کد خبر 1454250
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
اوکراینی ها برای آموزش نظامی به آمریکا می روند

ده ها نظامی اوکراینی برای کار با سامانه ضد موشکی پاتریوت به آمریکا اعزام می شوند.

به گزارش مشرق، حدود ۱۰۰ سرباز اوکراینی هفته آینده برای دوره آموزش کار با سیستم دفاع موشکی پاتریوت عازم ایالات متحده خواهند شد.

اوکراین از آمریکا درخواست کرده است که سیستم دفاع موشکی هدایت شونده پاتریوت را برای ماه‌ها آتی فراهم کند زیرا این سامانه می‌تواند هواپیماها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد روسیه را هدف قرار دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در اواخر دسامبر در سفر خود به آمریکا گفته بود که این سامانه‌ها تغییرات قابل توجهی در تقویت دفاع کیف در برابر تهاجم روسیه ایجاد خواهد کرد.

تعداد سربازان اوکراینی که به مرکز آموزش نظامی فورت سیل در ایالت اوکلاهاما آمریکا می‌روند، تقریباً به تعداد مورد نیاز برای کار کردن با یک واحد از سامانه پاتریوت است. ژنرال «پت رایدر»، سخنگوی نیروی هوایی پنتاگون روز سه شنبه گفت، آنها همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه از موشک‌های پاتریوت نگهداری کنند.

تصمیم کیف برای خارج کردن نیروها از میدان نبرد برای آموزش در آمریکا کمی غیرعادی به نظر می‌رسد. رایدر گفت: «آموزش پاتریوت‌ها معمولاً می‌تواند چندین ماه طول بکشد، اما هرچه این نیروها بیشتر از خط نبرد فاصله بگیرند، در واقع از نبرد خارج شده اند، بنابراین آموزش آنها کوتاه‌تر خواهد بود تا زودتر به خط مقدم بازگردند.»

آمریکا در ماه دسامبر تعهد داد که سامانه ضد موشکی پاتریوت به اوکراین را به عنوان بخشی از چندین بسته کمک نظامی بزرگی که در ماه‌های اخیر به اوکراین داده، ارائه دهد. هفته گذشته نیز آلمان تحویل یک واحد پاتریوت اضافی به اوکراین را متعهد شد.

هر واحد سامانه پاتریوت از یک سیستم پرتاب سوار بر کامیون با هشت پرتابگر تشکیل شده است که هر کدام می‌توانند تا چهار موشک رهگیر، یک رادار زمینی، یک ایستگاه کنترل و یک ژنراتور را در خود جای دهند. ارتش آمریکا اعلام کرده که در حال حاضر ۱۶ گردان پاتریوت در اختیار دارد.

واحدهای موشکی پاتریوت مکمل انواع سیستم‌های دفاع هوایی است که هم آمریکا و هم شرکای ناتو به اوکراین ارائه داده‌اند. اوکراین در درگیری نزدیک به ۱۱ ماهه روسیه با رگبار موشک‌ها و پهپادها روبروست.

در چند ماه گذشته، آلمان همچنین چهار سامانه دفاع هوایی IRIS-T به اوکراین را ارائه داده بود و آمریکا نیز هشت سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای میان برد یا NASAMS و سامانه دفاع هوایی Avenger را ارائه کرده است.

ولودیمیر زلنسکی به تازگی اعلام کرده است که غرب بایستی به تأمین تعداد فزاینده تسلیحات مدرن به اوکراین مبادرت ورزد، زیرا روسیه در حال جمع آوری نیرو برای تشدید جنگ است. زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی ادعا کرد: «جهان آزاد همه چیز لازم را برای توقف تجاوز روسیه و ایجاد یک شکست تاریخی برای متجاوزان در اختیار دارد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهیار IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 3
    اکراینیها نیازی ندارند که برای آموزش به آمریکا بروند زیرا طی این مدتی که در حال جنگ با روسیه هستند تجربه کافی را کسب کرده اند و می‌توانند به خوبی هم بجنگند و از کشورشان دفاع کنند.
  • مهیار IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 2
    اکراینیها نیازی ندارند که برای آموزش به آمریکا بروند زیرا طی این مدتی که در حال جنگ با روسیه هستند تجربه کافی را کسب کرده اند و می‌توانند به خوبی هم بجنگند و از کشورشان دفاع کنند.
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    3 0
    آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    1 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس