بذرپاش: دست نیاز به سمت شرکت‌های دانش بنیان دراز می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از تکالیف شهرداری‌ها پایدار کردن بافت‌های فرسوده است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این مسیر از شهرداری‌ها حمایت‌ می‌کند.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش روز دوشنبه در همایش آموزه‌های زلزله بم و اولین نشست تخصصی بازآفرینی شهری در راستای توانمندسازی و تقویت بافت‌های فرسوده و محلات کم‌برخوردار در زنجان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در سطح شهرداری ها رقم خورده و امیدواریم در کمترین زمان ممکن به یک نقطه مطلوب برسیم.

وی با بیان اینکه ستاد ملی بازآفرینی شهری در استان‌ها به استانداران و فرمانداران ابلاغ شده است، اضافه کرد: باید بتوانیم فعال‌سازی شبکه منسجمی را در این زمینه دنبال کنیم و در راستای تولید و نوسازی مسکن و ایمنی و ارتقای زندگی با کیفیت در شهر اقدام نماییم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار تعلق می‌گیرد.

بذرپاش با تاکید بر اینکه نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده بسیار حائز اهمیت است، افزود: تحقق این امر تا حد زیادی از بروز مشکلات و حوادث ناشی از مخاطرات طبیعی جلوگیری می‌کند.

این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه جامعه به تولید مسکن نیاز دارد و در این زمینه دچار یک عقب‌ماندگی و کمبود شده‌ایم، خاطر نشان کرد: این کمبود منجر به افزایش قیمت در این حوزه شده که باید این کمبودها را هر چه سریع‌تر جبران کنیم.

وی با بیان اینکه جان انسان‌ها ارزشمند است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم، اضافه کرد: همه دستگاهها این امر را باید وظیفه خود بدانند.

بذرپاش درخصوص تامین مسکن، گفت: یکی از روش‌های تولید مسکن احیای بافت‌های فرسوده است که هزینه کمتری دارد و تولید مسکن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به عنوان پنجم دی در تقویم رسمی کشور به نام " روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی"، گفت:. حادثه تلخی که در بم رخ داد، هرگز از ذهن مردم ایران و خطه کرمان، پاک نخواهد شد و متاسفانه در این حادثه بیش از ۳۴ هزار نفر از هموطنانمان در یک شهر جان خود را از دست دادند.

وی یادآور شد: به دنبال رخداد زلزله مهیب بم بود که مجموعه اقدامات بنیادین با هدف کاهش خطر حوادث و سوانح در کشور، مورد توجه کارشناسان و مسوولان قرار گرفت و نوسازی و احیایی که پس از زلزله در بم انجام شد، باید الگویی برای همه نقاط کشور شود چرا که مشابه چنین حادثه ای دور از دسترس نیست و می‌تواند در همه نقاط کشور رخ دهد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس