کانادا برای اوکراین موشک های زمین به هوا از آمریکا می خرد

در جریان نشست رهبران آمریکای شمالی در مکزیک، کانادا اعلام کرد که برای اوکراین موشک های زمین به هوای ساخت آمریکا می خرد.

به گزارش مشرق، دفتر «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا، پس از دیدار او با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مکزیکوسیتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که کانادا یک سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای (NASAMS) را برای اوکراین خریداری خواهد کرد.

ترودو و بایدن در مکزیک برای شرکت در نشست رهبران آمریکای شمالی حضور داشتند و ترودو در جریان گفتگوهای جداگانه‌ای که با بایدن در مورد حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه داشت، درخواست این خرید را به بایدن داد.

«آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا نیز پس از اعلام این خبر در توییتر خود نوشت: «این اولین کمک کانادایی از سیستم دفاع هوایی به اوکراین است.» او گفت که «اولکسی رزنیکوف»، همتای اوکراینی‌اش، در گفت‌وگوی تلفنی که اوایل سه‌شنبه برگزار شد، به او گفته بود که سیستم‌های دفاع هوایی اولویت اصلی اوکراین هستند.

وزیر دفاع کانادا گفت NASAMS یک سیستم دفاع هوایی زمینی با برد کوتاه تا متوسط است که اوکراین را در برابر حملات پهپاد، موشک و هواپیما محافظت می کند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع کانادا، این کمک مالی حدود ۴۰۶ میلیون دلار کانادا (۳۰۲.۶ میلیون دلار) ارزش دارد و این کمک علاوه بر ۵۰۰ میلیون دلار حمایت مالی کانادا است که در ماه نوامبر به اوکراین وعده داده شده بود. از ماه فوریه و آغاز جنگ روسیه در اوکراین، کانادا بیش از یک میلیارد دلار کانادا به عنوان کمک نظامی به اوکراین کمک کرده است.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری کانادا، ترودو و بایدن همچنین «تعهد مشترک خود را برای دفاع از آمریکای شمالی، از جمله خرید هواپیماهای جنگنده F-۳۵ توسط کانادا برای نیروی هوایی سلطنتی کانادا، مورد بحث و بررسی قرار دادند.» گزارش شده است که دولت کانادا تصمیم به خرید ۸۸ فروند جنگنده اف- ۳۵ آمریکا به ارزش ۱۹ میلیارد دلار (۱۳.۲ میلیارد یورو) به منظور نوسازی ناوگان قدیمی خود که بزرگترین سرمایه گذاری طی ۳۰ سال گذشته است، دارد.

بر اساس این گزارش، «آنیتا آناند»، وزیر دفاع کانادا طی نشستی خبری گفت: «این قرارداد با توجه به جنگ اوکراین و مواضع چین در منطقه اقیانوس هند و آرام از اهمیت زیادی برخوردار است. وقت آن رسیده است که دفاع از کشور از جمله منطقه قطب شمال را تضمین کنیم.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    2 0
    کانادا هم گاو شیرده آمریکاست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس