در این گزارش آمده است:

استدلال عمومی از سفر این مقام چینی به ایران این است که «هو چون هوآ» برای دلجویی به ایران پس از بروز جو تنش آمده و درصدد است تا روابط را دوباره به ریل سابق برگرداند. با این حال یک مقام وزارت امور خارجه روز یکشنبه در تبیین اهداف سفر «هوآ» گفت که مقدمات این سفر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و ارتباطی با تحولات چند روز گذشته ندارد. این مقام وزارت خارجه این سفر را پاسخی به سفر علی لاریجانی مجری سابق «قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین» به پکن در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ارزیابی کرد.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

روزنامه آرمان ملی در اظهارنظری عجیب خواهان قطع روابط با چین شده و نوشته است:

رفتار گستاخانه چین به اندازه‌ای است که در بیانیه‌ای مشترک با دشمنان منطقه‌ای ایران نیز مشارکت می کند و آن را امضا می‌کند. این در حالی است که انتظار دارد ایران هیچ واکنشی نسبت به این موضوع نشان ندهد. من امیدوارم مسئولان جمهوری اسلامی متوجه حساسیت‌های ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژی واکنش نشان دادن به این گونه اقدامات بشوند و به موقع نسبت به این اتفاقات واکنش صحیح و منطقی نشان بدهند. پیشنهاد این است که ایران وارد فاز لغو همه قراردادهای اقتصادی با چین شود. این اتفاق می‌تواند به رهبران چین این نکته را گوشزد کند که ما می‌دانیم که آنها با ما چه می کنند!

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

ادعای قطع روابط با چین در حالی از سوی این روزنامه مطرح شده است؛ که پس از خروج ترامپ از برجام این روزنامه خواهان حفظ یک طرفه توافق با غرب شده بود! این شیدایی به توافق با غرب آنچنان بود که پس از روی کار آمدن بایدن این روزنامه در سرمقاله خود نوشت:آقای بایدن از شما انتظار نداشتیم مانند ترامپ رفتار کنید!

روزنامه اعتماد به آنالیز سیاست خارجه چین پرداخته و نوشته است:

دیپلماسی چین در چند حوزه متفاوت به شکل همزمان فعال شده است. یک هفته پس از سفر رییس‌جمهور چین به عربستان سعودی و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و سفر معاون نخست‌وزیر این کشور به ایران و امارات، اخباری درباره جزییات دیدار یک هیات بلندپایه امریکایی با مقام‌های چینی منتشر شده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها از برنامه‌ریزی پکن و مسکو برای دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

اعتناد می‌نویسد:

اواسط ماه نوامبر در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی، جو بایدن، رییس‌جمهوری امریکا و شی جین‌پینگ، رییس‌جمهوری چین مذاکرات صریحی را درخصوص مساله تایوان و کره شمالی داشتند؛ مذاکراتی که با هدف جلوگیری از تبدیل روابط لکه‌دار شده امریکا- چین به یک جنگ سرد جدید برگزار شد. این دو رییس‌جمهور توافق کردند که با وجود اختلافات فزاینده، درخصوص مسائل مختلفی از جمله حقوق بشر، حمله روسیه به اوکراین و مسائل اقتصادی با یکدیگر در ارتباط باشند.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

روزنامه ایران با اشاره به اجرای سند همکاری جامعه میان ایران و چین نوشته است:

عبور ایران از موانع ساختگی باعث شد چین نیز پس از قدرت گرفتن دولت سیزدهم حسن نیت خود را در قبول درخواست آیت‌الله رئیسی برای صادرات انبوه واکسن، حمایت سیاسی از ایران در مذاکرات رفع تحریم، عدم همراهی با قطعنامه‌های شورای حکام و در آخرین نمونه مخالفت با قطعنامه حقوق بشری علیه کشورمان نشان دهد. علاوه بر همکاری‌های سیاسی، شرایط ویژه اقتصادی کشور اهمیت همکاری‌های اقتصادی را دوچندان کرده است. این همکاری‌ها در سال ابتدایی قدرت گرفتن دولت سیزدهم خود را در آمار رو به رشد و همکاری‌های اقتصادی و عبور تعاملات دو کشور از حجم ۲۰ میلیارد دلار نشان داده است. اکنون نیز در جریان سفر معاون نخست‌وزیر چین با هیأت ۷۰ نفره اقتصادی و تجاری، افزایش حجم مبادلات به ۴۵ میلیارد دلار هدف گذاری شده است. ورود چینی‌ها به سرمایه‌گذاری مشترک ده‌ها میلیارد دلاری در حوزه‌های صنعتی، انرژی، ترانزیت و مالی و بانکی اکنون نشان می‌دهد اهداف دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی با قدرت در حال پیگیری است؛ هرچند همه اینها باعث نخواهد شد فرصت سوزی شش ساله دولت گذشته به فراموشی سپرده شود.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

روزنامه فرهیختگان نیز در تحلیلی با عنوان «توبه چینی» نوشته است:

هنوز جوهر بیانیه مشترک چین با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خشک نشده، «هو چون هوآ» معاون نخست‌وزیر چین به ایران آمد تا با اعلام حمایت از تمامیت ارضی ایران، آنچه در بیانیه مشترک با شورای همکاری خلیج فارس آمده بود را اصلاح کند. هوآ که روز دوشنبه در راس هیاتی عالی‌رتبه وارد تهران شده است، روز گذشته در نشست «برنامه همکاری‌های جامع ایران و چین» گفت که «چین از حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و عزت ملی ایران و مبارزه با دخالت خارجی حمایت می‌کند.» در این نشست که ریاست هیات بلندپایه ایرانی را محمد مخبر، معاون‌اول رئیس‌جمهور برعهده داشت، دوطرف سازوکارهای پیشبرد روابط دوجانبه ایران و چین را مورد بررسی قرار دادند. معاون نخست‌وزیر چین با سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور نیز دیدار ‌و گفت‌وگو داشت. او در دیدار با رئیس‌جمهور نیز مجددا بر احترام چین به تمامیت ارضی ایران تاکید کرد.
به اعتقاد کارشناسان، رئیس‌جمهور چین با موضع ضد ایرانی درباره جزایر سه‌گانه تلاش کرد با کارت ایران‌هراسی، خود را به‌عنوان جایگزینی قابل اتکا به‌جای آمریکا در منطقه جا بزند. اگرچه چین توانمندی‌هایی در این زمینه دارد اما حمله تروریستی به هتل محل اقامت کارکنان چینی در کابل و درخواست پکن از تمامی اتباع خود برای ترک افغانستان نشان داد تا رسیدن چین به آن نقطه، دهه‌ها زمان نیاز است.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

جنایت مستِ بلاگر

روزنامه جام‌جم خبر داده است که یک چهره مشهور اینستاگرامی دست به یک قتل عجیب زده است، در این خبر آمده است:

نیمه‌شب دوشنبه بیست‌ویکم آذر امسال قتل مردی به بازپرس کشیک قتل تهران گزارش شد و با دستور او، تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران به مقابل مغازه بستنی‌فروشی در حوالی محله قلهک اعزام شدند. در تحقیقات محلی مشخص شد یکی از سه سرنشین خودروی پژو۲۰۶ که به مغازه مرد جوان آمده بودند با وی درگیر شده و بعد از مجروح کردن و قتل این مرد از محل گریخته‌اند. در جریان تحقیقات، دیروز یکی از دوستان مقتول اطلاعات جدیدی در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار داد و گفت: دوستم صالح، مغازه بستنی‌فروشی داشت و گاهی برای تبلیغ مغازه‌اش سراغ بلاگرها می‌رفت. آن شب هم با یکی از این بلاگرها تماس گرفت که او با دوستانش به محل کار صالح آمدند تا تبلیغات مغازه بستنی‌فروشی‌اش را انجام دهند

در ادامه این خبر قابل تامل آمده است:.

دوستم بعد از تبلیغ، دستمزد آنها را داد اما به نظر می‌رسید که بلاگر و دوستانش حالت طبیعی نداشتند و مست بودند. دوستم از بلاگر خواست عکس یادگاری بگیرند تا در صفحه شخصی‌اش بگذارد اما آن مرد عصبانی شد و گفت با کسی عکس یادگاری نمی‌گیرم. بعد هم با صاحب مغازه درگیر شد و دو ضربه چاقو به او زد که باعث مرگ صالح شد. مرد بلاگر و دوستانش وقتی دیدند دوستم غرق در خون کف مغازه افتاده، فرار کردند باتوجه به گفته‌های او، ماموران به بازبینی فیلم مداربسته دوربین‌های اطراف محل درگیری خونین پرداخته و دریافتند گفته‌های این مرد صحت دارد. متهم و همدستان فراری‌اش با دستور بازپرس زارعی تحت تعقیب پلیس جنایی قرار گرفتند. پرونده این قتل در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟

اعلام برائت از یک پزشک آشوبگر

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود درباره ماجرای قاتل شهید مدافع امنیت روالله عجمیان نوشته است:

ماجرای حضور یک پزشک در میان متهمان به شکنجه و قتل سید روح‌الله عجمیان در آشوب بزرگراه کرج- قزوین موجی از خشم و در عین حال شوک و ناباوری را میان مردم ایجاد کرده است. او از شکنجه شهید عجمیان به دست آشوبگران با گوشی فیلم گرفته است که فیلم مذکور در گوشی او موجود بوده و خود گفته که بدون منظور فیلمبرداری کرده است. او در دادگاه در پاسخ به قاضی که پرسید «شما به عنوان یک پزشک در صحنه جرم حضور دارید، اما به شهید عجمیان که روی زمین افتاده بی‌اعتنا هستید و به او لگد هم می‌زنید.» اعتراف کرد که «من قبول دارم از لحاظ پزشکی اهمال کردم...»، اما لگد زدن را رد کرد. گرچه همسرش اعتراف کرد که او به شهید لگد زده است. سایر متهمان پرونده هم به نقش حمید قره‌حسنلو در ضرب و شتم و شکنجه شهید اعتراف کرده‌اند. گفته می‌شود او از دراویش گنابادی است.

چهره پوشالی اینستاگرام به‌خاطر عکس‌یادگاری آدم کشت! / چرا جامعه پزشکی از قاتل کرجی اعلام برائت کرد؟


در جلسات دادگاه، حمید قره حسنلو پذیرفت که خلاف قسم پزشکی عمل کرده است. حالا، اما و پس از صدور حکم اعدام برای او، علیزاده طباطبایی وکیلی که به سیاست بازی شهره است، وکالت او را بر عهده گرفته و قصه جدیدی را ساخته که او در حال کمک به مجروحان بوده است. در حالی که خود این پزشک حتی در جلسات دادگاه هم چنین ادعایی نداشت. روز گذشته ۱۲۰۰ پزشک با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان نظام پزشکی کل کشور، انزجار خود را از رفتار غیرانسانی حمید قره‌حسنلو اعلام کردند.