1

اکنون عرصه برای براندازان تنگ‌تر هم شده است تا آنجا که برخی خبرها حکایت از معامله پشت‌صحنه حامیان اپوزیسیون با ایران برای مبادله آنان دارد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه در حالی چاپ و منتشر شد که بررسی نابسامانی وضعیت نرخ خودروهای داخلی، برگزاری دربی ۹۹، تیغ دولبه افزایش نرخ بهره بانکی، سومین مجمع گفت‌وگوی تهران و فرمان صریح قاضی‌القضات برای اجرای سریع احکام قطعی، در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه هم‌میهن در شماره امروز خود به سراغ یکی از متهمان وضع موجود رفته است، عبدالناصر همتی که در انتخابات گذشته ارای کمتری از رای باطله نیز داشته به این روزنامه پرو رادیکال گفته است:

شما به مردم گفتید پول ایران را بعد از یورو و دلار قوی ترین پول منطقه خواهیم کرد. شما گفتید تورم را تک‌رقمی می کنید. شما گفتید جلوی استقراض از بانک مرکزی را می گیرید. مگر آقای رئیسی اینها را نگفت؟ مگر آقای رضایی نگفت؟ مگر تمام پوششی هایی که همراه آقای رئیسی آمده بودند اینها را نگفتند؟ این ادعاها چه شد؟ حالا مدام می گویند گذشتگان بانی وضع موجود هستند. پس شما برای چه آمدید رئیس جمهور شدید؟ من پیشنهاد می دهم اگر واقعا گمان می کنید قبلی ها وضع را خراب کرده‌اند و شما نمی توانید آن را درست کنید، استعفا دهید و کنار بروید. بگذارید انتخابات جدید با مشارکت اکثریت مردم برگزار شود...

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

واقعیت آن است که شخصیت سیاسی عبدالناصر همتی برای ایجاد فشار اجتماعی روی دولت کوچک‌تر از حدی است که خودش روی آن حساب کرده است، او در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد شد. اما با وجود ادبیات تند و حمایت خاتمی و ۱۶ حزب اصلاح طلب، بیش از ۲/۴ میلیون رای کسب نکرد. همین ناکامی موجب شده که به هر بهانه ای، به دولت بعدی بتازد. او سه سال رئیس بانک مرکزی بوده و یکی از سازندگان رکورد های منفی در دولت روحانی به شمار می رود؛ از جمله تورم ۵۹/۳ درصدی که بالاترین نرخ ۷۸ سال اخیر است.

مدتی قبل روزنامه اصلاح‌طلب تعادل درباره بی کفایتی تیم اقتصادی روحانی نوشته بود:

دولت روحانی پس از تامین مالی از بورس، تیر خلاص را به سرمایه مردم زد. از ابتدای سال ۱۳۹۹ شاخص بورس رو به افزایش بود. شاخص کل از ۵۰۸ هزار واحد در ابتدای ۹۹، به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد در نیمه مرداد افزایش یافت و باعث روی ‌آوردن عده زیادی از مردم به بورس شد. بعد از استقبال قابل توجه مردم، دولت از میانه راه با توجه به منفی شدن‌ تراز اقتصادی و کسری بودجه، اقدام به فروش بخشی از سهام خود کرد. همچنین، قیمت دلار در مرداد ۱۳۹۷، حدود ۸۳۹۲ تومان بود. اما در خرداد ۱۴۰۰، بیش از دو و نیم برابر گران شد و به ۲۲۸۳۸ تومان رسید. این نرخ در دولت روحانی تا بالای ۲۷ هزار تومان هم افزایش یافت و در مقطعی، به ۳۳ هزار تومان هم رسید. افزایش قیمت ارز، یکی از نتایج میراث تورم ۵۹/۳ درصدی است. همتی با این کارنامه سخیف با این همه ادعا یک کیس مطالعاتی در عالم سیاست است!

دو روزنامه ااصلاح‌طلب آرمان ملی و اعتماد از ورود میانجی‌گر به صحنه سیاسی کشور خبر داده‌اند که به نظر منظورشان با ایهام خاص بازگشت دوباره شبه حسن روحانی روی سر مردم است!

امروز هم بخشی از جامعه به خصوص نسل‌های جدید، زبان حاکمیت را نمی‌فهمند، حاکمیت هم متاسفانه زبان این نسل‌ها را نمی‌داند. در ایران، نیاز به ترجمانی است تا این شکاف پر شود. ما نیاز به افراد دو زبانه و دوزیست داریم تا هم با منطق نسل‌های جدید آشنا باشند و هم با منطق حکومت. به همین دلیل است که برخی افراد و جریانات مخالف ثبات کشور، تمام سرمایه‌هایی که می‌توانند نقش میانجی را بازی کنند با عباراتی چون «وسط باز» «ماله کش» و... حذف می‌کنند. هر دو طرف هم این حذف را صورت می‌دهند، چراکه به دلیل ذهنیت ایدئولوژیک‌شان و اینکه همواره دو قطبی می‌اندیشند (و معتقدند افراد یا با آنها یا علیه آنها هستند) نمی‌توانند وجود چهره‌هایی را بپذیرند که هویت مستقل داشته باشند و به این سو و آن سو غش نکرده باشند.

اعتماد در ادامه نوشته است:

این در حالی است که این افراد صرف‌نظر از نزاع‌هایی که در سطح جامعه و خیابان وجود دارد، به موضوع فراتری می‌اندیشند. به امر ملی و به امور مرتبط با ایران می‌اندیشند. این موضوعی است که تندروهای دوطرف آن را درک نمی‌کنند و تلاش می‌کنند، مسیر رشد را سد کنند. به نظرم راه نجات، نوعی راه میانه است که بکوشد بر این شکاف دو قطبی جامعه غلبه پیدا کند.

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

آرمان ملی نیز نوشته است:

در میانه تحولات سه ماه اخیر شاهد برخی اظهارنظرها و طرح برخی مسائل همچون گفت‌وگو در جامعه وحکمرانی خوب از سوی برخی مقامات نیز باشیم. این در حالی است که به قرائت بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران هر گونه گفت‌وگو، میانجی‌گری و... میان جامعه، دولت و حاکمیت تحت مولفه‌ها و شرایطی است و اگر همین‌طور از گفت‌وگو صحبت شود نتیجه‌ای نخواهد داشت. لذا گفت‌وگو باید منجر به نتایج موثر عملی شود. اگر قرار بر مفاهمه و ایجاد گفت‌وگو میان جامعه و حاکمیت است ابتدا باید اشخاص و نهادهای میانجی مشخص و از سوی حاکمیت و جامعه به رسمیت شناخته شوند.

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

ماجرای دیکتاتوری شکلاتی!

روزنامه شرق خبر داده است که بازار شب یلدا داغ نیست! این روزنامه در گزارشی نوشته است:

بازار شب چله تهران نسبتا سوت‌وکور به نظر می‌رسد. با آنکه ویترین شیرینی‌فروشی‌های پایتخت مملو از کیک‌های انار و هندوانه است، اما قنادان می‌گویند جهش قیمت‌ها چیزی حدود نیمی از مشتریان را پرانده است و آجیل‌فروش‌ها هم می‌گویند خریدهای شب چله هنوز شروع نشده و احتمالا مشتریان دقیقه نود می‌آیند! میوه‌فروشی‌ها اوضاعشان بهتر به نظر می‌رسد و از فروش بیشتر هندوانه و انار و خرمالو خبر می‌دهند. هرچند آنها هم می‌گویند فروش میوه شب چله نه برای شب‌نشینی‌های بزرگ خانوادگی است که بیشتر مشتریان به خریدهای کم‌حجم میوه روی آورده‌اند.

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

بر خلاف روزنامه اصلاح‌طلب شرق، روزنامه همشهری گریزی به ماجرای اغتشاشات و اثر آن بر بازار شب یلدا زده و می‌نویسد:

شریان‌های اقتصادی کشور از ابتدای اغتشاشات، همراهی با اغتشاشگران نکردند. این همراه‌نشدن بازار، صاحبان کسب‌وکار، صنعتگران، رانندگان و دیگر بخش‌های خدماتی و اداری کشور درحالی رخ داد که «امپراتوری دروغ» با ضرباهنگی تند در تلاش بود با پمپاژ فریب به جامعه از «خیزش انقلابی» ملت خبر دهد و اینطور وانمود کند که جمهوری اسلامی به پایان کار خود رسیده است. با این حال، صاحبان کسب‌وکار و سرمایه واقعیت ماجرا را نه از گیرنده‌های ماهواره‌ای که در خیابان‌ها و جامعه به چشم می‌دیدند با موج ادعایی خیزش انقلابی همراهی نکردند؛ اقدامی که اغتشاشگران و حامیانشان را به حد جنون رساند؛ جنونی که منجر به حضور آنان در بازار و ایجاد رعب و وحشت میان بازاریان و اجبارکردنشان برای بستن مغازه‌ها و کسب‌وکارهای مجازی مردم همراه شد. برخی کسبه برای حفظ سرمایه‌های خود به شکل موقت کسب‌شان را نیمه‌تعطیل کردند.

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

خط‌جدید خرافه‌پردازی نشانه به آخر خط رسیدن طراحان آشوب

روزنامه جوان به خط جدید خرافه پردازی میان براندازان پرداخته و نوشته است:

صف‌آرایی کسانی که در روزهای اخیر با کنار هم‌قراردادن برخی اعداد و ارقام مربوط به روزهای خاص و با استعانت از فلان هشت‌پا و بهمان شترمرغ پیشگو روزهای آخر نظام را اندازه‌گیری می‌کنند، مقابل انقلابی که فقط در شورای انقلاب خود شماری از پرآوازه‌ترین فیلسوفان و الهی‌اندیشان دویست سال اخیر را داشت، تنها نشانه ابتذال این دارودسته و به خط آخر رسیدن آنان نیست. نشانه دیگر به پایان رسیدن صندوقچه تحلیلگران سیاسی آنان است. فقط در یک مورد اینترنشنال کسی را به‌عنوان «بازیگر» به صف تحلیلگران سیاسی وارد کرده است که در سال‌های اخیر، بارها در اکانتش، خود را یک «فاحشه واقعی» معرفی و به این نام و عنوان افتخار می‌کرد.

جوان نوشته است:

اکنون عرصه برای براندازان تنگ‌تر هم شده است تا آنجا که برخی خبرها حکایت از معامله پشت‌صحنه حامیان اپوزیسیون با ایران برای مبادله آنان دارد. البته باید بدانند که ایران احتمالاً رقم قابل‌توجهی در این معامله پرداخت نخواهد نکرد. نهایتاً یک هشت‌پای پیشگو یا یک گردن‌آویز با مهره‌های جادوگران آرژانتینی!

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

بمب بازدارندگی اتمی

وطن امروز به نقل از کمال خرازی، مشاور رهبر انقلاب نوشته است کخ ایران توانایی ساخت بمب اتم را دارد ولی به دلایلی قصد تولید آن را نداریم. در تحلیل این روزنامه آمده است:

سخنان خرازی درباره توانایی هسته‌ای ایران ناآشنا و غریب نیست. اوایل سال جاری بود که بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی اعلام کرد ایران به نقطه ساخت و تولید بمب اتم دست یافته است ولی به دلایل شرعی و قانونی هیچ وقت قصد تولید بمب اتم ندارد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی یک روز بعد از صحبت‌های اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی که گفته بود «ما توانایی فنی تولید بمب اتم را داریم» تأکید کرد «به سمت بمب هسته‌ای نمی‌رویم» تا درباره دوقبضه بودن سیاست عدم اشاعه هسته‌ای ایران اطمینان ایجاد کند اما همزمان از تزریق گاز به «صدها ماشین سانتریفیوژ از جمله ماشین‌های پیشرفته» خبر داد تا نشان دهد توانایی فنی ایران یک بلوف نیست. این توان نشأت گرفته از میزان غنی‌سازی و انباشت مواد غنی‌ شده است. ایران با این روند غنی‌سازی، ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غنی‌شده ۵ درصد و ۱۰۰ کیلوگرم ۶۰ درصد دارد که این موضوع به نگرانی عمیق آمریکا تبدیل شده است.

دیکتاتورهای شکلاتی از جان مردم چه می‌خواهند؟/ براندازان به جاده خرافه و جهل مرکب زدند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
    9 2
    همتی خودش از مسببین وضعیت موجود میباشد و اگر صدبار دیگر هم کاندید ریاست جمهوری گردد بیش از ۲ میلیون رای نخواهد اورد عبدالناصر همتی در حد قد و قواره ی رئیس جمهوری ایران نیست حسن روحانی هم کلاهی بود که هاشمی رفسنجانی بر سر ایرانیان گذاشت وگرنه این وضعیت موجود نبود
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 2
    آقای همتی امضای شنا هنوز روی هزاران هزار میلیارد تومان که کیلویی چاپ کردی هست، شما برو آبروریزی توی کره جنوبی رو ماسمالی کن بیا اورد ناشتا بده
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 3
    مغرضانه قضاوت نکن , با نظر دهندگان
  • وحید IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    5 1
    انسان دلگیر میشود وقتی فرد نجیب و خوش لحن با دایره واژگان زیبا مثل آقای بیژن عبدالکریمی آلت دست لیبرالهای بهایی کارگزاران و اصلاحات شده از ساحت علم و اندیشه خارج و قربانی افراد فاسد و بیسوادی میشود که از آنها متنفر است! آقای عبدالکریمی کتاب ********* را بر مبنای تاریخ نبیل زرندی نوشته که چطور در عصر مدرنیته افراد ساده لوح ایرانی توسط فرد بیسوادی مثل حسینعلی نوری فریب خوردند.عبدالکریمی اصطلاح دوزیست و دوزبانه را بکار برده که عناصرخبیث هرزنامه اعتماد آنرا به چهره های واسط! تغییر دادند،از نظر بهاییان لیبرال چهره واسط همان افراد بهایی سادو مازوخیست(آزارخواه و آزار رسان) که به طاغوت بزرگ تعظیم می کنند ولی در مقابل شهروندان طغیان نموده و جان و مالشان را تاراج میکنند.عبدالکریمی باید توضیح دهد ازکدام شکاف نسلی و عدم تفاهم صحبت میکند وضع موجود معلول این نگاه خائنانه و سطحی لیبرالهاست که به رشته های میان رشته ای و زایش حکمرانی که در آن نهفته است ندارند، اجرای نسخه های هار نئولیبرالی توسط نفوذیهای بهایی لیبرال بود که امروز عرصه فرهنگ،اقتصاد و سیاست را با چالش مواجه کرده است. از آنجایی که بیژن عبدالکریمی به ایدآلیسم استعلایی کانت و هایدگر عشق میورزد بد نیست بداند،خداوند در قرآن کریم موضوع نومن و فنومن را بصورت آیات محکمه و متشابهات به تفصیل بیان کرده،آیات محکمه همان نومن یا حقیقت اشیاء است که وقتی بسیار عمیق به آن فکر کنیم در قالب یک احساس تفسیر نشده به قلب انسان الهام میشود،هر شخص بنا به علایق یا تجربیات زیسته خود آن حس تفسیر نشده را تفسیر میکند(فنومن)،که در اصطلاح قرآنی اشخاص دچار متشابهات آن میشوند،هر چه انسان از خواسته های نامشروع پرهیز کند و خود را وقف سعادت جامعه توحیدی کند و از نژاد پرستی و قبیله گرایی دوری کند به حقیقت عالم خلقت عالم خلقت و پذیرش امر ولایت معصومین(س) راهنمایی میشود چرا که وجود ملکوتی(متافیزیکی ) آنها ارکان متافیزیک عالم را تشکیل داده است. ادعای ایدآلیسم استعلایی بدون الزامات ذکر شده لاف گزاف است و کسی که الزامات را رعایت نکند همان حیوان ناطق ارسطو خواهد بود!
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      0 1
      حنای آمریکا ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون آگاهی بخشی برای جوانان ؛ مهمترین اولویت جهاد تبیین می باشد. اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
  • سید IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    3 2
    بی شک اصلی ترین صحنه گردان اغتشاشات، اوباش یقه سفید و تهوع آور در قامت اصلاح طلبان هستند که عامدانه اقتصاد کشور را نابود کردند تا با نارضاتراشی مردم و عاصی کردن شان زمینه این اوباشگری ها را با کمک رسانه های زنجیره ای شان فراهم کنند!
  • شهرام IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 2
    سوره بقره آیه 188: وَ لا تَأْکُلُوا أَمْوالَکُمْ بَيْنَکُمْ بِالْباطِلِ
  • محتشم IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 2
    حماقت عده ای مرزی ندارد آنان مغز پوک عده ای را می خواهند
  • DE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    2 2
    اقای همتی بهتره شما سکوت کنید، کارشنکنی امثال شما ممنوع! شما و دوستانتون به اندازه کافی خرابکاری کردید. فعلا که دولت داره خرابکاری شماها رو از بین میبره. بازم از رو نمی رید صدرحمت به سنگ پای قزوین!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس