اوکراین

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کشته شدن دست کم ۲۳۰ نظامی اوکراینی و سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو-۲۵ و پنج پهپاد اوکراین در محورهای مختلف در ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور طی یک روز بیش از ۲۳۰ سرباز اوکراینی را در چهار محور کشته و جنگنده‌های این کشور یک هواپیمای سوخ و-۲۵ اوکراینی را در حریم هوایی دونتسک سرنگون کردند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه درباره تازه‌ترین تحولات عملیات ویژه نظامی در اوکراین اعلام کرد که تلفات ارتش اوکراین در محور کوبیانسک (شمال لوهانسک) از ۳۰ کشته فراتر رفت که در آن ۵ گروه خرابکار و جاسوسی ظرف یک روز منهدم شد و در محور کراسنی لیمان هم ۱۰۰ نظامی اوکراینی از پا درآمدند.

وی افزود: همزمان با ادامه عملیات تهاجمی روسیه، تلفات نیروهای اوکراینی در محور دونتسک به ۷۰ کشته و در محور جنوب دونتسک جنوبی به ۳۰ کشته رسید.

نکات مهم گزارش دفاعی روسیه به شرح زیر است:

۱. یک انبار مهمات نیروهای اوکراینی در زاپروژیا به اضافه ۷۶ واحد توپخانه، نیروها و تجهیزات نظامی در ۱۲۳ منطقه هدف قرار گرفت.

۲. انهدام ۳ موشک انداز گراد Grad، دو سامانه توپخانه M777 و M109 Paladin ساخت آمریکا، دو سامانه موشک انداز هویتزر Gvozdica 2S1 و یک رادار ضد باتری AN/TPQ-50 ساخت آمریکا در خارکیف، دونتسک و زاپروژیا.

۳. سرنگونی پنج پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 1
    انتظار می رفت روسیه؛ 1- باند فرودگاه های اوکراین را نابود کند و امکان پرواز جنگنده های اوکراینی را از بین ببرد. 2- مبادی ورودی اروپا به اوکراین را منهدم کند تا از ورود تجهیزات نظامی به اوکراین جلوگیری کند. 3- انبارهای مهمات اوکراین را از بین ببرد. 4- آسمان اوکراین را در اختیار بگیرد. ولی ارتش روسیه بسیار ضعیف عمل کرده.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 11
    ولی نقشه جنگ چیزی دیگه نشون میده با
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 0
      آره و دماسنج خخخخخخ
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
      1 0
      پاسخ پیام 20:21 ؛ تا کنون کمتر شاهد نقض خبر دستاوردها از سوی طرفین بوده ایم یعنی اذعان به خسارت و تلفات داشته اند، اگر دقیق هم نبوده.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 2
      پاسخ به پاسخ پیام // اصلا مسیله این نیست که حالا که نزدید یکسال از جنگ میگذره ،کدون طرف چند نفر از طرف مقابل رو کشته ، مسیله ای کل دنیا رو بر علیه روسیه دلخور کرده اینه که دست به شروع جنگی زد که نتونست زود و با تلفات کم تمامش کنه و همه دنیا رو درگیر کرده . من خودم بینهایت با پوتین مخالفن ولی اگر روسیه فوقش طی یک ماه پیروز میشد ، این رو میشد فهنید که بلاخره تعداد قابل توجهی از مردم کشور اوکراین به اون وسعت با روسبه موافقن و در اون حالت من هم کمتر ناراحت میشدم . با طولانی شدن جنگ و عدم پیروزی ردسیه ، این رو میشه قطعی گفت که روسیه از روی خودخواهی جنگی را شروع کرد که توان پایانش رونداشت و هزینه خودخواهیش رو به کل دنیا اناقال داد ، بدون در نطر گرفتن اینکه دراین جنگ حق با کدوم طرفه ‌. ردسیه حنله رو شروع کرده ، خودش هم مسبول پایانشه یا با پیروزی فوری یا با تسلیم و عقبنشینی . منطق اینه .
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 0
    جبهه مقاومت ینی این
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۲
    1 2
    این یارو خودش از حرفی که زده متعجب شده🤣🤣🤣 فکنم باور نکرده
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن و یا ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    1 0
    جنگ اوکراین نشان داد چینی ها باید جنگ نیابتی با امریکا را شروع کنند و سیبل کردن شهرهای بزرگ اقتصادی و ساحلی خود مثل پکن و شانگهای و غیره پرهیز کنند روسیه می توانست در عوض شروع جنگ با اوکراین ایران را تسلیح و به جان امریکا در خاورمیانه بیاندازد و یا در عوض نیرویهای خودش ارتش بلاروس با تمام توان وارد جنگ با اوکراین می شد و روسیه فقط بلاروس و جدایی طلبان جنوب اوکراین را تسلیح می کرد و یا جریان نفت خاورمیانه را با یک جنگ قطع کند و پکن هم می تواند با تحریک کره شمالی به جنگ با کره جنوبی پرورو بازی های امریکا در تایوان را تلافی نماید اما چرا چین مرتب بر روی تایوان مانور می دهد کار اشتباهی است همچنین چین باید تقویت ارتش روسیه در اوکراین و کمک به این کشور به لحاظ نیروی زمینی مانع از تحرک نظامی امریکا در شرق اسیا بشود متاسفانه روسیه و چین فن جنگ نیابتی به روش ایرانی ها را نمی دانند
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    یمنی های پا برهنه گروه های نیابتی برای جنگ علیه عربستان تشکیل داده اند منظور همین قبایل شیعی داخل عربستان و یا ساکن جنوب یمن است و یا کشور ایران از عراقی ها و افغانی ها برای جنگ با داعش و امریکا استفاده می کند روسها چرا تنهایی به اوکراین حمله کرده اند و می خواهند به این صورت ادامه دهند و حتی از بلاروس و کره شمالی کمک نمی گیرند
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    اوکراینی ها از 4 پل بر روی رودخانه عظیم دنیپر استفاده می کند جهت حمایت از نیروهایش در شرق اوکراین چرا روسها این پلها را نمی کوبند و نابود نمی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس