کد خبر 1446662
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
محسن بنگر: استقلال تیم خوبی است اما پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده می‌شود/ یحیی بازیکن دربی‌باز بیشتری دارد

محسن بنگر، کاپیتان سابق پرسپولیس اعتقاد دارد دست یحیی گل‌محمدی برای انتخاب بازیکن مناسب دربی از ساپینتو بازتر است.

به گزارش مشرق، محسن بنگر می‌گوید: شکی وجود ندارد استقلال امسال تیم خوبی است. نفرات خوبی دارد و رتبه این تیم در جدول هم گویای این توانمندی است اما من تصور می‌کنم پرسپولیس با اختلاف یک گل برنده دربی روز ۲۹ آذر شود.

او ادامه می‌دهد: اگر نفرات دو تیم را با یکدیگر مقایسه کنید متوجه می‌شوید دست یحیی گل‌محمدی بازتر است و سرمربی پرسپولیس بازیکنان دربی‌باز بیشتری دارد. بازیکنانی که از تجربه بالایی در دربی و بازی‌های بین‌المللی برخوردارند. شما از درون دروازه با علیرضا بیرانوند بگیرید تا مرتضی پورعلی‌گنجی، وحید امیری، امید عالیشاه، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سروش رفیعی و حتی یورگن لوکادیا می‌توانند در این دربی نقش‌آفرینی کنند. نفراتی مثل دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی و سعید صادقی هم نفرات مؤثری هستند که تأثیرگذاری زیادی دارند.

کاپیتان سال‌های نه‌چندان دور پرسپولیس نقطه قوت استقلال را در خط حمله این تیم دانسته و خاطرنشان می‌کند: مهدی قایدی بازیکن تکنیکی است که دنبال گرفتن پنالتی و خطای پشت محوطه جریمه است. ارسلان مطهری هم در دربی‌ها خوب بوده و محمد محبی در این فصل آن‌قدر عالی کار کرده که خیلی‌ها بگویند حقش حضور در جام جهانی بوده است اما با توجه به تجربه هافبک‌های دفاعی و مدافعان پرسپولیس من پیش‌بینی می‌کنم این نفرات کنترل شوند. درباره نقطه قوت پرسپولیس هم به نظرم این تیم در دفاع و خط میانی خیلی خوب عمل کرده است. پرسپولیس راحت گل نمی‌خورد و همین فاکتور مثبت عامل اصلی صدرنشینی این تیم بوده است. تیمی که راحت گل بخورد به دردسر می‌افتد و برعکس آن تیمی که کم گل بخورد از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

احتمال لغو دیدار استقلال و پرسپولیس

بنگر ضمن اشاره به بازی دوستانه اخیر پرسپولیس مقابل سپاهان اصفهان، یادآور می‌شود: به نظرم بازی دوستانه با سپاهان اصفهان بسیار هوشمندانه انتخاب شده بود. یحیی گل‌محمدی می‌توانست با بازی مقابل یک تیم دسته‌یکم یا ضعیف‌تر موفق به زدن گل‌های زیاد در آستانه دربی شود اما تصمیم گرفت شاگردانش محک جدی بخورند. سپاهان هم تقریبا مثل استقلال بازیکنان تکنیکی و سرعتی در خط حمله دارد که می‌توانستند به خط دفاع پرسپولیس فشار بیاورند و دیدید ۲ گل هم زدند. به نظرم برگزاری این دیدار تدارکاتی حواس بازیکنان پرسپولیس را جمع‌تر کرد. حالا بچه‌های پرسپولیس خوب می‌دانند کوچک‌ترین بی‌توجهی می‌تواند با جریمه سنگینی در دربی مواجه شود.

مدافع سابق پرسپولیس که هرگز در دربی‌ها نباخته در این رابطه نیز عنوان می‌کند: دربی یک بازی خاص است که در آن آمادگی روحی و روانی و تمرکز خیلی دخیل است. من مخاف کُری خواندن پیش از بازی نیستم اما وقتی کُری می‌خوانید باید بتوانید در زمین مسابقه هم جوابگوی ادعای خود باشید. قبل از این دیدار شما باید هفته خوب و درستی را از لحاظ تمرینی پشت سر گذاشته باشید. شما باید بیشتر از هر زمانی در تمرینات جدی کار کنید و یک روز قبل و روز بازی هم خونسرد و با تمرکز بالا باشید تا موفق شوید. من هم به لطف همبازیانم و البته تجربه‌ای که پس از سال‌ها بازی در لیگ برتر کسب کرده بودم دیگر تمرکزم را در دربی از دست نمی‌دادم. یک‌جورهایی شاید احساس می‌کردم این بازی می‌تواند راحت‌تر از سایر بازی‌ها هم باشد و به همین خاطر هم خدا کمک کرد و موفق شدم.

از محسن بنگر می‌پرسیم که پیش‌بینی می‌کند چه کسی ستاره دربی می‌شود و او پاسخ می‌دهد: باور کنید این پیش‌بینی سخت‌تر از حدس زدن برنده است. شما نمی‌توانید پیش‌بینی کنید روز دربی چه اتفاقی می‌افتد! بارها دیده‌ایم یک مدافع میانی یا یک دروازه‌بان ستاره دربی شده‌اند. بر همین اساس هر چه الان گفته می‌شود بر مبنای درستی نیست و صرفا به خاطر ذهنیت قبلی ماست. خیلی‌ها معتقدند یورگن لوکادیا در پرسپولیس یا مهدی قایدی در استقلال می‌توانند برگ برنده دربی باشند اما همه این صحبت‌ها فرضیات است. باید منتظر باشیم و ببینیم با سوت داور مسابقه چه کسی می‌تواند روی خودش مسلط باشد و نمایش بهتری ارائه دهد. هر چه هست من به عنوان یک پرسپولیسی دوست دارم سه‌شنبه ۲۹ آذرماه روز برو بچه‌های پرسپولیس باشد.

کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص داوری این دیدار نیز می‌گوید: داوری هم از اهمیت بسیاری برخوردار است چون در فوتبال ما سیستم کمک داور ویدویویی (VAR) هم وجود ندارد. بنابراین امیدواریم بهترین و کم‌اشتباه‌ترین داور ایران به عنوان قاضی دربی برگزیده شود. حالا که اسم کمک داور ویدیویی وسط آمد واقعا دلم برای علیرضا فغانی سوخت. او سال‌هاست بهترین داور ایران و حتی آسیاست و می‌توانست حتی تا فینال جام جهانی هم سوت بزند اما VAR علیه او شد و فغانی را به اشتباه انداخت. این سیستم غیرانسانی و ویدیویی شاید به سود داوری باشد اما یک‌جایی هم به ضرر بهترین داور ما شد. البته اروگوئه‌ای ها هم که به خاطر همین اشتباه و تفاضل گل نتوانستند به مرحله حذفی راه پیدا کنند خیلی شلوغ کردند. شاید دلیل اصلی کنار گذاشتن علیرضا فغانی همین اعتراض و شلوغ‌کاری اروگوئه بود. امیدوارم فغانی و گروه موفقش در آینده باز هم رقابت‌های مهم را سوت زده و موفق ظاهر شوند.

محسن بنگر در پایان ضمن تمجید از لیونل مسی می‌گوید: آرژانتین امروز من را یاد دیه گو مارادونا و آرژانتین در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک می‌اندازد. در آن رقابت‌ها نیز مارادونا ۵ گل زد و تأثیر بزرگی روی پیروزی و موفقیت آرژانتین داشت. حالا لیونل مسی جانشین خلف مارادونا ارتش تک‌نفره تیم ملی این کشور است. او شاید در آخرین جام جهانی خودش توانسته موفق ظاهر شود. من و خیلی از فوتبال‌دوستان تمایل داریم لیونل مسی قهرمان جام جهانی شود چرا که فقط این یکی را در کلکسیون افتخارات خودش کم دارد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس