کد خبر 1443982
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا کیست؟/ نگاهی به کارنامه لوئیس دلا فوئنته

فدراسیون فوتبال اسپانیا رسما اعلام کرد که لوئیس دلا فوئنته جانشین انریکه شده است.

به گزارش مشرق، پس از شکست از مراکش در یک‌هشتم نهایی جام جهانی و وداعی تلخ و زودهنگام با رقابت‌ها، انتظار می‌رفت که دوران انریکه در لاروخا پس از ۴ سال و نیم به اتمام برسد و همین اتفاق هم رخ داد و لوییس دلا فوئنته جانشین او شد.

دلا فوئنته ۵۱ ساله که مربی تیم زیر ۲۱ ساله‌ها و المپیک اسپانیا بود، از این پس مربی تیم بزرگسالان خواهد بود. او از سال ۲۰۱۳ در تیم‌های پایه اسپانیا مشغول به کار است و توانسته در یورو زیر ۱۹ ساله‌ها اسپانیا را قهرمان کند. او سال قبل در المپیک توکیو نیز با اسپانیا تا فینال پیش رفت ولی مدال نقره را با شکست از برزیل کسب کردند.

دلافوئنته با اصالتی باسکی سابقه بازی برای بیلبائو و دو قهرمانی لالیگا در اوایل دهه ۸۰ را دارد. او ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در پاندمی کرونا با تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا به جای تیم بزرگسالان برابر لیتوانی قرار گرفت و ۴-۰ برنده شدند. بازی از سوی یوفا به عنوان یک بازی ملی بزرگسالان محسوب شد.

دلافوئنته سابقه بازی برای سویا و آلاوس را دارد و در بیلبائو و آلاوس نیز مربیگری کرده است. هرچند دلافوئنته سابقه درخشانی در رده‌های بالا نداشته، به نظر می‌رسد دلیل انتخاب او کار کردن با بسیاری از بازیکنان فعلی تیم ملی اسپانیا در رده‌های پایه باشد.

ماه مارس ۲۰۲۳ شروع کار دلا فوئنته در تیم بزرگسالان اسپانیا و بازی برابر نروژ و اسکاتلند در مقدماتی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود.

 لوئیس دلا فوئنته

 لوئیس دلا فوئنته

 لوئیس دلا فوئنته

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
    0 0
    میرسلیم خودمونه😀

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس