اژه‌ای: دشمن همچنان از شهادت سلیمانی می‌ترسد

رئیس دستگاه قضا گفت: جمهوری اسلامی به شهید سلیمانی میدان و فکر داد و از او پشتیبانی کرد تا توانست این میادین را فتح کند و این کار اسلام است که انسان‌های بزرگ تربیت می‌کند تا دین خدا را یاری کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای پیش از ظهر امروز در آیین تقریب روحانیت و مقاومت در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: به حرمت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۳ هزار زندانی با کمک مردم و خیران، گذشت شکات و طلبکاران تا ۱۸ دی‌ماه جاری از زندان آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح مورد تاکید قرآن کریم است و این دو عبارت بارها تکرار شده است و برای کسانی که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند، قدر و منزلت و جایگاه والایی را لحاظ کرده است.

زرنگ‌ترین فرد از نظر حاج قاسم کیست؟

وی بیان کرد: بنا به گفته سردار سلیمانی زرنگ‌ترین و زیرک‌ترین افراد کسانی هستند که در دنیا بیشترین مطاع را برای دنیای جاویدان به‌دست می‌آورد.

محسنی‌اژه‌ای با طرح این سوؤال‌ها که سردار سلیمانی که بود، چگونه زیست، چگونه به شهادت رسید و از دنیا رفت و همین امروز وجود او در این دنیا چه ثمرات و برکاتی دارد، ابراز داشت: شهید سلیمانی به تأسی از پیامبر عظیم‌الشان اسلام، اولیاء و اوصیا و به عشق به همه خوبی‌ها زیست و دین را خوب شناخت، خوب پیروی و عمل کرد و هرچه بود در راه خدا گذاشت و خدا هم برای او سنگ‌تمام گذاشت.

وی عنوان کرد: شهدای ما و شهید سردار سلیمانی با پیروی از مکتب جمهوری اسلامی با بنیانگذاری امام راحل و پیروی از رهبر انقلاب و جرعه‌نوش آموزه‌های قرآن، مکتب اسلام و سیدالشهدا ببینید یک‌تنه چه کردند.

رئیس قوه قضاییه از شجاعت، مدیریت، تدبیر و ازخود گذشتگی به‌عنوان ویژگی‌های سردار سلیمانی نام برد و افزود: تعبد، تشرع و معنویت سردار سلیمانی بر دل‌های مردم نفوذ کرد و شهید سلیمانی در شبانگاه مانند مقتدای خودش نافله شب می‌خواند، تضرع و زاری می‌کند و اگر کسی او را در این حال ببیند، فکر می‌کند، عارفی‌ست که شبانه‌روز در حال عبادت است.

محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: همین فرد فردا در میدان جنگ آنچنان در مقابل دشمن رزم می‌کند و سخت است و تاکتیک و راهبرد و هدف دارد که دشمن به تحسین او زبان می‌گشاید و آمریکا تصریح می‌کند خطرناک‌ترین دشمن من ژنرال قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به تلاش‌های اطلاعاتی دشمن برای حمله به حزب‌الله در ۲۰۰ نقطه و اینکه گفتند این نقطه‌ها را می‌زنیم و از دست حزب‌الله خلاص می‌شویم، تصریح کرد: سربازان دست‌آموخته مکتب قرآن و اسلام به‌گونه دیگر تدبیر می‌کنند و سید حسن نصرالله یکی از یاران همرزم شهید سلیمانی با سایر رزمندگان اسلام با پشتیبانی‌های جمهور ی اسلامی ایران به سرداری شهید سلیمانی در جنگ ۳۳ روزه انجام داد، ببینید چگونه نقشه شیطانی آنها نقش بر آب شد در حالی که از فناوری‌های نوین حمایت سرویس‌های اطلاعاتی و نیروهای تربیت‌شده برای شناسایی ۲۰۰ نقطه حزب الله را داشتند.

محسنی‌اژه‌ای ابراز داشت: اما شهید سلیمانی‌ها به میدان آمدند و آن کسانی که فکر می‌کردند بر لبنان سیطره پیدا می‌کنند و نیروی مقاومت را از بین می‌برند و یا تضعیف می‌کنند، دست‌شان را بالا بردند در حالی که ۳۳ روز با همه تجهیزات روز دنیا به میدان آمدند و در مقابل آنها سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله پیروز میدان شدند.

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی این‌گونه نبود که در جنگ بخواهد، شرع، خدا، رهبری و هدف خودش را فراموش کند و در همان لحظاتی که در آتش دشمن به‌سر می‌برند و احساس می‌کنند هیچ چیزی و لحظه‌ای را برای مقابله با دشمن نباید از دست داد به خدا توجه دارند و مراقب هستند که جان یک انسان بی‌گناه از بین نرود.

این مقام ارشد قضایی افزود: آمریکا مایه گذاشت و پول‌ها خرج کرد، همه شیاطین سیا و سرویس‌های اطلاعاتی در سراسر دنیا را به‌کار گرفت و گفت چه کنم جمهوری اسلامی که حالا شکل گرفت و هر روز قدرتمندتر می‌شود و ما عاجز شده‌ایم و گفتند باید جبهه‌ای در مقابل نظام جمهوری اسلامی باز کنیم با اسم اسلام و گروهی را به‌عنوان داعش ایجاد کردند و بسیاری از جوانان مسلمان را فریب دادند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: اسلام ناب که با وحدت اهل سنت و شیعه یکپارچه می‌شود و صدای جمهوری اسلامی به سایر دنیا می‌رسد و علمای شیعه و اهل سنت و جوانان آنها زیر چتر ولایت و رهبری واحد رفتند و این برای شیطان بزرگ آمریکا قابل تحمل نیست و با توجه به اینکه در جنگ، تحریم و دروغ‌پراکنی موفق نشدند، باید جبهه‌ای درست می‌کردند تا جلوی حرکت ناب اسلامی در ایران را بگیرند بنابراین داعش را درست کردند.

جمهوری اسلامی به شهید سلیمانی میدان و فکر داد

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: دشمن قصد داشت با ایجاد داعش اختلاف بین مسلمانان را زیادتر کند و مبارزه آنها را از شیاطین بزرگ منحرف کند و وقتی آنها را به جان هم انداختند و از خودشان دور کردند، سپس گفتند اسلحه را به آنها می‌فروشیم، آنها را بیشتر به خودمان وابسته می‌کنیم و منابع، انرژی و گاز آنها را می‌بریم و مثل آنهایی که به ما باج دادند، می‌دوشیم.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: جوانان کشورهای مختلف از اهل سنت و اهل شیعه دریافتند توطئه عجیبی‌ست و این چیزی که به‌نام اسلام علم کرده‌اند، چیز خطرناکی‌ست و همه دست به دست هم دادند و سردار سلیمانی سرباز اسلام شد، شهید سلیمانی را خداوند در دل‌ها نفوذ داد و جایگزین کرد، چه کسی می‌تواند جمعیتی از آفریقا، آسیا، ملت‌ها و مذاهب مختلف را در کنار هم جمع و مدیریت کند و این وحدت و انسجام را به‌وجود بیاورد.

وی بیان داشت: رزمندگان اسلام در برابر مکر و توطئه جدید دشمن ایستادند و داعش و در واقع آمریکا شکست خورد و اهدافی که سال‌ها برای آن تلاش و پول خرج کرده است و بنا به گفته خودشان ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کردند تا بتوانند قدرت شیطانی آمریکا در منطقه را توسعه دهند، دوباره شکست خوردند.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: شهید سلیمانی بهترین عاملی بود که وحدت را در بسیاری از کشورها و نه فقط در منطقه و بین شیعه و سنی بلکه بین خیلی از موحدین حتی غیر مسلمانان ایجاد کرد و خودش می‌گفت ۱۴، ۱۵ سال است با بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت در منطقه و خارج منطقه ارتباط دارم و فرمایشات آنها را می‌شنوم و می‌بینم دل‌های پاک بین اینها بسیار به هم نزدیک است و دشمن توانسته با مسائل فرعی بین مسلمین و گاهی علمای عزیزمان فاصله ایجاد کند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی به شهید سلیمانی میدان و فکر داد و از او پشتیبانی کرد تا توانست این میادین را فتح کند و این کار اسلام است که انسان‌های بزرگ تربیت می‌کند تا دین خدا را یاری کنند.

وی ادامه داد: اینکه فقط از شهید سلیمانی و شهدا تجلیل کنیم خیلی خوب است اما کافی نیست، ما باید ببنیم شهید سلیمانی‌ها چگونه زیستند و آن‌گونه زندگی کنیم و شهید سلیمانی یار انقلاب، یار دلسوخته مردم و نظام و رهبری بود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: شهید سلیمانی در همه صحنه ها به عنوان فرمانده سپاه قدس کار می‌کرد و کار فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای، اطلاعاتی، نظامی انجام می‌داد و در مقابل دشمن سخت و در برابر مردم خودش بسیار متواضع و بسیار مهربان بود و گاهی با هزار مشغله و گرفتاری که داشت اگر یک مظلوم و یا خانواده شهید را می‌دید، خودش به خانه او می‌رفت و حرفش را گوش می‌داد و پیگیر کارش می‌شد و چه کسی باور می‌کند شهید سلیمانی با این هم کار اما از مظلوم دفاع می‌کرد.

وی اظهار کرد: امروز دشمن باز هم از شهادت سلیمانی می‌ترسد زیرا می‌داند شهید سلیمانی‌ها به‌وجود می‌آیند و می‌بیند این جمعیت در تشییع جنازه او و این همه عشق علاقه به او را.

رئیس قوه قضاییه ابراز داشت: امروز آنچه برای ما اهمیت زیادی دارد، شناختن نقشه‌های دشمن است، دشمنان ما حقیقتا احمق هستند و دست به کارهایی می‌زنند که دست‌شان را زود و زود رو می‌کنند اما ترفندهای مختلفی برای ایجاد شکاف بین صفوف مردم به ویژه در بین علما دارد و باید مراقب باشیم.

محسنی‌اژه‌ای با بیان این مطلب که به حمدالله مردم روشن هستند، تصریح کرد: طی دو، سه ماه اخیر دشمن خیلی تلاش کرده اما مردم و دستگاه‌ها هوشیار و در میدان هستند و دشمن به جایی نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: در دو، سه روز گذشته همکاران قضایی من کار فوق‌العاده ای کرده‌اند و بیش از ۳ هزار نفر با کمک مردم و خیران، گذشت شکات و طلبکاران به حرمت سردار حاج قاسم سلیمانی از زندان آزاد می شوند و خیلی از شکات گفتند به عشق امام حسین (ع)، به عشق زهرای مرضیه و به حرمت شهید سلیمانی بخشیدم.

سردار سلیمانی مردم را باور داشت

امام جمعه کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فردی مخلص بود و توجه زیادی به مردم داشت و آنها را عمیقا می‌شناخت و بر همه اقشار اشراف خوبی داشت و انسان برای او مهم بود حتی اگر فردی مسلمان نبود.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی به مردم باور داشت و معتقد بود مردم رکن اصلی هر حرکت و تحولی هستند و همیشه برای مردم جایگاه قائل بود و لشکری را در جبهه مقاومت شکل داد.

وی ادامه داد: روحانیون شیعه و اهل تسنن از استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و استان کرمان به‌شکل حضوری و روحانیون از ۱۲ استان به‌صورت مجازی در این آیین حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس