بارش برف در جاده چالوس

رییس پلیس راه البرز گفت: با توجه به کاهش دما، بارش برف و یخبندان در محورهای مختلف این استان، همراه داشتن زنجیر چرخ به ویژه در جاده های کوهستانی الزامی است.

به گزارش مشرق، سرهنگ پیمان کرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ظهار کرد:براین اساس ماموران پلیس راه درابتدای محورهای کوهستانی، خودروها را کنترل و در صورت همراه نداشتن زنجیر چرخ از ادامه مسیر جلوگیری می کنند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی رانندگان نیز بدون بررسی وضعیت زنجیر چرخ و لوازم ایمنی وارد محورهای کوهستانی می شوند که نقص زنجیر چرخ آنان را در ادامه مسیر گرفتار می کند.

کرمی گفت: برخی رانندگان با وجود همراه داشتن زنجیرچرخ، استفاده از آن را جدی نمی گیرند و حتی قادربه بستن آن نیز نیستند.

وی اضافه کرد: در صورت ضرورت انجام سفر در جاده های البرز، رانندگان خودروهای خود را به لوازم ایمنی، تجهیزات زمستانی و چراغ های مه شکن مجهز کنند.

رییس پلیس راه البرز تاکید کرد: سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو، همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه البرز به رانندگان است.

اجتنناب از سفرهای غیرضروری درجاده های کوهستانی

کرمی به مسافرانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی البرز را دارند توصیه کرد در صورتی که ضرورتی ندارد سفرخود را به زمان دیگر موکول کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش برف و به دنبال آن نوسان دما، احتمال ریزش سنگ، کوه و سقوط بهمن در جاده کرج - چالوس دور از انتظار نیست.

رییس پلیس راه البرز افزود: بیشترین مسیر احتمال سقوط سنگ درمحدوده امام چشمه تا کندوان در جاده چالوس است که رانندگان دراین محدوده توقف نکنند.

وی گفت: تیم های گشت سیار، نامحسوس و پیاده پلیس راه و امدادگران هلال احمر، اورژانس و راهداران استان البرزدر راه های این استان مستقر هستند. رانندگان با توجه به لغزندگی سطح جاده ها ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از سبقت غیر مجاز و تغییر ناگهانی مسیر جدا خودداری کنند.

کرمی به رانندگان خواست علاوه بر حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، مقررات راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس