نرخ تورم دهک‌های مختلف درآمدی از ۴۰ تا ۴۸ درصد

روزنامه اجاره‌ای اعتماد، در اقدامی کاملاً حرفه‌ای، رکورد تورم ۶۰ درصدی در دولت روحانی را که با بهترین رقم در طول ۷ دهه گذشته است، حذف کرد و مدعی شد دولت رئیسی ممکن است رکورد تورم دولت هاشمی را بشکند!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اعتماد تحلیلی را منتشر کرد و با عنوان «رئیسی، رکورد هاشمی را می‌شکند» و ضمن آن نوشته است: «بررسی آمارهای تورم در ۷۵ سال گذشته نشان می‌دهد دولت سیزدهم در حال رسیدن به نقطه اوج تورم در سال ۱۳۷۴ است.

نرخ تورم ماهانه در آذرماه ۱۴۰۱، %۴۸/۵ بوده است. این مقدار، تورم سال ۱۴۰۱ را به ۴۵‌% رسانده است. این مقدار هنوز از تورمی که در نیمه دهه هفتاد رخ داد، بیشتر نیست، اما اگر به جای آخرین مقدار، متوسط چهار سال منتهی به سال جاری را در نظر بگیریم، خواهیم دید فشار تورمی که در حال حاضر تجربه می‌شود، در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بررسی روند تورم در ۷۵ سال گذشته نشان می‌دهد بیشترین تورم در سال ۱۳۷۴ رخ داده است.

در سال ۷۴ تورم به ۴۹‌% رسیده بود. در سال‌های قبل از آن،‌تورم ۳۵‌%، ۲۳‌% و ۲۴‌% بود (متوسط چهار سال = ۳۳‌%) اما در چهار سال منتهی به ۱۴۰۱، تورم به ترتیب ۴۵‌%، ۴۱‌%، ۳۶‌% و ۳۶‌% است (متوسط چهار سال = ۴۰‌%).

این عملکرد غلط‌انداز در حالی در روزنامه اعتماد منتشر شده که دولت روحانی، ‌آخرین سال کاری خود را با تورم ۶۰ درصد به پایان رساند و دولت رئیسی تا پایان تابستان امسال موفق شد رکورد تاریخی ۶۰ درصدی را به ۴۰ درصد کاهش دهد. در حقیقت دولت روحانی موفق شد رکورد دولت هاشمی را بشکند اما روزنامه اعتماد به جای اعتراف به این واقعیت، سعی کرده علیه دولت رئیسی فضاسازی کند و آرزوی خود را جای تحلیل و خبر جا بزند.

در عین حال باید توجه داشت که اغتشاشات سه ماه گذشته و ایجاد بی‌ثباتی اقتصادی با چاشنی ارعاب بازاریان و اعتصاب اجباری و... موجب، خسارت‌های اقتصادی از جمله در حوزه تورم شده است؛ که در این زمینه نیز غربگرایان مدعی اصلاح‌طلبی،‌شریک جرم و جنایت اتاق جنگ اقتصادی- ترکیبی آمریکا و غرب به شمار می‌روند.

بنابراین با این اوصاف باید مدال پررویی نجومی را به روزنامه اعتماد تقدیم کرد که در کنار شراکت در فجایع اقتصادی دولت غربگرا و طیف متهم در اغتشاشات اخیر، سنگ مردم را هم به سینه می‌زند و رکورد تورمی دولت روحانی را به دولت میراث‌دار آن تورم نسبت می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 2
    به احترام شهادت سردار عزیزمون که متعلق به همه ی احزاب و عقایده بیایید تمرکز کنیم روی اشتراکاتمون روی چیزهایی که ما رو به هم وصل میکنه اگر اشتباهی پیش اومده تقصیر ی نفر نیست به هر حال باید قبول کنید که ۴ سال اول مردم از روحانی راضی بودن که دوباره انتخابش کردن فقط دو سال آخر روحانی خوب نبود که هنوز برام جای سوال که یهو چی شد اشکالی نداره که یادآوری کنیم چه روزهای خوبی در دوران خاتمی چه از لحاظ بین الملل و چه فردی داشتیم این یعنی اصل نظام درسته اصول گرا و اصلاح طلب با هم پای کار مردم باشید
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 0
    وقیح تر
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    3 0
    خجالت بکشید مخصوصا اون همتی عجب رویی دارید
  • محمد IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 2
    واقعأ متوجه بشيد مردم چقدر حرف ها رو قبول دارن
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
      3 0
      روزی نامه های زرد زنجیره ای مانند اعتماد و ابتکار و شرق و .... با آن تعداد معدود و اندک خوانندگان و مخاطبین شان، قطعاً به فروش ورق پاره ها و درآمد تبلیغات شان متکی نیستند و از جانب دشمنان نظام پشتیبانی مالی می شوند و نتیجتاً باید همواره اوضاع داخلی را با سیاه نمایی و لجن مالی مطابق میل کدخدا بازتاب دهند! حتا در زمانی که زمامداری هم در دست هم کیشان خودشان است، آن بخش از نظام را که تحت اداره ولی امر هست، چنین می نمایانند!
  • مهدی IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 1
    هیچ یک از دولت های جمهوری اسلامی عرضه درست کردن اوضاع نابسامان ایران را ندارند
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    1 3
    هیچ میراثی نیست همه تقصیر دولت جدید
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    4 0
    آیا روزنامه اعتمادبخاطرانتشار اخبارکذب بازخواست و پاسخگو خواهدبود؟ کدام سازمان اینکارراخواهدکرد؟
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    0 1
    ویدیوهای وعده های رئیسی در روزهای انتخابات این روز ها در شبکه ها دست به دست میشه .اونا را ببینید بعد شروع به فحاشی به منتقدین کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس