4 برنامه کلیدی دولت در بخش کشاورزی/کشاورزان به خودکفایی گندم چشمک زدند

با وجود کم‌بارشی و سیاه‌نمایی اما رییس موسسه تحقیقات دیم گفته است که با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها و جایگزینی ارقام مقاوم، تولید محصولات دیم در یکسال اخیر ۳۰ درصد رشد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خبر جالب درباره خشکسالی؛ افزایش 30 درصدی محصولات دیم

آنچه که دیدیم "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی! / آیت‌الله جوادی‌آملی: جامعه عاقل راه کسی را نمی‌بندد

رییس موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها و جایگزینی ارقام جدید و مقاوم، تولید محصولات دیم در یکسال اخیر ۳۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، مظفر روستایی روز دوشنبه گذشته در کارگاه آموزشی به‌زراعی محصولات زراعی دیم (طرح جهش تولید در دیمزارها) در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، افزود: این اتفاق درحالی رقم خورده که با خشکسالی شدیدی روبه رو بوده‌ایم که نشان می دهد در صورت استفاده از دانش نوین می توانیم به دستاوردهای خوبی دست یابیم.

او تصریح کرده است: با اتکا به توصیه‌های فنی و به کارگیری ارقام جدید در مزارع می توانیم در حوزه دیم به کشت پایدار دست یابیم.[1]

*این آمارهای جالب نشان می‌دهد که با وجود معضل کم‌بارشی در ایران اما اوضاع کشور هرگز آنطور که در رسانه‌های اصلاح‌طلب و فضای توییتر و اینستاگرام عنوان می‌شود بد نیست.

ضمن اینکه پدیده تغییر اقالیم هم هرگز آنطور که عنوان می‌شود؛ چندان ترسناک نیست و با عقلانیت، صبر، مدیریت بهینه و استفاده از دانش روز می‌توان بر این معضلات نیز غالب آمد.

ترسناک‌تر از خشکسالی و کمی بارش؛ وقوع خشکسالی در اذهان عمومی است. توطئه‌ای منبعث از تز "سیاه‌نمایی" که مردم و فعالان امنیتی و رسانه‌ای کشور حتما باید جستجو کنند و بدانند این توطئه در آشپزخانه چه کسانی طبخ می‌شود!؟

***

فعال شدن یگان عقیدتی_سیاسی اغتشاشات

آنچه که دیدیم "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی!

آنچه که دیدیم "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی! / آیت‌الله جوادی‌آملی: جامعه عاقل راه کسی را نمی‌بندد

محمدرضا تاجیک، فعال اصلاح‌طلب و کسی که قبلا در حمایت از اغتشاشات از حق کنش بدون عقلانیت سخن گفته بود، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه شرق پیرامون ماهیت‌شناسی آشوب‌ها گفته است:

"شاید این پدیده را باید با تمام گوناگونی و شکوفایی‌اش و شُدن‌های لحظه‌ای‌اش تجربه کرد، چون هر لحظه‌اش لحظه دیگری است. تحلیلگر ما همچون آلیس به سرزمین عجایب پرتاب شده و یکباره می‌بیند این پدیده در هیچ کتابی نیست، نقاشی‌اش در هیچ حوض نقاشی‌ای نیست، تعریفش در هیچ دیکشنری‌ای وجود ندارد. طبق معمول تلاش می‌کند آن را به رنگ و هیبت خود درآورد و در چارچوب خودش قرار دهد و رنگ خودش را روی آن بریزد و آشنازایی کند تا فهمش کند. همان‌جا است که تحریفش می‌کند و به یک مسئله جنسی و فضای یک فیلم، هنرپیشه یا خصوصیات نسلی تقلیلش می‌دهد. درحالی‌که به نظرم موضوع از این مسئله بسیار فراتر است؛ ناخودآگاهِ معطوف به زندگی که سرکوب‌ شده، دارد بازمی‌گردد. اذهان و ابدان تحت انقیاد دارند خشن بازمی‌گردند، اما این خشونت در این مرحله می‌تواند خشونت الهیاتی بنیامین، یا خشونت خدایگانی ژیژک باشد؛ خشونتی که به تعبیر آرنت بدخیم نیست. ضمن اینکه این خشونت به ‌تعبیر اسپینوزا شادمانی است، یا به تعبیر لکان تولید ژوئیسانس و هیجان می‌کند. برای همین اتفاقی که افتاده توأمان جشن جنبش است"!

او همچنین اظهار می‌کند: این است که جامعه‌شناسان ما یا «تحلیلگران شنبه» -مثل «انقلابیون شنبه»- وقتی بعد از واقعه پیدایشان می‌شود، روکش نظری و مفهومی‌ خود را روی فضا می‌کشند تا مصادره‌اش کنند اما جواب نمی‌دهد. کدام‌یک از این نظریه‌ها جواب داده؟ این پدیده دارد روند تکاملی خودش را طی می‌کند و مفروضش هم این است که نمی‌خواهد انقلابی از نوع کلاسیک داشته باشد. این نیست که بخواهند دفعتا دژ باستیل را تسخیر کنند. شروع به تسخیر ریزبدنه‌های دور دژ باستیل می‌کنند.

تاجیک در ادامه صحبت‌های حمایت‌آمیز خود از اغتشاشات اخیربه مفهوم بی‌رهبری آشوبگران اشاره کرده و می‌گوید: در این شرایط به نظرم ژنرال‌های اصلاح‌طلب بهتر است سکوت کنند؛ چون دیگر آن مقبولیت و مشروعیت را ندارند. اصلاح‌طلبان در یک سطحی فقط می‌توانند در مورد عقبه کار کنند، وگرنه ممکن نیست بتوانند با این سوژه جمعی رابطه تفهیم و تفاهمی برقرار کنند و حرف بزنند. این سوژه منتظر اصلاح‌طلب نیست. حتی از بسیاری از گروه‌های مرجع و خارج‌نشین نیز عبور کرده و تبدیل به یک خودِ اکسپرسیونیستی شده است؛ خودی که سیکل لیدری و پیروی درون خودش بسته می‌شود و احتیاج ندارد کسی از بیرون هدایتش کند. او است که دارد حرکت را ساماندهی می‌کند و بقیه نشسته‌اند تئوریزه‌اش می‌کنند و از فضایی که ایجاد شده، دیکته خودشان را می‌نویسند تا موج را مصادره ‌کنند.

او برای تئوریزه کردن "خیزش‌های رادیکال‌ترِ در راه" که پیش از این گفته بود نیز تصریح می‌کند:‌ شما برای اولین بار نه‌تنها یک ایران به گستره جهان، بلکه ایرانی به گستره جهانیان دارید. الان هر لحظه که می‌گذرد، این جنبش می‌تواند زوایای گوناگون و سویه‌های مختلفی به خودش بگیرد و فردایش فردای دیگری است. از قاب می‌گریزد. به تعبیر اخوان‌ثالث «یک شط عقیم» یا یک «باغ بی‌برگی» نیست، رود مواجی است که هر لحظه‌اش رود دیگری است.[2]

*سخنان تاجیک را جز در چارچوب مفهوم تحلیلی "فتنه اقتصادی" نمی‌توان درک کرد. فتنه‌ای با یک نارضایتی برساخته و ذهنی که ابتنایش بر سیاه‌نمایی و انکار مثبتات و امیدهای ایران اسلامی است.

فتنه‌ای با فرماندهان و بانیان مشخص که به غسل در حمام خون خیابان می‌اندیشند...

فرماندهان و بانیانی که همانطور که شاهدیم مزوّرانه از موضع فتنه‌گری برای ایجاد فتنه اقتصادی می‌گریزند و با ماسک سخنان علمی و انکار زمینه‌چینی‌های ستادی؛ از این می‌گویند که اغتشاشات ادامه‌دار خواهد بود، اغتشاش لکه‌ای تعدادی فریب‌خورده‌ی ترکیب شده با اراذل را یک حرکت علمی و انقلابی مبنایی می‌خوانند و بی‌هیچ خجالتی خشونتش را می‌ستایند و آشوب را جشن می‌نامند.

مجددا تأکید می‌شود که فهم دقیق از سخنان تاجیک جز با فهم تحلیلی از مفهوم "فتنه اقتصادی" که تاکنون بیش از یک‌هزار مطلب سایت مشرق به آن اغتشاش یافته؛ ممکن نیست.

ضمن اینکه لازم به اشاره است که درک تحلیلی از سخنان تاجیک نباید به صبح طلوع خونبار فتنه‌اقتصادی موکول شود. چه اینکه تا همین‌جا نیز جدی نگرفتن این تئوری‌پردازی‌ها برای خشونت خیابانی منجر به 3 پیش‌لرزه‌ی قبل از وقوع فتنه اقتصادی یعنی دیماه 96، آبان 98 و اغتشاشات 60 روز اخیر شده است.

تاجیک در طول اغتشاشات اخیر صحبت‌هایی را با مزاج تأکید بر ادامه اغتشاشات، روادای حق کنش غیر عقلانی برای جماعت خیابانی و "سگ‌مسلک" خطاب کردن تحلیلگرانی که رخداد اخیر را اغتشاش نامیدند؛ اظهار کرده است.

در کنار تاجیک، سعید حجاریان نیز در یادداشتی خواستار همدلی با اغتشاشگران شده و علی ربیعی هم تأکید کرده است: صدای خیابان ترسناک نیست! [3]

***

آیت‌ا... جوادی‌آملی: جامعه عاقل راه کسی را نمی‌بندد

آنچه که دیدیم "جشن جنبش" بود، با خشونتی الهی! / آیت‌الله جوادی‌آملی: جامعه عاقل راه کسی را نمی‌بندد

"آیت‌ا... جوادی آملی" فیلسوف شهیر، ‌ مفسّر برجسته قرآن کریم و از مراجع عظام تقلید به تازگی طی سخنانی در بیست و سومین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی گفت: «و قوم یعقلون» که در قرآن آمده، ناظر به نژاد و قوم خاصی نیست، بلکه منظور قائم بالعقل است و اگر جامعه قائم بالعقل شد، جامعه عاقل نه بیراهه می رود و نه راه کسی را می بندد.

به گزارش شفقنا، وی با اشاره به جایگاه عقل در قرآن خاطر نشان کرد: قرآن به عقل بهای زیادی داده و از مردم خواسته قائم به عقل و قوام بالعقل باشند.[4]

*راهگشای تمام مشکلات جامعه "عقلانیت" است.

عقلانیتی که در حیطه مشکلاتی عمومی، به مردم "رأی خوب" را تکلیف می‌کند و به مسئولان تقوا و تلاش برای حل مشکلات. و همان عقلانیت نیز رعایت قانون و تضمین آنرا به مردم و مسئولان توصیه می‌کند تا زیر ساخت حل مشکلات همواره فراهم باشد.

خوانش دقیق بیان علامه جوادی در بحث "جامعه عاقل"، هم به پدران و مادران توصیه می‌شود، ‌ هم به نوجوانان و جوانان و همه به معلمان و استادان و مسئولان.

عزم جمعی جامعه به سمت عقلانیت؛ حل‌المسائلی است که همانند عصای موسای کلیم(ع) همه خدعه‌ها و خطرها را از بین خواهد برد و سعادت دنیا و آخرت جمع را تضمین می‌کند.

***

1_ https://irna.ir/xjL4PH

2_ https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-862034

3_ mshrgh.ir/1430662

4_ https://fa.shafaqna.com/?p=1478179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 65
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    25 5
    رود مواجی است که هر لحظه‌اش رود دیگری است............آقای تحلیل گر! که با ادبیات فرهیخته ،میخواهی اغتشاشات اخیر را بی رهبر معرفی کنی وآشوبگران را افرادی خودانگیخته! آیا کور هستید یا کر ؟ که نمیبینید ونمیشنوید که ، فضای مجازی کاملا کنترل شده وهماهنگ ،با دستورات نوع اغتشاشات در آن+ تلویزیونهای ماهواره ای فربه شده با پولهای سعودی وگردانندگان اسرائیلی وآمریکائی ،در واقع رهبر اصلی این آدمکهای سر صحنه هستند.هر وقت ایندو نبودند واین آدمکها همچنان بودند،بگو اینها خودانگیخته هستند.
    • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      12 0
      ولی من ،بافته های آقای آلیس را،به فال نیک میگیرم.بالاخره از مرحله""کار خودشونه"" ،رسیدن به مرحله"" جشن جنبش وخشونت الهی"" وقبول مسئولیت فجایع زنده زنده آتش زدن وغارت اموال مردم و هفتادنفری ،ریختن سر یک جوان 21 ساله وشکنجه وشهید کردن او.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      13 0
      تاجیک خود بهتر میداند که این جنبش نبود بلکه فتنه و آشوب و اغتشاش بود و از رسانه های معاند خارجی خط میگرفتند.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 0
      جناب تاجیک! با الفاظ پرطمطراق و پیچیده بازی نکن. علت این که این آشوبها گونه گون می شود تحلیلهای گونه گون دیکته شده توسط کنشگران حاضر در فضای مجازی و حقیقی و خواسته های گونه گون درونی آشوبگران است. چون از یک گونه آشوب نتیجه نمی گیرند به گونه دیگر می روند و تو فکر می کنی این جنبش است و در حال حرکت به سوی تکامل. اما حقیقتش این حرکتی به سوی باتلاق است تا تکامل...
    • سادات ایرانی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 7
      جناب جوادی باید توجه داشته باشید امثال تاجیک که اغتشاشات اخیر را "جشن جنبش" نامیدند هم دارن خیلی عقلانی برخورد میکنن البته از نظر امثال خودشون و هیچ کسی در هیچ جامعه ای نیست مگر اینکه عقل را بکار میگیرد یکی در جهت خدایی و یکی در جهت شیطانی پس جامعه عقلایی الهی درست است و صرف عقلانیت ممکن است جامعه را به سمت شیطان ببرد
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      7 0
      انقلاب اسلامی ایران تمام این چرندیات غربی ها را باطل ساخته و این دشمنی ها بدلیل موفقیت آن است که هیچ چیزی در دفاع از فلسفه های غیر الهی و دینی ندارند و از ابتدا با دنیا طلبی و شیطان پرستی و ترویج فساد و آدمکشی و جنایت بجنگ با دین فعال بوده اند و هیچگاه به فکر آخرت و سعادت دنیوی انسان نبوده اند
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    12 3
    رود مواجی است که هر لحظه‌اش رود دیگری است............آقای تحلیل گر! که با ادبیات فرهیخته ،میخواهی اغتشاشات اخیر را بی رهبر معرفی کنی وآشوبگران را افرادی خودانگیخته! آیا کور هستید یا کر ؟ که نمیبینید ونمیشنوید که ، فضای مجازی کاملا کنترل شده وهماهنگ ،با دستورات نوع اغتشاشات در آن+ تلویزیونهای ماهواره ای فربه شده با پولهای سعودی وگردانندگان اسرائیلی وآمریکائی ،در واقع رهبر اصلی این آدمکهای سر صحنه هستند.هر وقت ایندو نبودند واین آدمکها همچنان بودند،بگو اینها خودانگیخته هستند.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 11
      خیلی ها دوست ندارن تنها منبع خبری شون رسانه ملی سانسور شده باشه.
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      7 0
      11:11 دقیقه: یعنی بی بی سی واینترنشنال سعودی ، محض رضای خداوند دارند قلب وگوش ودل شما را ،از خبرهاشون پر میکنند؟محض رضای خدا،گربه میگیرند؟ خبرهای اونها سانسور شده نیست؟! برو نحوه انعکاس همین راهپیمائی 13 آبان امسال رو درآنها ،بررسی کن!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      3 0
      11:11 دقیقه: یعنی بی بی سی واینترنشنال سعودی ، محض رضای خداوند دارند قلب وگوش ودل شما را ،از خبرهاشون پر میکنند؟محض رضای خدا،گربه میگیرند؟ خبرهای اونها سانسور شده نیست؟! برو نحوه انعکاس همین راهپیمائی 13 آبان امسال رو درآنها ،بررسی کن!
  • سید IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    22 5
    اصلاح طلبان کرسی دار در مراکز دانشگاهی همان تهوع آوران اغتشاشگر و اوباش هستند منتها از نوع یقه سفیدش !!!!
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    22 2
    جنس داعشیها جور شد! تئوریسین داعش هم از نوع ریش تراشیده ،از راه رسید! آتش زدن زنده زنده انسانها،تعرض به خانه وخانواده افراد ،هفتاد نفری شکنجه کردن یک انسان تنها و بریدن گلو وعریان کردن افراد= خشونت الهی است.......... الحق که فتنه های آخرالزمان ،رسوا کننده منافقین است.داعشی نهفته در پشت بزک منورالفکری ،رخ نمود.
  • SE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    18 3
    از قاب قانون بگریزی درون گونی قانونی قاب میشوی ،جناب تاجیک!
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    17 4
    آقایان پایتخت نشین! شهر اروميه را دریابید که اکراد وابسته به بارزانی ها و کومله و دموکرات های اقلیم کردستان عراق به دست گرفتند، پاساژ و زمین و باغ و زاد و ولد بیش از حد برای از بین بردن ترکیب جمعیت و نهایتا فتح قلعه از درون، به خودتان بیاید و به اين شهر استراتژیک خیلی بیشتر توجه کنید ، کل بازار رو اکراد و قاچاقچیان وابسته به احزاب مخالف جمهوری اسلامی ایران به دست گرفتند.
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    14 2
    کاش آقای تاجیک که این همه از نظریات و نظریه پردازان غربی گفت، یکم هم از خدا و قرآن می گفت!
  • علی افصحی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    17 1
    تاجیک ،ترور ، قمه کشی و چاقو زنی ، کوکتل مولوتف اندازی به مراکز مقدس و زیارتی و خدماتی، تخریب اماکن عمومی و آمبولانس ها ، خود روهای آتش نشانی ، آتش زدن انسان زنده نه حتی مامور انتظامی ، تیراندازی با سلاح جنگی و... جشن جنبش خوانده و خشونت داعش را «خشونت الهی»! نام نهاده است. هر چند این گونه اظهار نظرهای وحشیانه به معنای «بیا منو بگیر» است اما هرگز این نکته را از یاد نمی بردکه این نظریه دردان و به نام زدن ها همانندتاجیک ، به گونه ای برای یافتن منفذی برای «جشن جنبش یا خشونت الهی!» است در واقع امثال تاجیک که رشوه گیر شیطان بزرگ برای پژواک جنابات آن هاست ، همواره در تقسیم کار بین رشوه گیران اصلاح طلب فاسد ، خود را به مشنگی فیلسوف نمایی زده اما در لحظه به زعم خود «جشن جنبش»ماسک فیلسوف نمایی را از چهره برداشته و وحشی تر از اراذل و اوباش کف خیابان می شوند. باید به این مرتجع زشت سیرت ضد بشر نه حتی ضد مسلمان، گفت این عزای جنبش خواهد بود فقط صبر «سید علی وار »این اسطوره مقاومت صبر و مقاومت ، امام خامنه‌ای ، را می طلبد که امثال تاجیک متوهم ندارند. سلامتی و طول عمر امام خامنه‌ای صلوات.
  • ژيان IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    7 1
    تاجيك از دزد عقلها و افكار، بدان زمان فهميدنهاي تو از زندگي زماني است كه جناب عزرائيل به زودي به ديدنت مي آيد آنگاه خواهي فهميد كه ريز بدنه هاي تمامي قلعه هاي دنيا هيچ كدام به درد تو نخورده اند. تو از زندگي فقط هيكل منحوس خودت را مي بيني اما اگر مردي تو هم مانند اغتشاشگران به ميدان بيا و اينقدر در لفافه حرف نزن كه ديگران فكر كنند چيزي بار توست.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 1
    تحلیل گری که فکر میکنه شده آلیس در سرزمین عجایب ! رسماکودن است! چرا که این اغتشاشات شتر گاو پلنگی،گردآوری شده ی،تکه هائی گزیده شده از همه اعتراضات در ایران و دنیا است که توسط سرویسهای جاسوسی غرب واسرائیل ،در یک پکیج قرار گرفته وتوسط تلویزیونهای ماهواره ای وفضای مجازی،رهبری میگردد.آلیسی در سرزمین عجایب ،نیستی برادرمن!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 2
    آلیس جان ! اگردرطرف دیگر ""خشونت الهی"" ایستاده بودی وتو بودی که زندن زنده ،آتش زده میشدی و خانه تو بود که غارت میشد ولباس....زن تو،بردستان میچرخید و تو بودی که برهنه میشدی وماشین تو بود که به آتش کشیده میشد ! بازهم میگفتی این شادی جنبش است؟! لعنت الله علی قاضی شریحها ی قرن بیست ویک ، که آلیس شدن! انشاءالله دست روزگار ،تو را وسیله ""جشن جنبش ""قرار دهد.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 0
    آلیس جان ! اگردرطرف دیگر ""خشونت الهی"" ایستاده بودی وتو بودی که زندن زنده ،آتش زده میشدی و خانه تو بود که غارت میشد ولباس....زن تو،بردستان میچرخید و تو بودی که برهنه میشدی وماشین تو بود که به آتش کشیده میشد ! بازهم میگفتی این شادی جنبش است؟! لعنت الله علی قاضی شریحها ی قرن بیست ویک ، که آلیس شدن! انشاءالله دست روزگار ،تو را وسیله ""جشن جنبش ""قرار دهد.
  • حمیدرضا IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    4 0
    *** درود و احترام فراوان بر آیت الله جوادی آملی نماد یک روحانی اصیل و محترم ------ جناب آقای جوادی آملی از سوی روحانیت محترم دعا بفرمایید و اثر گذار باشید تا در 44 سالگی انقلاب این هدف و تعالی -- عقلانیت -- که اشاره داشته آید محقق شود ..‌. دین بزرگ اسلام در مقابل نمادهای رودرویی خطر ناکی هم دارد مانند ریا و تزویر و امثالهم ... باید 44 سالگی انقلاب اسلامی ایران را بررسی و نسخه ای از اسلام بواسطه وجود ارزشمند جنابعالی و دیگر روحا نیون را پایه گذاری نمود ...
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    7 0
    "این خشونت در این مرحله می‌تواند خشونت الهیاتی بنیامین، یا خشونت خدایگانی ژیژک باشد؛ خشونتی که به تعبیر آرنت بدخیم نیست. ضمن اینکه این خشونت به ‌تعبیر اسپینوزا شادمانی است، یا به تعبیر لکان تولید ژوئیسانس و هیجان می‌کند. برای همین اتفاقی که افتاده توأمان جشن جنبش است"! " فقط تو این یه بند، اسم 5 تا آدم غربی رو گفت. بعد میگن غربزده نیستیم. مغزشون فاسد شده از بس این خزعبلات رو ریختن توش.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    8 2
    به نظرم یه کم از این خشونت الهیاتی رو روی آقای تاجیک پیاده کنیم شاید افقهای نویی در اندیشه پردازی خشونت در مقابل دیدگان ایشون گشوده بشه
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    10 3
    خدا نگذره از کسانی که تو این روزا دلشون میخواد همه رو مدام غمزده و‌ ناراحت ببینن و اگه ذره ای امید و خوشحالی در کسی ببینن مثل وحشیا بهش حمله میکنن تا نابودش کنن.مرگ بر خودشون که دیکتاتورترینن.مخصوصا سلبریتیای بیسواد.وقتی با انتشار خزعبلاتشون حسابی مردم‌ رو توی افسردگی و حس حقارت و بدبختی و سرخوردگی غرق کردن عکسا و فیلمای خودشون تو کنسرت و عروسی ساسی مانکن و خوشگذرونی درمیاد.«هیچوقت امید کسی رو ازش نگیر.شاید این تنها چیزی باشه که اون داره»
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 1
    عکس یه کفتار بزارید زیبنده تر از این تاجیک خبیث لجن بو فی یوز است.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 2
    جناب تاجیک غیر از قرقره کردن حرف های بنیامین، ژیژک ، آرنت، اسپینوزا ،لکان خودت برا یگفتن چی داری ؟ خودت را پشت این افراد قائم کردی و مدام سعی داری با ادبیان قلمبه سلمبه بگی خیلی می فهمی؟
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      5 0
      انقلاب خدایی ما بارهبری ولی فقیه باهرچه شیطان نقاب داربه هراسم ودینی باچهره ادیان منافقانه درپی فسادوسازش باشیطان فسادوجنایت هستند مقابله وپیروزشده به جلوتاجهانگیری حرکت میکند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      2 0
      انقلاب خدایی ما بارهبری ولی فقیه باهرچه شیطان نقاب داربه هراسم ودینی باچهره ادیان منافقانه درپی فسادوسازش باشیطان فسادوجنایت هستند مقابله وپیروزشده به جلوتاجهانگیری حرکت میکند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 1
    ۱سری ازین اصلاحاتیا نونشون تو تفرقه افکنی و چنددسته کردن جامعه اس.توی سوره طاها اومده وقتی حضرت موسی از کوه طور برمیگرده و‌ میبینه مردم دوباره بت پرست شدن به حضرت هارون که ایشونم پیامبر بوده با عتاب و‌ ناراحتی از وضع پیش اومده سوال میکنن وحضرت هارون در جواب میگن«اى پسر مادرم، چنگ به ريش و سر من مينداز. من ترسيدم كه بگويى: تو ميان بنى‌اسرائيل جدايى افكندى، و گفتار مرا رعايت نكردى»طبق تفسیر نور اقای قرائتی این یعنی حفظ وحدت،مهم‌تر از نجات يك گروهه و خطر تفرقه‌افكنى مهم‌تر از خطر سكوت در برابر انحراف است.وحدت جامعه نباید بهم بخوره و به بهانه های مختلف هموطنامونو طرد کنیم
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      این سکولاریسمه که بایدجورفاسدین روکشیدوگرنه دراسلام فاسدین اعدام میشن
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 1
    همین ....مصاحبشو اوایل اغتشاشات بخونید ببینید چند بار میگه کف میدان و دعوت به خشونت می کنه و امیدواری میده که تین دفعه اگه تو خیابون باشید چنین و چنان این موجود رزله پسته خاینه و باید محاکمه بشه. اگه فرصت پیدا کنه بغل دست سازگارای بی بته قرار خواهد گرفت این عوضی بزودی متواری میشه.
  • حسین IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 0
    تاکی امثال اقای تاجیک حرف مفت توی زنجیره ای ها بگن و دستگاه قضا فقط نگاه نگاه اقای ق ق خسته نشدی چندنفر دیگه براثر حرف های این اقایون شهید شوند مماشات تا کی
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    آقای جوادی به نظرم ایشان باید صریحا از نظام جمهوری اسلامی دفاع می کرد
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      0 0
      چون ایشان منتقد وضع موجود هستند شدند آقای جوادی؟؟؟
  • شهرام IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    آخر مسئولان را گفته در حالی که امیرمومنان در نهج البلاغه میفرماید مردان بیش از آنه شبیه پدارن خود باشند شبیه حاکمان خود هستند
  • FR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    تاجیک که بنظرم به حد نهایی بیماری خود فاضل بینی و فضل فروشی افتاده متوجه نیست که این جنبش جهانی شده خود نشانه اهمیت و بزرگی نظام تمدنی ایران ست و ریشه انه خطر به چالش کشیدن تمدن چند صد ساله غرب است .. وگرنه مثلا در فرانسه بعضی محله ها در کنترل جوانان معترض و ناراضی در حدی ست که پلیس جرات ورود به آن ها را ندارد و در هر اتفاقی هفته ها آشوب و در گیری و تخریب و کشتار اتفاق میفتد منتها آنها نه اینقدر تاجیک دارند نه اینقدر وطن فروش عربده کش در رسانه های خارج از کشور
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    راه فقط راه مال رو؟ اینترنت راه نیست؟ عقلا بستن راه ارتباط اینترنت رو میپسندن؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 1
    خدا رحم کرد که ما رئیس جمهور نشدیم که دلار بشه 5 تومن
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 10
    بابا چقدر میگیم این روزنامه شرق و هم میهن رو حداقل ببندید. اینا دشمنی نظام و ایران رو تئوریزه می کنند. اثراتی که اینا میگذارند از 100 تا توپ و تانک بدتره. اول قبح شکنی، دوم کثیرپنداری افراد قبح شکن، سوم تکثیر در تئاتر و سینما و فیلم و سریال خائن و سپس تئوریزه و رنگ جعلی علمی زدن به آن مسئله... اینا مراحلی است که یاد گرفته اند و دشمن در حال اجرا و حذف ارزش ها از جامعه مسلمان ماست.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    3 0
    جشن خون آشامها و کفتارها بدون خونریزی و خون نوشیدن و آتش زدن و گلو بریدن که جشن نمیشه!
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    افساد طلبها اگر جرعتش رو دارین وچیزی تو چنته دارین چرا نمی ایین تو صداوسیما مناظر کنید شما انسانهای بی خاصیتی هستین که روزگار تون با حیله ونیرنگ وفتنه پیش مییره.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    امثال تاجیک و حجاریان جماعت ناصالحی هستند که موجودیت خود را در بهم بافتن الفاظ باصطلاح علمی پنهان می کنند در حالیکه از همین الفاظ نفاق آن ها آشکار است در زمان خوردن پهنای سفره را اشغال می کنند و در سختیها فیلسوف مآبانه همه را متهم می کنند تا خود را در جایگاه ناصحان جا بیاندازند اما غافلند که پرده ها دریده شده و چهره آن ها نمایان است بیهوده سر در زیر برف می کنند باید گفت خودتانید .باید یقه آن ها را گرفت و از عوام فریبی و بلوا سازی تئوریک آن ها بازجویی کرد
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    خلاصه سخن تاجیک اینه که انسان معتقد به احکام شریعت و تحمل سختی و محرومیت در راه اقامه ارزش های اسلامی موجودی غیر طبیعیه که تحت شرایط سرکوب تربیت شده و انسان نرمال یعنی کسی که غریزه دنیا طلبی براش اولویت داره ، دنبال سلف و خوابگاه مختلطه و برای رسیدن به این هدف فحش ناموسی میده و آدم میکشه و من روشنفکر از این موضوع نگران نیستم که هیچ بلکه معتقدم این تغییر گفتمان رو باید جشن گرفت . اونوقت نویسنده محترم میگه این به فتنه اقتصادی مربوطه؟
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    اف به شرف نداشته تو تاجیک وطن فروش.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تئوری پردازی ایران قوی جدیدا باهاش در بی بی سی و منو تو شروع شده ......
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    اینم یکسری باد گلو‌های روشنفکر مابانه از به اصطلاح جامعه شناس، ذوب در فرهنگ غرب.
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    اینم یکسری باد گلو‌های روشنفکر مابانه از به اصطلاح جامعه شناس، ذوب در فرهنگ غرب.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    چرا قوه قضایی با تاجیک برخورد نمیکند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    تندیس ساده لوحی و تناقض آقای تاجیک! در ابتدای مطلب به نو بودن پدیده که (اکنون کل دنیا را در بر گرفته و تشدید خواهد شد/مدثر«سأرهقه صعودا»)اشاره میکند و با کمال پررویی در ۴سطر بعد میگوید نظریات انقلابیون شنبه جواب نداده! تاجیک اگر بنده خوبی برای خدایگان خود هگل و کانت میبود،باید میدانست که آنها در مبحث سیاست،جنگها و رنجهای بشری را نتیجه سیاست غلط میدانند و به نشان تسلیم اذعان کردند که حقایقی بر عالم حکمفرماست که همه نظریات را منسوخ میکند،جهان شمول است و از کتیبه های هیروگلیف مصر باستان،اندیشه های یونانی،کم و کیف مکاتب شرقی تا نادرستی نظریات متفکران غربی را شرح و توضیح میدهد! حقایق همان آیات خداوند هستند که خصوصیت نظریات باطل غربی را ندارند که ابطالپذیر باشند،آنچه متفکران غربی در قالب آراء و نظریات فلسفی،روانشناختی و جامعه شناختی بافته اند لمس کور کورانه حقایقی هستند که دسترسی و مشاهده آن برایشان ممنوع است چون باطن پلشت و زیاده خواه آنها دردها و رنجهای بشر را از آستانه تحمل خواهد گذراند! جا دارد از جناب خضر یادی کنیم که کشتی ذریه بشر را سوراخ کرد تا مورد سوء استفاده جائران ابلیس صفت نشود! سوراخ شدگی کشتی ذریه بشر همین اوضاع امروز دنیاست که نباید تحت سلطه شیاطین مستکبر قرار گیرد! خود بخوان حدیث مفصل زاین مجمل! آقای تاجیک« انقلابیون جمعه» فرا زمانی هستند! آلیس در سرزمین عجایب یک شبیه انگاری توسط یک راوی یهودی از جناب خضر است که کنترل زمان در دست اوست! شدت و التهابی که بر دنیا حاکم است همان کنترل زمانست! آقای تاجیک از خرگوش داستان آلیس مگر هویج نصیبت بشه! نوش جان
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام مرور نظرات تاجیک نشان می دهد که نگاه و بینش وی مطلقا غربی است و نسبتی با جامعه و اسلام و انقلاب اسلامی ندارد.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    با سلام عقلانیت زینت بخش اسلام و جامعه اسلامی است. این موهبت الهی نیازمند یک تحربه پویا و مستمر در ابعاد مختلف تجربه سیاسی است. ج اا تاکنون راه طولانی را طی کرده است ولی تا نهادینه شدن عقلانیت ذی الوجوه دینی بایستی تلاش های بیشتری بخرج داد‌. جهاد تبیین سرمشق مبارکی برای پیمایش این هدف متعالی است. برای درک اهمیت عقلانیت دینی به تمجید خداوند متعال از پیامبر رحمت اشارت می نماید« انک علی خلق عظیم » . ستایش خداوند عالم از خلق و خوی پیامبر رحمت ص در واقع تجلیل عقلانیت متعالی است. ما در ذیل پرچم ولایت و با تمسک به اهل بیت بدنبال پیمایش الگوی رحمانی هستیم « ولکم فی رسوال الله اسوه حسنه » ، پس تازه اول راه این پیمایش رحمانی هستیم و از هیچ چیز هراس نداشته و « لا یخافون لومه لائم ».
  • رضا IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    بنام خدا. یکی از مراحل باقیمانده جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت مسلمان و انقلابی ایران اغتشاشات سیاسیون غربگرا و بی ریشه هست برادران عزیز خواهشاً مواظب خودتون و اینها باشید چرا که مقابله با این مرحله خیلی سخت خواهد بود. یا ایهاالذین آمنوا ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    لعنت بر غربگدایی
  • حجازی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    آتش این فتنه توسط اصلاطلبان روشن شد و زمینه را برای ورود بیگانگان و تفاله های داخلی آنها فراهم کردند
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    درود بر آیت الله جوادی
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 0
    ننگ بر تاجیک
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    1 0
    درود بر آیت الله جواد آملی
  • زین الدین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    سیاحت می کند یا اینکه نمی خواهد واقعیت ها را درک کند .
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    تاجیک هر چند سال یک بار دارید اغتشاش می کنید و ۲۰۰ رسانه دنیا هم پشتتون هستند ولی شکست می خورید. ولی حضرت امام با دست خالی رژیمی که مورد حمایت قدرت های جهانی بود را شکست داد و هیچ کدام از وطن فروشی ها و خشونت های اغتشاش گران را هم انجام نداد.
  • عوام IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    توی این دنیای کثیف خیلی چیزهای عجیب و غریب دیده ایم و شنیده ایم ولی این اولین باری است که (خشونت خوش خیم) را میشنوم، بریدن گلو و اتش زدن نیروهای مظلوم حافظ امنیت و صدها جنایت دیگر توسط عده ای معدود که از ال سعود و امریکا مزد و گرین کارت میگیرند نه انقلاب است نه به قول شما خشونت خوش خیم این جنایت وحشیانه برای پول است یا برای پناهندگی در اغوش استعمارگران ضدبشر امیدوارم خودت هم گرفتار این خشونتهای خوش خیم شوی ببینیم ایا دوباره روی ان صندلی گرم و نرمت میتوانی از این نظرات عالمانه منتشر کنی؟
  • آرش IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    2 0
    آقای تاجیک با این خزعبلاتی که گفت نشان داد که یک بیمار روانی خطرناک است. وباید ازحضور اودر دانشگاه جلوگیری کرد وبازخاست شود
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    در حوزه کشاورزی داره اتفاقات وحشتناکی برای ناراضی کردن کشاورز می افته تحت عنوان "الگوی کشت [اجباری ]" که یا انچه دولت میگه می کاریدیا از وام و نهاده های یارانه ای خبری نیست. در حالیکه اغلب کشاورزان از قشر میانسال و کهنسال سالها طبق تجربه خود کشت کرده اند و به حق به این تراریخته ها و کشاورزی نوین اعتمادی ندارند. ولی گویا وزیر کشاورزی می خواهد کشاورزان را بشوراند
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    1 0
    بنظر قضایای پیش آمده ترکیبی از فتنه اقتصادی و فرهنگی می باشد. سالهاست شعار اقتصادی داده شده و فرهنگ در اولیت پایین قرار گرفته. شرایط موجود محصول این نگرش می باشد. کشور ما نیازمند آنست که در همزمان ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژیک و نظامی در سایه مدیریتی هوشمند به پیش رود. غفلت از فرهنگ در سایه نگرش اقتصادی صرف، ناهنجاری به بار می آورد.
  • دانشجو IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    0 0
    اي تاجيك بدبخت روسياه تو نوكر بي جيره و مواجب آمريكا هستي مرگ بر تو و افرادي مانند تو كه بخواهند به من درس بدهند. استاد خودت آمريكا و نظريه پردازان خارجي هستند پس بگو قرآن كريم جايش در زندگي تو كجاست؟
  • دانشجو IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    0 0
    اي تاجيك جيك جيكيان، اينقدر جيك جيك نكن تو هم مانند سروش خيلي از اين حرفهاي صد تا يك غاز مي زني

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس