سرتیپ

امیر سرتیپ خلبان محمود کنگرلو از خلبانان گردان ۱۱ شناسایی پایگاه یکم مهرآباد پس از تحمل مدت ها بیماری درگذشت و به یاران شهید خود پیوست.

به گزارش مشرق، امیر سرتیپ خلبان محمود کنگرلو فرزند برومند ورامین و خلبان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش صبح دیروز و پس از تحمل مدت ها بیماری، آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ خلبان محمود کنگرلو در دوم اسفند سال ۱۳۲۶ در ورامین به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا پایان متوسطه در ورامین گذراند و در سال ۱۳۴۵ پس از موفقیت در آزمون، وارد نیروی هوایی ارتش شد.

وی سال ۱۳۴۶ دوره آموزشی الکترونیک هواپیما را در کشور پاکستان گذراند و پس از آن به دلیل علاقه شخصی به پرواز، پس از قبولی در آزمون، وارد دانشکده پرواز شد و در سال ۱۳۵۲ به آمریکا اعزام و دوره ناوبری جنگنده شکاری را با کسب رتبه ممتاز گذراند.

وی پس از بازگشت به ایران، در سال ۱۳۵۶ به گردان ۱۱ شناسایی تاکتیکی پیوست.

پس از چندی و باتوجه به نیاز کشور، دوباره به آمریکا اعزام و دوره آموزشی پرواز با هواپیما شناسایی آر. اف. ۴ را گذراند و به ایران بازگشت.

در دوران دفاع مقدس و تا پایان آن، با انجام ۱۵۸ پرواز و ماموریت های متعدد هوایی جنگی و برون مرزی، با عکسبرداری از پایگاه ها و خطوط دشمن، از خلبانان تاثیرگذار بود و نقش ویژه ایی را در انجام عملیات های پیروزمندانه ایران ایفا کرد.

وی در دوران دفاع مقدس، علاوه بر پرواز، مدتی معاون پشتیبانی پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول بود تا اینکه در سال ۱۳۷۶ بازنشست شد.

مراسم تشییع پیکر آن مرحوم امروز سه شنبه مورخ ۲۹ آذر، راس ساعت ۱۴ از مقابل درب ورودی آستان مقدس امامزاده حسین رضا شهر ورامین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    5 0
    شادی روحش صلوات
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    4 0
    حداقل عکس این خلبان برجسته را هم درج می کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس