کد خبر 1452669
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
پوتین فرمان «آتش‌بس» صادر کرد

رئیس جمهور روسیه به درخواست اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه، در روزهای ششم و هفتم ژانویه در تمامی جبهه‌های عملیات نظامی روسیه در اوکراین، «آتش‌بس» اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در پی درخواست «کایریل» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه از طرفین جنگ اوکراین برای اعلام «آتش‌بس کریسمس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شب قبل و روز کریسمس در تمامی مرزبندی‌ها در عملیات نظامی روسیه در اوکراین فرمان آتش بس صادر کرد.

در فرمان پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: به‌دنبال درخواست والامقام پاتریارک کایریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می‌دهم تا در تمامی خطوط جبهه بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت ۱۲ نیمه ششم تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه سال جاری، آتش‌بس اعلام کند.

در ادامه این فرمان می‌خوانیم: با توجه به اینکه شمار زیادی از شهروندان پیرو مذهب ارتدوکس، در مناطق درگیری زندگی می‌کنند، از طرف اوکراینی می‌خواهیم که آتش‌بس اعلام کند و به آنها این فرصت را می‌دهیم که آداب و رسوم شب قبل از کریسمس و روز ولادت مسیح را به جای آورند.

بسیاری از مسیحیان ارتدوکس از جمله ارتدوکس‌های کلیساهای روسیه و اوکراین، مطابق با تقویم «ژولین» (تقویم رومی)، هفتم ژانویه کریسمس را جشن می‌گیرند. این تقویم با تقویم میلادی ۱۳ روز اختلاف دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    6 4
    روسیه در حمله به اوکراین تلفات سنگینی متحمل شده که باعث شده پوتین فرمان بسیج مردمی صادر کنه و همچنین جنگ طبق محاسبات آنها که پیروزی برق آسا بود، پیش نرفت و جنگ به درازا کشید و بدتر از همه تسلیحات مدرن و حتی محرمانه روس‌ها که آمریکا از آنها اطلاعات دقیقی نداشت به غنیمت ا‌وکراین درآمد تا دو دستی تحویل آمریکا دهند.
  • هوشنگ IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 1
    یکی از فانتزیام اینه که فرمانده یک لشکر بشم، فقط دستور دهم. بعدش با دوستانم در سنگر فرماندهی زیر آتش شدید با خیالی آسوده و لذت، چایی و چلو کباب بخوریم، با هم گپ بزنیم، قهقهه بزنیم. بعدش یک سرباز داخل سنگر بشه بگه قربان! دشمن را شکست دادیم، با خیال راحت تشریف بیارید.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 4
    دستور اردوغان بود، باید اجرا می شد.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    1 4
    روسیه باید بعد از آتش بس، یک سری حملات حسابی به برق اوکراین انجام دهد.
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 3
    می خواد یه فکر دیگه کنه. خاموشی اوکراین و ارتش زمستانش هم کاری نکرد.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 4
    ۴۵ روز دیگه ارتش زمستانش رو از دست می ده. هر گلی می خواد بزنه باید تو این یک ماه و نیم به سر خودش بزنه. ‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس