نظر فرمانده سابق ناتو درباره سرنوشت جنگ در اوکراین

فرمانده نظامی سابق ائتلاف ناتو درباره برتری پیدا کردن روسیه در جنگ هوایی در اوکراین هشدار داد و گفت، بهتر است بعد از خسته شدن روس‌ها، در اواسط سال جدید فشارها برای مذاکره افزایش یابد.

به گزارش مشرق، «جیمز استاوریدیس» دریادار بازنشسته آمریکایی و فرمانده ارشد سابق ائتلاف ناتو در مصاحبه‌ای پیش‌بینی کرد، با ادامه جنگ در اوکراین، روسیه در جنگ هوایی برنده می‌شود و اوکراینی‌ها در جنگ زمینی.

به نوشته نشریه «نیوزویک»، این دریادار بازنشسته آمریکایی که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ به عنوان فرمانده نظامی کل ائتلاف ناتو خدمت کرده، در مصاحبه با یک شبکه رادیویی پیش‌بینی کرد، درگیری‌ها بین اوکراین و روسیه دست کم در طول فصل زمستان در بن‌بست قرار گرفته و پس از آن «لحظه تحول را تجربه خواهد کرد».

او همچنین هشدار داد، روسیه با ادامه جنگ در اوکراین در بخش جنگ هوایی برتری کامل پیدا خواهد کرد اما اوکراینی‌ها در بخش جنگ زمینی برتری خواهند داشت.

استاوریدیس در این مصاحبه گفت: «در سمت اوکراین، غرب فشار چشمگیری برای جلوگیری از بیشتر شدن هزینه‌ها وارد خواهد کرد. وقتی جمیع جوانب را کنار هم قرار می‌دهم می‌بینم که جنگ هر چه بیشتر ادامه می‌یابد. اوکراینی‌ها روی زمین جنگ را می‌برند. روس ها در آسمان جنگ را می‌برند».

این دریادار آمریکایی بیان کرد، بعید است تا پایان فصل زمستان اتفاق چشمگیری در ارتباط با اوکراین رخ دهد. او همچنین درباره لزوم اینکه هر دو کشور مذاکرات را برای پایان دادن به جنگ پیگیری کنند حرف زد و مدعی شد، خستگی نیروهای روسیه به تسهیل این امر کمک خواهد کرد.

استاوریدیس که دولت کشور خودش اخیرا پاسخ آتش‌بس پیشنهادی روسیه در اوکراین را با اتخاذ مواضع خصمانه بیشتر علیه مسکو داد، مدعی شد: «متاسفانه اولین فرصتی که ما می‌توانیم برای مذاکرات به دست بیاوریم بعد از فصل زمستان خواهد بود. روسها دچار خستگی و فرسودگی شده و مردان خیلی زیادی و تجهیزات خیلی بیشتری را از دست می‌دهند. بگذارید همه حوالی اواسط سال ۲۰۲۳ برای برگزاری مذاکرات فشار وارد کنیم».

ارزیابی این مقام نظامی بازنشسته آمریکایی در حالی مطرح شده که متحدان غربی اوکراین در روزهای اخیر رایزنی‌های فشرده‌ای را با هدف اعطای تانک‌، خودروهای رزمی و سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر، از جمله از جانب آمریکا،‌آلمان و فرانسه، به اوکراین، پیگیری می‌کنند تا ارتش اوکراین را روی زمین تقویت کنند.

اوکراین همچنین تا چندی دیگر قرار است برای نخستین بار سامانه موشکی ضدهوایی آمریکایی «پاتریوت» از آلمان دریافت کند که گران‌ترین سلاح داده شده به کی‌یف از سمت متحدان غربی‌اش محسوب می‌شود.

در جدیدترین وعده‌های حمایتی متحدان غربی اوکراین، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان روز سه‌شنبه (دیروز) در سفری از پیش اعلام نشده، به منطقه خارکیف اوکراین رفت و در این سفر وعده اعطای تسلیحات بیشتر آلمانی به اوکراین را داد. نخست وزیران ژاپن و ایتالیا نیز در دیداری که در شهر رُم داشتند خواستار ارائه حمایت‌های تمام و کمال به اوکراین شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گشتاسپ IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    3 3
    هیچ شانسی برای پیروزی در این جنگ ندارید. امکانش هست همه چی رو با درگیر شدن و جهانی شدن و جنگ خسته ای از دست بدهید‌. آرزو دارم با نابودی شماها این جنگ هم خاتمه یابد.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 8
    غرب بافشارش پوتین را وا میدارد پوتین باشد
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 3
    ان شاء الله شکست متجاوز مغرور؛ عالیجناب چکمه!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 2
    پس روسیه مسکو را می دهد و ملکوت الهی در آسمان را فتح می کند؟
  • ساس IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    پیروزی هیچ کدام به نفع ایران نیست
  • خسرو IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    روسیه همین الانش هم سقوطش رو پذیرفته . به همه متوسل میشه برای آتش بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس