ایران و آمریکا

بازیکن اسبق تیم ملی گفت: متاسفانه انتظاری که از تیم ملی در جام جهانی می رفت برآورده نشد در حالی که رقبای آسیایی ایران در گروه های سخت تر موفق به صعود به دور بالاتر شدند.

به گزارش مشرق، فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگویی، درباره این موضوع که کارلوس کی روش بدون ارائه پاره ای توضیحات در رابطه با علل عدم صعود تیم ملی، کشورمان را ترک کرد، اظهار داشت: قطعاً ما توقع داشتیم به عنوان مخاطبان فوتبال دلایل حذف تیم ملی از جام جهانی را بدانیم این حق طبیعی هواداران است که از زبان سرمربی تیم ملی شان دلایل و مسائلی را که باعث عدم صعود تیم ایران شد را بدانند.

وی اضافه کرد: این وظیفه سرمربی تیم ملی بود که فضا را در این باره شفاف تر کند، انتقادات را بشنود و توضیح بدهد. البته کارلوس کی‌روش قبل از این هم نشان داده که همیشه متوقع بوده و از بالا به پایین نگاه می کرده است و چیزی به عنوان عذرخواهی در فرهنگ این مربی دیده نشده است.

بازیکن تیم ملی درباره اینکه انتظار داشته تیم ایران به مرحله بالاتر صعود کند یا نه توضیح داد: قطعاً انتظار صعود داشتم. من قبل از شروع جام جهانی هم گفته بودم که با توجه به گروهی که ما در آن قرار گرفتیم به جز تیم انگلیس هر دو تیم دیگر کاملا در دسترس بچه های ما بودند.

وی افزود: ما به لحاظ سطح کیفی فوتبالمان به گونه‌ای بود که می‌توانستیم آمریکا را تحت‌تاثیر فوتبال خودمان قرار بدهیم. همانطور که مقابل ولز فوتبال قابل قبولی ارائه کردیم اما در دیدار با آمریکا دوباره به همان سبک بستهِ دفاعیِ مورد علاقۀ کی روش برگشتیم که هیچ همخوانی با فوتبال مان نداشته و جذابیتی هم برای طرفدارانش ندارد.

آشوبی در این باره که آیا موافق ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش تا جام ملت های آینده به عنوان سرمربی و مدیرفنی است یا خیر تصریح کرد: به هیچ وجه موافق نیستم که او دوباره بیاید. از آن زمان هم که به جای دراگان اسکوچیچ آمد مخالف حضور او بودم. الان هم معتقدم او تحت هیچ عنوانی به درد فوتبال ایران نمی خورد. ما باید از کی روش عبور کنیم.

وی افزود: تیم فوتبال ایران باید به سمت مربی جوان تر و شجاع تری برود که فلسفه و نگاهش هماهنگی بهتری با فوتبال ملی ایران داشته باشد. البته اگر بحث مربی داخلی است من گزینه مشخصی را نمی توانم ببینم اما به شخصه معتقدم یک مربی خارجی با مختصات هروه رنار که شجاع باشد، صاحب ایده و فلسفه باشد و با ضمانت فوتبال ایران هماهنگ باشد به درد ما می‌خورد.

بازیکن قدیمی فوتبال کشورمان در پایان افزود: متاسفانه یک جام جهانی دیگر و یک افسوس بزرگ دوباره برای ما باقی ماند. ما در ساده ترین جام جهانی که می شد صعود کنیم به این شکل بار دیگر به حسرت قدیمی مان رسیدیم. این در حالی بود که رقبای آسیایی ما در گروه های سخت تر مقابل رقبای گردن کلفت تر کاری را انجام دادند که ما نتوانستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 7
  • دانیال IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 6
    الاستقلالی های دوستدار کی روش سرشونو زیر برف کردند و پاسخگوی مردم نیستند.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 3
      کی روش تیم پیر و پرسپولیسی رو برد جام جهانی و اسطوره های عتیقه لنگ تیم رو به حاشیه بردند.
  • جیم IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    7 5
    بازیکنان هم در این باختها مقصرن شاید بیشتر از کیروش .بجای تمرکز و اتحادتیمی وارد حواشی شدن و با اغتشاشگران همصدا شدن به سرود ملی بی احترامی کردن و از این قبیل .
  • هادی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    مهمترازمربی‌شجاع،رییس‌فدراسیون‌‌دلسوزوآگاه‌لازم‌دارددربهترین‌وضعیت‌تیم‌ملی‌وبا‌بهترین‌گروه‌ممکن‌سوم‌شدیم‌ببرکت‌تاج‌وکیروش‌وحاج صفی‌وچشمی
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    کارشناسان اهل فن و کسانی که با حضور کیروش مخالف بودن الان دارن میگن مربی ایرانی در قواره نیمکت تیم ملی وجود نداره فردا نرید یک‌نفر را انتخاب کنید و گند بزنید به جام ملت‌ها و بندازید گردن ملت...خلاصه برید یه مربی کارنامه دار، صاحب سبک، جوان و با انگیزه انتخاب‌ کنید که در شخصیتی بنام رنار وجود داره
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 0
    فیروز نظری فقط
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 0
    تیمی که گل می خوره ازهم می پاشه چه انتظاری مربی پی زوری میارن همین میشه تمام تیم ها بازیکن17-18 ساله داره ولی ماچی هیچی خخخخخخخخخخ
  • علی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    ایران فدراسیون فوتبال پاک با مدیران دلسوز وکارامد وقوی می خواهدتا زمانی که فدراسیون ناپاک است وضعیت لیگ وتیم ملی همین است افتابه لگن هفت دست شام وناهار هیچی فقط ماشین پول خوری هستند بدون هیچ خروجی
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    1 4
    مافیا مربی قهرمان با بهترین نتایج تاریخ ایران را کنار گذاشت و مربی اتوبوسی که در ٣ جام جهانی و بازیهای اسیایی هنری نکرد را اورد که مثلا "با أبرو" ببازند.
  • US ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    0 1
    توی فوتبال گارانتی وجود ندارد و باید نگاه کرد کی کار می‌کنه و کی نه اسکوچیچ خوب کار کرد و برای همین نبایستی هیچ موقع به یک ترکیب خوب دست زد که البته نیاز به ثبات در فدراسیون هست و قانونگذار موظف هست پلتفرمی که باعث ثبات مدیریت گردد را فراهم. یعنی با تغییر رییس تغییرات رادیکال رخ ندهد
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    2 0
    ایران در گام اول فدراسیونی با مدیرانی پاکدست دلسوز وکارامد می خواهد
  • محمد IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 0
    مشكل مربي نيست. يكي از گندهايي كه اين سالها، اصلاح طلبان زدند، سياست زدگي و استفاده ابزاري از ورزش و سينما، بخصوص فوتبال بود. اين مشكل بايد از ريشه حل شود. ورزش بايد ملي بوده دستاويز اين سياسي كارها قرار نگيرد.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 3
    ولز هم اگر ده نفره نمیشد نمی‌توانستیم ببیریم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 0
    اول باید این تاج رو بندازن بیرون!
  • مرتضی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 0
    مثبت منفی محل نظرات
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 1
    تیم ملی یک مربی شجاع نمیخواهد تیم ملی یک،روانشناس میخواهد که روحیه به بچه‌های تیم بدهد،و با آنها حرف بزند،اگر ۵ ساعت تمرین داشته باشند ،به جرأت میگم ۴ سا عت از این تمرین اختصاص داده بشه به روحیه ،بچه های تیم ملی یعنی به اونها بگه شما می توانید برنده جام جهانی باشید و مابقی تیم ها در مقابل خود شما هیچ نیست اند.(اعتماد به نفس)بچه ها نداشتن.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 0
    مافیای تهوع آور در فوتبال ایران. کی روش به درد چاپیدن پول های کلان میخوره و بی عرضه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس