کد خبر 1452842
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
اوکراین مسئولیت حمله به مقر سربازان روسی را برعهده گرفت

مشاور و سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه از احتمال تشدید جنگ بین روسیه و اوکراین در آینده نزدیک و از تداوم تلاش‌ها برای میانجیگیری بین دو کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، ابراهیم کالین روز جمعه در پیامی توئیتری اعلام کرد: مقامات ترکیه افزایش بحران در اوکراین در ماه های آینده را رد نمی کنند به همین خاطر آنها تمام تلاش خود را برای حل آن از طریق مذاکره انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه احتمالا جنگ در آینده نزدیک تشدید شود، گفت: ترکیه به تلاش برای شروع مذاکرات در همه ابعاد از آتش بس تا تبادل زندانیان و از تامین غلات تا امنیت هسته ای ادامه خواهد داد.

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، رئیس جمهوری ترکیه در گفت وگوی تلفنی با همتای اوکراینی خود درباره آخرین تحولات این کشور صحبت کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود درباره حمایت آنکارا از اوکراین در زمینه کمک‌های بشردوستانه، انرژی و انتقال غلات گفت وگو کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه منتشر شد، اردوغان به زلنسکی گفت که ترکیه آماده است تا وظیفه تسهیل و میانجیگری را برای دستیابی به صلح پایدار بین روسیه و اوکراین بر عهده بگیرد.

وی بر ادامه تلاش‌های ترکیه برای تضمین تبادل اسرا بین طرف‌های روسی و اوکراینی تاکید کرد.

رئیس جمهور ترکیه در این تماس تلفنی تاکید کرده است که این کشور می‌تواند برای تسریع روند حل و فصل موضوع نیروگاه اتمی «زاپروژیا» مشارکت دیپلماتیک داشته باشد.

اردوغان پیش تر نیز با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره موضوعات مختلفی از جمله اوکراین تلفنی صحبت کرده بود.

رئیس جمهور ترکیه در گذشته نیز به‌ عنوان میانجی روسیه و اوکراین عمل کرده است، از جمله میانجی‌گری توافقی با حمایت سازمان ملل که انسداد بنادر اوکراین را برای حمل غلات باز کرد.

اردوغان طی چند روز اخیر چندین بار با پوتین و زلنسکی تلفنی صحبت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فدایی رهبر IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 2
    از دست اندر کاران انتظار داریم که بدون شک و شبه بعداز بستن دفاع مشترک با روسیه . به روسیه کمک کنند تا سریع تر پیروز میدان شود اونوقت هستش که دیگر امریکا و اروپا از نگاه بالا با ایران حرف نمی توانند بزنند.
  • خسرو IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 1
    روسیه داره با سرعت بیشتری به باتلاق رویارویی با کل جهان فرو میره و آمریکا هم به همان سرعت به وجاهت کاذب بیشتری دست پیدا میکنه .
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 2
    ایران باید کارخانه موشک های ذوالفقار و موشک بالستیک ضدرادار از خانواده فاتح 110 و موشک های بالستیک 6 لول فتح 360 را در روسیه راه اندازی و بسازد و فروشش را بصورت مستقیم به روسیه انجام دهد
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
    1 2
    ایران باید موشکهای بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد بمنظور انتقام از امریکای عوضی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس