آیین دریافت استوارنامه سفرای جدید/ آیت‌الله رئیسی: روابط تهران و مسکو راهبردی است

آیین دریافت استوارنامه سفرای کشورهای ونزوئلا، مالزی و روسیه با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه «خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با بیان اینکه روابط دو کشور بسیار صمیمی و دوستانه است، گفت: در سفر آقای مادورو به تهران مذاکرات سازنده‌ای داشتیم که به توافقات مفیدی برای گسترش روابط فیمابین منتج شد.
رئیس جمهور با اظهار امیدواری از اینکه در دوره ماموریت سفیر جدید ونزوئلا گام‌های موثری در مسیر اجرای این توافقات برداشته شود، افزود: اجرای این تفاهمات می‌تواند ظرفیت‌های متنوع دو کشور را در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه عملیاتی کند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روحیه استقلال‌طلبی مردم ونزوئلا آنها را به ملتی ممتاز در منطقه تبدیل کرده است، اظهار داشت: تمایل امروز آمریکایی‌ها برای نزدیکی به ونزوئلا نه از سر دوستی بلکه ناشی از نیاز این کشور به منابع انرژی است.

«خوزه رافائل سیلوا آپونته» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این مراسم با ابلاغ سلام رئیس جمهور و مردم ونزوئلا به آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: ملت و دولت ونزوئلا قدردان حمایت‌های دولت و مردم ایران هستند و بنده در دوره ماموریتم تمام تلاش خود را برای گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور به کار خواهم گرفت.

ظرفیت‌های بزرگ موجود در ایران و مالزی باید در جهت توسعه همکاری‌ها به کار گرفته شود

آیت الله رئیسی همچنین در مراسم دریافت استوارنامه «خیری بن‌عمر» سفیر جدید مالزی با بیان اینکه روابط دو کشور مسلمان ایران و مالزی به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر توسعه بوده است، تصریح کرد: اولویت دولت ایران تعمیق و توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با کشورهای مسلمان است.

 رئیسی: روابط تهران و مسکو راهبردی است

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها و تهدیدها، گام‌های بلندی در جهت توسعه و پیشرفت برداشته است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ موجود در دو کشور امیدواریم این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت هر چه بیشتر همکاری بین ایران و مالزی به کار گرفته شود.

«خیری بن‌عمر» سفیر جدید مالزی نیز در این مراسم ضمن ابلاغ سلام‌ها و تحیات پادشاه و نخست وزیر جدید و مردم مالزی به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، گفت: تجارت، سرمایه‌گذاری، آموزش، علم و فناوری و گردشگری از جمله حوزه‌هایی است که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط ایران و مالزی باشد.

روابط تهران و مسکو راهبردی است/ ایران و روسیه زمینه‌های خوبی برای همکاری در عرصه‌های مختلف دارند

آیت‌الله رئیسی همچنین در آیین دریافت استوارنامه «آلکسی ددوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه روابط تهران-مسکو را راهبردی توصیف و تاکید کرد: ایران و روسیه زمینه‌های خوبی برای همکاری در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

رئیس جمهور در این دیدار با اشاره به افزایش تعاملات دیپلماتیک دو کشور، بر ضرورت شکل‌گیری و تقویت همکاری‌های راهبردی اقتصادی ایران و روسیه نیز تاکید کرد.

«آلکسی ددوف» سفیر جدید فدراسیون روسیه نیز در این مراسم افزایش مستمر همکاری‌های همه‌جانبه اقتصادی را از اولویت‌های برنامه کاری خود بیان کرد و افزود: همکاری‌های راهبردی اقتصادی بین ایران و روسیه موجب ناامیدی کشورهای غربی از سیاست تحریم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    0 0
    خیلی راهبردیه.
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      0 0
      بزرگترین راهبردش بلند کردن دود بنفش از غربگداها و گاوچرونهای تروریست همجنس باز بوده که تا حالا عالی عمل کرده!!! خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس