شکایتی درباره تعرض، آزار و اذیت جنسی زندانیان زن مطرح نشده است

معاون نظارت بر امور دادسراها،ضابطین و زندان‌های دادستانی کل کشور از بازدید هیات قضایی از زندان زنان قرچک و گفت‌وگو با تمام زندانیان خبر داد و گفت که شکایتی در رابطه با تعرض،آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

به گزارش مشرق، عبدالصمد خرم آبادی درباره شایعات مطرح شده درباره آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده، افزود: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیاتی سه نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت و گو پرداختند.

وی اظهارداشت: در این بازرسی، هیات قضایی با همه بازداشت‌شدگان اغتشاشات گفت‌وگو کرد و با وجود اعلام آمادگی برای رسیدگی به همه شکایات و ادعاها، شکایتی در رابطه با تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

معاون دادستان کل کشور اضافه کرد: تعدادی از بازداشت‌شدگان از هیات بازرسی، تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که در هماهنگی با قضات رسیدگی‌کننده و همکاری آنها با تبدیل قرار و آزادی آنها موافقت شد.

خرم آبادی یادآور شد: در اجرای دستور دادستان کل کشور، دادستان‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند از زندان‌هایی که زنان در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارش یا شکایتی درباره آزار و اذیت زنان در زندان‌های شهرستان نیز دریافت نشده است.

روز گذشته سه‌شنبه ششم دی نیز ستاد حقوق بشر با اشاره به بازدید اخیر از زندان زنان (قرچک)، ضمن رد ادعای آزار جنسی زندانیان زن، اعلام کرد: دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه در بازدید از زندان زنان، از بند بازداشت شدگان اخیر بازدید و ضمن گفتگوی کلی با آنان، با تعدادی از بازداشت شدگان نیز بطور جداگانه گفتگو کردند. در هیچ یک از این گفتگوها، مطلب یا شکایتی درباره آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 0
    تا وقتی که شایعه سازان می تونن مجبورتون کنن هر روز اعلام موضوع کنید٬ شماها به هیچ جا نمی رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس