تحریک کننده و تماشاچی بوده اند
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    3 3
    ۱۲:۴۰ قرار نیست احکام شرعی رو شما تأیید کنید یا برای شما اثبات بشه. میتونید برید از اهل علم در مورد ضرورت حجاب بپرسید. دستورات خدای متعال در قرآن در مورد ضرورت حجاب روشنه‌. اما همین که قرآن می‌فرماید با منکر مبارزه کنید برای جلوگیری از هر منکری کافیه. انواع منکرات هم با توجه به روایات و عقل تشخیص داده میشه. البته عقل دینی نه مغلطه‌های دشمنان خدا
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    انفعال.انفعال.انفعال درحالی که دشمن اغتشاش میکندبادروغ وجوسازی از عوامل خود حمایت وحاشیه امن برای عوامل خویش ایجاد میکند تا مبادا باسرکوب غاعله خاموش شود مادنبال این هستیم تا ثابت کنیم که انها مثلا دروغ میگویند اقای رونقی پایش نشکسته و....مگر راست ودروق درقاموس انها جایگاهی دارد که دنبال اثبات دروغ هستی .انها برای رسیدن بهواسته هرچیزی را مجاز میشمرند .فردا از تروریسته وقاتلین باعنوان نه به اعدام درمقام نجات انها برخواهند امد وما باز با کوتاه امدن تابع خواسته های انها بر خواهیم امد وقتی اغتشاش کنی وهیچ هزینهای ندهی فردا چابک تر اقدام خواهی کرد.وانفعال ومماشات دشمن وعواملش را جریتر خواهد کرد
  • محمد صفری IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    بببن کلاه قشنگ دلیل این اغتشاشات خود تو و هم پالگیهایت هستی که دردوره 35سال مدیریتتان اقتصادمملکت راویران کردید و ثروت مملکت را به باد دادید الان ژست عقلا را میگیرید و تز دوریالی و همسو با اسراعیل و غرب و امریکا و عربستان میدهی بیاری حق نوبت پاسخ تو وامثال تویه بدتراز بنی امیه و بنی مروان و ابوموسی اشعریها هم میرسه
  • محمد IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    ببین مشکل این ملت خودتو وامثال تویید بیخود ژست روشن فکری بخودت نگیر
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    از قرار معلوم خودش آخر عقله به حساب خودش
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    چسباندن عقلانیت به یک حرکت غیر عقلانی ضرورت مفاهمه نظام با قاتلان مردم! / چرا چپ‌های ستادی از وحشیانه‌ترین اغتشاشات حمایت می‌کنند؟ محمدجواد حق شناس آبرودار جلوه دادن مشتی بی‌آبرو که جز فحش رکیک و کشتن هنر دیگری نداشتند به این معنیست که گویا عده‌ای به دنبال تقویت اغتشاش و سربازگیری از میان اراذل و اوباش هستند تا وقتی نظام و قوه قضائیه با این اراذل و اوباش مماشات کند این است
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    این آقا فعلا مشخص کنه در دولت قبل که به عنوان مشاور وزارت گردشگری حقوق می‌گرفت چقدر کار کرد و حضور داشت بعد حرف بزنه .
  • صادق IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان یامنافقی انقلاب اسلامی چپ گرا که تمرین غارت بیت المال وتخریب صنایع و کارخانه ها وایجاد فقر وفحشاء وبرای منهدم کردن نظام اسلامی در دوره قبل ریاست جمهوری ومجلس برگیری وبا رمز خانم مهسا برای بهره برداری سیاسی خودجنگ خیابانی را راه اندازی و بصورت پروژه های متعدد یکی پس از دیگری با لیدرهای پیر فرسوده بخیال واهی برای ادامه ناآرامی ها با اظهار نظرهای وارونه علیه انقلاب اسلامی فعالیت دارند که مسیولین نباید بیش از این این حرکات صهیونیستی را علیه مردم وکشور نادیده بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس