دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟/ کف خیابان را باختند؛ دروغ و رسانه را رها نمی‌کنند

در چند ماه اخیر، در بستر آشوب‌ها، بخشی از اقدامات جریان‌های ضد ایرانی داخل و خارج، با هدف پرونده‌سازی علیه ایران با محوریت «آزار» و «تجاوز» جنسی به زنان و دختران بازداشتی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق، تجاوز، سواستفاده و آزار و اذیت جنسی‌ نقض اساسی قوانین حقوق بشر است. عباراتی که معمولا در تنش‌های بین‌المللی علیه دشمنان استفاده می‌شود تا کشور هدف را به نقض «سیستماتیک و گسترده حقوق‌بشر» متهم کنند و در نهایت مدعی اتهام «جنایت علیه بشریت» شوند. آشوب‌های اخیر ایران، فرصتی را برای جریان‌های ضدایرانی فراهم کرد تا با استفاده از کارگزاران خود در داخل و خارج کشور، بخشی از پرونده‌سازی علیه ایران را با محوریت «آزار» و «تجاوز» جنسی به زنان و دختران بازداشت شده تکمیل کنند.

گام اول؛ شبکه‌اجتماعی

اولین گام پرونده‌سازی دروغ‌پردازی در شبکه‌های اجتماعی حول تجاوز به دختری به نام آرمیتا عباسی بود. ادعایی که بعدا مشخص شد این دختر به دلیل مشکلات گوارشی به بیمارستان اعزام شده و بحث تجاوز کاملا دروغ است. گام بعدی، بین‌المللی کردن این ادعای واهی بود. شبکه آمریکایی CNN در گزارشی بدون سند، چند مورد ادعای آزار و تجاوز جنسی از جمله همین شایعه آرمیتا عباسی را منتشر کرد.

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟


گام دوم؛ سازمان ملل

گام بعدی پرونده‌سازی نیاز به درگیر کردن نهادهای بین‌المللی در این موضوع دارد. نرگس محمدی، فعال زندانی به اصلاح حقوق بشر، در نامه‌ای به جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان‌ملل در امور ایران، «تعرض به زنان حین بازداشت و در بازداشتگاه‌ها» را «بخشی از برنامه سرکوب» جمهوری اسلامی علیه زنان معترض و مبارز خواند و خواهان تحقیق درباره «تعرض جنسی به زنان بازداشتی» شد.

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟


گام سوم؛ افکار عمومی

در گام بعدی جریان‌سازی حول موضوع تجاوز و آزار جنسی، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، در توییتی با اشاره به خبرهای رسانه‌ای درباره تعرض جنسی به زندانیان زن نوشت: «روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.» عبدالحمید تنها به ادعای رسانه‌ای بسنده کرد و سندی دال بر این ادعا ارائه نداد.

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟

بعد از CNN، نیویورک‌تایمز در ادامه سلسله دروغ‌پردازی‌های اخیرش، ادعای تجاوز به بازداشت‌شدگان را تکرار کرد.

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟

همیشه پای نرگس در میان است

نرگس محمدی که سابقه دروغ‌پردازی مشخصی دارد، در نامه‌ای که بی‌بی‌سی فارسی به نام او منتشر شد، روایتی از چند مورد آزار جنسی را مطرح کرده اما هیچ نام و نشانی برای پیگیری ادعایش عنوان نکرد. این اولین ادعای نرگس محمدی نیست که توخالی باشد. او در تابستان ۹۹ ادعا کرد کرونا گرفته و از هیچ امکانات پزشکی برخوردار نبوده است؛ اما فیلم[۶] معاینه پزشکی وی نشان داد که دمای بدن و میزان اکسیژن خون وی نرمال بوده است.

مطالبه از قوه قضاییه

از قوه قضاییه درخواست می‌شود ادعای جدید نرگس محمدی مبنی بر چند مورد آزار جنسی در بازداشتگاه را پیگیری و ابعاد ماجرا را روشن و نتیجه را در اختیار رسانه و افکار عمومی قرار دهد. چنانچه ادعای مطرح شده واهی بود، با عامل انتشار برخورد قانونی صورت گیرد و بالعکس اگر ادعا صحیح بود با عاملین جرم برخورد شدیدتری صورت گیرد.

دروغ ۸۸

سابقه ادعای دروغین تجاوز جنسی در بازداشتگاه جدید نیست و در فتنه ۸۸ مریم صبری و ابراهیم شریفی در تلویزیون صدای آمریکا ادعا کردند که در بازداشت به آنها تجاوز شده؛ اما بعدها علی جوانمردی مجری همین شبکه دولتی آمریکا تاکید کرد که هر دو نفر دروغ می‌گفتند. مهدی کروبی همچنین از رهبران فتنه ۸۸ چند بار ادعای آزار و تجاوز در بازداشتگاه را مطرح کرد که در جلسه‌ای در دادستانی کل، هیچ سندی ارائه نداد و شنیده‌های حزبی مبنای همه ادعاهایش بود.

دروغ تعرض به زنان در زندان از کجا نشأت گرفته است؟


قانون‌؛ سد بزرگ پیشگیری از دروغ‌پردازی

تکرار یک دروغ با روش‌های مختلف علیه یک دولت با هدف اثبات وقوع آن دروغ در افکار عمومی و به منظور مشروعیت‌زدایی و در بعد بین‌المللی با هدف پرونده‌سازی و محکومیت بین‌المللی در دادگاه صورت می‌گیرد. معمولا بعد از گذر از دوران آشوب و درجایی که فضا آرام شده است، پیگیری‌ها مشخص می‌کند که چنین ادعاهایی دروغ بوده، اما اثر آن دروغ در اذهان حذف شدنی نیست. به همین منظور نیازمند رسیدگی فوری و شفاف به چنین ادعاهایی هستیم تا مانع ایجاد هزینه در بعد داخلی و خارجی شویم. قانون‌گذاری در این حوزه از ضروریات است تا هزینه ادعای بدون سند مانعی باشد تا از انتشار رسانه‌ای آن پیشگیری کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 31
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    9 1
    جوانان را دریابید ــ حنای آمریکا ؛ برای بزرگسالان ایران زمین ؛ دیگه رنگ نداره ــ مردم ایران(بزرگسالان) دیگه آنقدر در تاریخ خود با شگرد آمریکا و انگلیس آشنا شدند که دیگه فریب نمی خورند. ـــ از اولین آن : کودتای 28 مرداد ؛ تا آخرین آن : نارو زدن در برجام ـــ شگرد اصلی آمریکا : (گنجشک را رنگ میکنه جای قناری میفروشه) . اما اکنون جوانان را دریابید ـ اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      13 1
      اگر کسی به دستگاه قضایی آمریکا چنین اتهامی میزد مجازاتش چه بود؟ 2 برابر آن را درباره این خائن کثافت (نرگس محمدی) اعمال کنید. حداقل 20 سال زندان بیشتر. رافت اسلامی به این حیوون های بیشرف جواب نمیده. اینا بی همه چیزن.
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
      5 1
      آرمیتا با ستاره شش پر یهود ! ظاهر نرمالی نداره. احتمالا فندک کوره ای برای پایپ کشیدن گردنشه !
  • ح IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    خبر سخنی است که از زبان گوینده جاری می‌شود اما راست یا دروغش مبنی بر اسنادی است که ارائه می‌شود!! آیا اسناد موثقی یا اصلا سندی ارائه دادند؟؟
  • علی افصحی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    8 0
    نرگس محمدی زن تفی رحمانی زندانی دهه شصت به اتهام مشارکت در جنایات منافقین و فراری بعد از فتنه هشتاد وهشت به فرانسه! است.نرگس محمدی نیز در جنایات گروهک ها مشارکت جدی داشته و در فتنه ها همیشه حاضر بوده و بارها مجازات شده و فعلا به خاطر اعمال مجرمانه خود در حال گذراندن زندان و تحمل کیفر است.این که وی از داخل زندان مدعی نعرض جنسی به بازداشت شدگان شود و آن را در سطح رسانه های دشمن و نیز عامل دشمن در سازمان حقوق بشر رحمان جاوید نشر دهد عمل ساده و شخصی مجرمانه نیست بلکه اقدام علیه تمامیت کشور بوده و می طلبد بی هیچ اغماضی اسناد ادعایش را قوه قضائیه طلب کند و در صورت نبود سند،در همان زندان، در یک محاکمه جدی و قانونی، مجازات سختی را بر وی طبق قانون معمول دارند تا این رسم غلط ادعای بی سند از رونق بیفتد.
  • حمید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 11
    میشه بفرمایید چجوری باید سند بیارن؟؟؟؟
    • ح IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      7 0
      میشه بفرمایید به یک حرف بدون سند چطور میشه اعتماد کرد؟؟
    • ح IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      7 0
      بعد یه چیز دیگه دیدی اون دو نفر که 88 گفتن تجاوز شده بهشون ولی بعدش خودشون گفتن دروغ بوده؟؟ خب چطوری واقعا به حرف یک مشت دروغگو اعتماد میکنی؟؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    10 1
    عبدالحمید لاشخور رذل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس