1

تکفیری یا برائتی، سنی یا شیعه، رپر یا مداح، پارتی مختلط یا هیئت اهل بیت برای بی‌بی‌سی فرقی نمی‌کند، با پوشش خبر هر کدام بتواند تفرقه بیندازد، به آن می‌پردازد.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز پنجشنبه یکم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که پالس‌های برجامی از بحرالمیت، سرسام برجام میان ماندن و گریز، تحلیل اغتشاشات و روشن شدن چراغ قرمز وضعیت تأمین آب کشور در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

وضعیت برجام و سیاست خارجه کشور مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه خراسان نوشته است:

دورخیز تازه برای عادی‌سازی روابط تهران - ریاض شکل گرفته است؟ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه پس از بازگشت از نشست منطقه‌ای «بغداد۲» در اردن در جمع خبرنگاران، با اشاره به این که در حاشیه نشست فرصتی است تا با سران هیئت‌ها گفت وگوهایی انجام شود، اظهار کرد: از جمله احوال پرسی با وزیر امور خارجه عربستان داشتیم و دو طرف بر آمادگی خود برای تداوم روندی که در بغداد شروع شد، تاکید کردیم. جمهوری اسلامی ایران طرف قطع کننده مناسبات دیپلماتیک نبوده این عربستان سعودی بود که چند سال پیش چنین تصمیمی گرفت؛ هر زمان سعودی‌ها برای بازگشت روابط به حالت طبیعی تمایل داشته باشند، جمهوری اسلامی ایران از آن استقبال خواهد کرد.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

روزنامه آرمان ملی نیز به برجام در دولت بایدن پرداخته و می‌نویسد:

یک ویدئو از جو بایدن منتشر شد که در پاسخ به سوال فردی که از او می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند، جواب منفی می‌دهد و می‌گوید: «مُرده اما نمی‌توانیم اعلام کنیم. دلایل زیادی دارد، داستانش طولانی است.» این ویدئو که ظاهرا حدود ۵۰ روز قبل گرفته شده همزمان با انتشار توئیت رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره پایان مذاکرات منتشر شد.

در ادامه این گزارش آمده است:

این در حالی است که بعدازظهر سه‌شنبه وزیر خارجه کشورمان در اردن با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار داشته و مذاکرات مثبتی را در زمینه برجام با یکدیگر داشته‌اند. برخی تحلیلگران معتقدند انتشار چنین مطالبی در شرایطی که طرف‌های اصلی مذاکرات خبری از توقف یا مرگ برجام نمی‌دهند برای تاثیر در شرایط داخلی ایران به‌ خصوص بازار ارز و دلار است. پایگاه خبری اکسیوس در خبری تایید کرد که این ویدئو متعلق به حاشیه گردهمایی انتخاباتی در چهارم نوامبر است.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

روزنامه هم‌میهن به نقل از مقامات آمریکایی نوشته است:

جان‌کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام تاکید کرد که بازگشت به این توافق در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست. روز گذشته یک ویدئو از جو بایدن منتشر شد که در آن در پاسخ به سوال فردی که از او می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند، جواب منفی می‌دهد و می‌گوید: «مُرده اما نمی‌توانیم اعلام کنیم. دلایل زیادی دارد، داستانش طولانی است.» به نظر می‌رسد این ویدئو که ابتدا در توئیتر منتشر شد متعلق به ۵۰ روز پیش بوده است. پایگاه خبری آکسیوس بعدتر در خبری تایید کرد که این ویدیو متعلق به حاشیه گردهمایی انتخاباتی در چهارم نوامبر است. جان کربی روز سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این ویدئو گفت: اظهارات رئیس‌جمهور کاملاً با آنچه ما در مورد برجام می‌گوییم، مبنی بر اینکه در حال حاضر اولویت ما نیست، مطابقت دارد.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

روزنامه سازندگی نیز به نیابت از آمریکاییها نوشته است:

آمریکا و کشورهایی اروپایی به دنبال یک توافق مطمئن با ایرانی‌ها هستند! بایدن به این دلیل مرگ برجام را اعلام کرد که از جانب ایران سیگنالی دریافت نکرده است، واقعیت آن است که برجام مرده است؛ اما زنده باد برجام!

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

ادعای نگرفتن سیگنال از جانب ایران به حدی مضحک است که حتی رابرت مالی نیز به آن اذعان دارد؛ جایی که نماینده آمریکا در مذاکرات اعلام کرد که آمریکا نمی‌تواند به طرف ایرانی تضمین بدهد، این جمله روایتی دقیق از مذاکرات است، تهران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نرکد؛ میز مذاکره در اثر بدعهدی غربی‌ها دیگر وجود خارجی ندارد. اتاق مذاکرات مدت‌هاست که در حوادث سریالی منطقه از جمبه اغتشاشات از بین رفته است.

بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد!

روزنامه جوان در ستون اخبار ویژه خود نوشته است:

تکفیری یا برائتی، سنی یا شیعه، رپر یا مداح، پارتی مختلط یا هیئت اهل بیت برای بی‌بی‌سی فرقی نمی‌کند، با پوشش خبر هر کدام بتواند تفرقه بیندازد، به آن می‌پردازد. بی‌بی‌سی رسانه دولت انگلیس است و سیاست انگلیسی‌ها هم معروف است: «تفرقه بینداز و حکومت کن!»حمید علیمی، مداج جوان اصفهانی روز گذشته خبر داد که به او اجازه برگزاری هیئتش در ایام فاطمیه داده نشده است. او طی پیامی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشت: «عصر شهادت حضرت زهرا (س) در تماس تلفنی با مسئولان حسینیه اعلام شد: روضه به دلیل «مشکل امنیتی» کنسل است!

جوان در ادامه نوشته است:

حمید علیمی صفحه فعالی در توئیتر دارد که در سه ماه اخیر رویکرد تندی نسبت به مسئولان کشور داشت. بی‌بی‌سی فارسی از سویی چند ماهی است که به خطبه‌های نماز جمعه عبدالحمید اسماعیل زهی در مسجد مکی زاهدان علاقه‌مند شده و مدام آن را پوشش می‌دهد، از سویی از دیروز خبر تعطیلی هیئتی را پوشش می‌دهد که به طور مشخص مقدسات مورد احترام اهالی مسجد مکی زاهدان را مورد تعرض قرار می‌دهد. برای بی‌بی‌سی چه فرقی می‌کند، با خودش می‌گوید از هر طرف کشته شود، به نفع انگلیس است!

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

سر کار بودید!

دیوار واقعیت رئیس‌جمهور فرانسه را سر عقل آورد، مکرون آب پاکی را روی دست براندازان ریخت روزنامه فرهیختگان نوشته است:

اجرای روابط موجود میان براندازان توییتری و اپوزیسیون خارج‌نشین با دولت‌ها و لابی‌های غربی روزبه‌روز دارد نسبت به قبل جالب‌تر می‌شود. بعد از آنکه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به ثمربخش بودن حمایت از این جریانات ترحم‌برانگیز برای تغییر نظام در ایران دلسرد شدند و صراحتا از «دیپلماسی» به‌عنوان تنها راه باقی‌مانده برای مواجهه با تهران یاد کردند، معلوم شد امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم در دیداری که ۲۰ آبان با تعدادی از زنان ایرانی برانداز به سرگروهی مصی علی‌نژاد در الیزه داشته، این افراد را به بی‌رحمانه‌ترین شکل، با زمین سفت واقعیت روبه‌رو کرده است. این مساله را لادن برومند، مدیر بنیاد ضدایرانی برومند، اخیرا به‌طور ناخواسته و در مناظره‌ای که به‌طور مجازی در بی‌بی‌سی فارسی درجریان بود با یکی‌دیگر از براندازان شبیه به خود افشا کرده است.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

روزنامه کیهان نیز درباره شکست فراخوانی ضد انقلاب نوشته است:

پروژه‌ای که توسط سیستم‌های اطلاعاتی چندین کشور از حدود سه ماه قبل پی‌ریزی و آغاز شد اگرچه در ابتدا با شعارهای دهن‌پرکنی از سوی رسانه‌های فارسی‌زبان معاند آغاز شد اما در ادامه این روزها به جایی رسیده که شکلی مضحک پیدا کرده است.

کیهان نوشته است:

در روزهای اخیر اما پروژه‌های رنگ و رو باخته دشمنان دیگر شکلی به واقع لطیفه‌گونه یافته است؛ لطیفه‌ای مضحک. دشمنان که از پروژه‌های پیشین طرفی نبسته بودند سراغ اصناف رفتند و نقشه راه‌انداختن اعتصاب را پیگیری کردند. در ۳ روز قبل از این که برای فراخوان اطلاعیه داده بودند نتیجه آن این شد که عده‌ای اراذل با رفتن به مغازه‌های بازار و تهدید آنها به آتش زدن مغازه و یا خسارت وارد کردن به آن تلاش داشتند تا پروژه شکست خورده «اعتصاب سراسری» را دست کم با هجوم‌های ایذایی و به شکل «اعتصاب زورکی» به اجرا درآوردند.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

روزنامه وطن امروز با نگاهی به پاییز ۱۴۰۱ و پستونشینی آشوبگرانی که کارشان به تحریم یلدا هم رسید می‌نویسد:

در ۳ ماه گذشته دشمنان خارجی ایران با بازیگری ضدانقلاب یک جنگ ترکیبی بی‌سابقه را به کشورمان تحمیل کردند. احتمالا جریان ضعیف شده آشوب و ویرانی‌طلب در ماه‌های آینده به خواب زمستانی برود و گستره فعالیتش محدود شود. با این حال نباید چشم بر زخمی که در این ۹۰ روز بر پیکره جامعه ایران وارد شده بست. اهرم اصلی ضدانقلاب در این ایام نفرت‌پراکنی و حرکت به سمت نزاع مردم علیه مردم بوده است. فروپاشی سامان اجتماعی ایران از طریق تضعیف تمام مؤلفه‌های وحدت‌بخش مساله‌ای بوده که با جدیت پیگیری شده است. تقویت آیین‌های جمعی، باز کردن فضای سیاسی، امکان‌بخشی به گروه‌ها و جریان‌های اصیل برای حاکم کردن فضای مفاهمه و تعامل و مواردی از این دست باطل‌السحر نقشه‌های آشوبگران خواهد بود.

سنی یا شیعه، بی‌بی‌سی هر دو را کشته می‌خواهد! /جوجه‌های براندازی را آخر پاییز شمردند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 6
    من اهل سیاست نیستم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      10 0
      به نظر اصلاح طلبان تهوع آور کم کم باورشان شده است که سخنگو و یا مشاور وزیر امورخارجه یانکیستان هستند و ناخودآگاه و شاید هم خودآگاه در تضاد بین منافع ایران و یانکیستان همواره جانب ارباب «کدخدا» را می گیرند! به نوشته روزی نامه سازندگی با دقت بیشتری بنگرید!!!!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      11 1
      لعنت به براندازا با این انقلاب جنسی شون که به معیشت مردم ضربه زدن، تو اینروزا اخلالگران ارز زیادی دستگیر شدن که از فضای نا امنی جامعه سو استفاده کرده بودن
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      7 2
      تا کی با سایتهای مورد داری مثل عصر ایران و برترین ها قراره مماشات بشه؟ روزنامه اعتماد تا کی میخواد به تفرقه اندازی ادامه بده؟ مولوی عبدالحمید تا کی میخواد بین شیعه سنی تفرقه بندازه؟
  • US ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    23 12
    ما بهاییان هم اینجوری می خواهیم. مسلمان خوب مرده است
    • کدخدا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      13 6
      تو بهایی که با پرچم اربابت آمریکا نظر گذاشتی بدان که از نظر ما مسلمانان هم بهایی نجس خوب هم بهایی مرده است
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      7 1
      نظرتان نظر یک انسان تشنه به خون نامرد است مانند بیشتر امریکایی ها ما مردم ایران از نظر تو یکی تعجب نکردیم ولی مثل است که میگویند به دعای گربه سیاه باران نمی بارد
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      17 2
      مرکز جهانی بهاییان در اسرائیل است ، اسرائیل ایران را ویران می خواهد ، طبیعی است که بهاییان هرچند ایرانی باشند ، اهداف اربابشان را پیش می برند ، تعداد زیادی از اغتشاشگران نیز بهایی بودن
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      7 0
      خیلی جالبه، بعضی کامنتا هیچ رای مثبتی ندارن، اما یه دفعه توسط عده ای از براندازان در عرض چند ثانیه ده تا مثبت میگیرن ، کارتون واقعا تابلوعه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      8 1
      من یه بار صفحه رو رفرش کردم،دیدم به کامنت این آمریکاییه یه عالمه مثبت دادن، براندازا خیلی دارن زور میزنن تا بگن ما زیادیم
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      12 0
      اگه مسلمان خوب مرده ،بهایی خوب که از همون اول اصلن وجود نداشته،مثل دینشون که فرقه هست بویز من در اوردی از اول افسانه بوده
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      5 0
      اگه مسلمان خوب مرده ،بهایی خوب که از همون اول اصلن وجود نداشته،مثل دینشون که فرقه هست بویز من در اوردی از اول افسانه بوده
  • IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    5 0
    حمید فرخ نژاد از اینکه به عمرو عاص بد گفته معذرت خواست !
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      5 1
      برای هر حرفی که میزنه ۱۵۰ پوند از سعودی نشنال میگیره و اعتقادی به اون شخص تاریخی هم نداره
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    12 15
    فعلا باید صفرهای اضافه شده به قیمت ارز و خودرو را آخر پاییز بشمرید جماعت حقیر احمق
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      8 1
      خیلی از اغتشاشگران امروز ، حامیان دیروز روحانی بودن، این جماعت همیشه طلبکار با رای به روحانی و اغتشاش و آشوب و چراغ سبز به تحریم های بیشتر به اقتصاد ضربه زدن و میزنن
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      7 1
      براندازا میان به کامنت های مورد نظرشون رگباری مثبت میدن، برانداز نامحترم خودتی!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      7 1
      این براندازا عنقلابشون شکست خورده و فقط می تونن فحش بدن ،زیاد با اینا هم کلام نشین ، عصبانی و افسرده ان ،
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      5 1
      شما براندازا اجازه ندارین درباره وضع اقتصاد صحبت کنین ، وقتی موافق تحریم بیشتر مردم ایران و افزایش فشار معیشتی و اعتصاب اجباری مغازه داران هستین جان و مال مردم برای شما اهمیتی نداره
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      5 1
      اب بریز اونجات که جزغاله شده شعبون بی مخ اغتشاشگر
  • US ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 1
    برجام مرد
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      3 0
      خدا رو شکر!
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 0
    لعنت
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 2
    اره خوشحالی کن
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    0 10
    حالا که دارید اعدام میکنید
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      8 1
      اعدام باعث پاک کردن جامعه از شرارت و از بین بردن جانی ها میشود و زندگی امن را برای دیگر افراد جامعه فراهم می آورد
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      5 0
      تشریع حکم قصاص برای جلوگیری از انتقام های کور و دور از عدالت، همچنین برای جلوگیری از جرأت یافتن جنایت کاران در قتل یا ضرب و جرح شهروندان، وضع شده است.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      4 1
      حیات اجتماعی سالم در گرو وجود امنیت و آسایش عمومی و رعایت حقوق و تکالیف متقابل است و آسایش عمومی، در گرو حفظ اصول و ارکان یک حیات اجتماعی است. و حکم قصاص برای محافظت رکن مهم جامعه، یعنی جان افراد، در برابر جنایت کاران وضع شده است.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      6 1
      بکار بردن رأفت و رحمت، در مورد جانى قسى القلب، (که کشتن مردم برایش چون آب خوردن است)، و نیز ترحم بر نافرمانبر متخلف و قانون‏شکن که بر جان و مال و عرض مردم تجاوز می کند، ستمکارى بر افراد صالح است
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      6 1
      تقصیر خودتون بود، ما که با شما کاری نداشتیم ، این جنگی بود که شما آغاز کردین و عزیزای مردمو به شکل فجیعی کشتین و به معیشت مردم ضربه زدین، حالا باید جواب پس بدین
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    9 0
    در واقع براندازها به گندم ری نخواهند رسید.
    • mehdi IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      1 7
      فعلا که باید دنبال گندم بدویی دلار 40 تومنی رو بگیر برو بالا
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      6 1
      مهدی جان اون موقع که داشتین برای انقلاب جنسی تون فضای جامعه رو نا امن میکردین و با عث خوابیدن کسب و کاها میشدین ، باید یه فکری برای دلار چهل تومن به بالا میکردین
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 0
    هاشمی مرد مرگ حزب سازندگی غربگرا
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    0 0
    برجام بعد از انجام باعجله تعهد های ما سقط شدودشمن میوه خود را پس از نزدیک به چهل سال ناکامی چید وبعداز ان این مابودیم که سرجنازه ان رجز.وگریه کردیم واز ان جز قبری باقی نمانده که هرازچندگاه دشمن باز به فکر استفاده ازان میافتد
  • GB ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس