استفاده از ایرتگ اپل برای شناسایی و قتل زنان در آمریکا

دو زن آمریکایی اپل را مورد پیگرد قضائی قرار داده اند، زیرا دستگاه ردیاب این شرکت موسوم به ایرتگ موجب می‌شود مزاحمان خیابانی افراد را راحت‌تر دنبال کنند.

به گزارش مشرق، ایرتگ ابزار کوچکی است که در اصل برای یافتن کلید و انواع وسایل مشابه استفاده می‌شود، اما شاکیانی که در دادگاه فدرال در سان فرانسیسکو حضور یافته اند می‌گویند نمی‌توانند جلوی مزاحمت کسانی را بگیرند که از ایرتگ سوءاستفاده می‌کنند.

به نقل از رویترز، ایرتگ که قیمت انواع مختلف آن از ۲۹ دلار شروع می‌شود، ۳.۲ سانتی متر قطر دارد و به کلیدها، کیف پول‌ها، کوله پشتی‌ها و سایر اقلام چسبانده می‌شوند تا افراد بتوانند در صورت گم شدن آن‌ها را پیدا کنند.

اما کارشناسان حریم خصوصی و مجریان قانون گفته‌اند که برخی از افراد از ایرتگ‌ها برای مقاصد مجرمانه یا مخرب استفاده می‌کنند تا مسیر حرکت زنان را شناسایی کرده و آن‌ها را آزار دهند.

شاکیان ایرتگ را سلاح منتخب تعقیب کنندگان و سو استفاده کنندگان نامیدند و گفتند که در سال جاری از ایرتگ برای شناسایی و قتل زنان در آکرون، اوهایو و ایندیاناپولیس استفاده شده است.

افراد مزاحم می‌توانند با چسباندن مخفیانه ایرتگ به خودرو، کیف و دیگر لوازم اشخاص و به خصوص زنان از مسیر حرکت آن‌ها مطلع شوند. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است. میزان خسارت درخواستی از اپل نیز اعلام نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس