فیلم

منابع خبری از حمله راکتی قسد به پایگاه نظامی ترکیه در شمال حلب خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) امروز سه شنبه پایگاه نظامی ترکیه در شمال حلب را با شلیک چند راکت هدف حمله قرار داده ااند.

در همین رابطه، وبسایت یونیوز گزارش داد که عناصر مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا (شبه نظامیان قسد)، پایگاه نظامی ترکیه را در منطقه «کفرجنه» که در اطراف عفرین (شمال استان حلب) قرار دارد، هدف حمله راکتی خود قرار داد.

تاکنون هیچ گونه گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از وقوع این حمله راکتی مخابره نشده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه چند روز پیش در سخنانی اعلام کرده بود که آنکارا به زودی حملات زمینی را علیه گروه‌های مسلح کُرد در مناطق شمالی سوریه و عراق آغاز می‌کند.

ترکیه عملیات نظامی هوایی محدود خود به شمال سوریه و عراق را یک هفته پس از حمله با بمب در استانبول که منجر به کشته شدن ۶ نفر و زخمی شدن بیش از ۸۰ نفر دیگر شد، آغاز کرد.

آنکارا «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» را متهم کرد که پشت این حمله بودند، در حالی که هر دو گروه هرگونه نقش خود در این حمله را رد کردند.

ترکیه و مناطق شمال سوریه طی هفته‌های اخیر شاهد حملات شدید متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا (قسد) است.

ارتش ترکیه از ۲۰ نوامبر حملات هوایی و توپخانه‌ای خود را به مناطق شمالی سوریه شدت بخشیده است. اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

همزمان با جدی شدن تهدیدهای مقامات آنکارا مبنی بر احتمال انجام حملات زمینی به سوریه، رسانه‌های ترکیه پنجشنبه اعلام کردند که اردوغان به همراه شورای امنیت ملی این کشور انجام چنین عملیاتی را بررسی کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این باره گفت: ساخت نوار امنیتی ۳۰ کیلومتری در امتداد مرزهای جنوبی کشور ادامه خواهد یافت و تحت هیچ شرایطی از آن چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: حملات و انتقادهایی که ترکیه در این راستا با آن مواجه است مانع از تحقق این هدف نخواهد شد.

اردوغان همچنین با انتقاد از سیاست آمریکا در حمایت از گروههای کرد مسلح در مناطق شمالی سوریه گفت: آنها (آمریکایی‌ها) از هزاران کیلومتر دورتر آمدند و از تروریسم در نزدیکی مرزهای ما حمایت کردند، اما ترکیه دیگر ترکیه قدیم نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس