.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده واردات موز توسط یک شرکت اماراتی اسرائیلی گفت: این پرونده براساس گزارش دستگاه‌های امنیتی هم‌اکنون در کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری است.

به گزارش مشرق، برخی گزارش‌ها حاکی از این است که شرکتی اماراتی با نام عربی «الفواکه الطازجه للتجازه العامه» مشهور به fresh fruits که در سالهای اخیر یکی از مهمترین وارد کنندگان موز به کشور بوده، تبدیل به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شریک تجاری کمپانی‌های اسرائیلی در دوبی شده است و با برگزاری مراسمات مختلف تلاش دارد محصولات تولید شده در اراضی اشغالی فلسطین کرده به اعراب معرفی کند.

این در حالی است که به استناد قانون الزام به حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین مصوب ۱۳۸۷ مجلس، هیچ فرد حقیقی و حقوقی اجازه همکاری با شرکت‌های منتسب به رژیم صهیونیستی را ندارد.

محمدجواد عسگری رئیس‌ کمیسیون کشاورزی مجلس درباره آخرین وضعیت پیگیری این پرونده گفت: مسئله واردات موز توسط یک شرکت اماراتی که شریک اسرائیل محسوب می شود، با گزارش دستگاه‌های امنیتی هم‌اکنون در حال پیگیری در کمیسیون کشاورزی است.

وی افزود: به محض اینکه ابعاد مختلف این پرونده مشخص شود، نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

مصطفی میرسلیم عضو کمیسیون اصل نود مجلس نیز با اشاره به تخلفات صورت گرفته در واردات موز به کشور گفت: یکی از شرکت‌های واردکننده موز به کشور که در ظاهر اماراتی است، قرار بوده در ازای صادارت ۳۰۰ هزار تن سیب، موز به کشور وارد کند اما نه‌تنها صادرات سیب صورت نگرفته بلکه طی بررسی‌های انجام شده این شرکت با ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات موز به کشور نیز کرده است.

میرسلیم عنوان کرد: مسئله‌ دیگری که درباره این شرکت اماراتی مطرح است، بحث سهامداری و همکاری نزدیک صهیونیست ها در این شرکت است که بر اساس قوانین کشور، هرگونه همکاری اقتصادی با افراد منتسب با رژیم صهیونیستی ممنوع است. البته در این رابطه هنوز شکایت رسمی به کمیسیون اصل نود واصل نشده اما به محض وصول شکایت، حتما آن را پیگیری خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    3 1
    محصولات**** حامی درجه یک صهیونیسم هست توی ایران به وفور پیدا میشه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    2 0
    صاحبان شرکت 49درصدشون یهودیان ضدصهیونیست هستند
  • محمدایوب IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    3 0
    هروقت کمیسیون اصل 90 توانست آن همه هارت وپورت درباره روحانی وارز های 4200 وطلا ها ذخیره غارت شده کردند را به نتیجه برسونند این را هم می توانند پشت قضیه یک اصلاح طلب است
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 0
    سلطان موز برگشته.علی برکت....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس