کد خبر 1455673
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
اوکراین متقاضی تانک از کاناداست

مشاور ارشد زلنسکی گفت: اوکراین قصد دارد از کانادا هم تقاضای دریافت تانک لئوپارد کند.

به گزارش مشرق، اوکراین در حال برنامه‌ریزی است تا به محض اینکه آلمان به عنوان تولیدکننده اصلی تانک‌های لئوپارد موافقت خود را با تحویل این تانک‌ها به اوکراین اعلام کند، درخواست خود برای دریافت تعدادی از تانک‌های لئوپارد را به کانادا ارائه دهد.

اوکراین مدعی است که برای عقب راندن نیروهای روسیه از خاک خود و پایان دادن به جنگ تقریبا ۱۱ ماهه به چند صد فروند تانک سنگین استاندارد ناتو نیاز دارد.

با این حال، اولاف شولتز صدراعظم آلمان، تاکنون در برابر فشارهای مشتریان سابق‌ آلمان برای صدور اجازه صادرات مجدد لئوپاردهای ساخت این کشور مقاومت کرده است، زیرا می‌ترسد تحویل تانک‌های ناتو به اوکراین موجب تشدید درگیری شود.

پودولیاک خوشبین است که دولت شولتز در نهایت اجازه خواهد داد که تانک‌های لئوپارد به اوکراین تحویل شوند. لهستان و فنلاند قبلا ابراز تمایل کرده‌اند در صورتی که آلمان مخالفت خود را با صادرات مجدد این تانک‌ها به کشور ثالث لغو کند، برخی از تانک‌های لئوپارد ۲ خود را به اوکراین بدهند. کانادا نیز ۸۲ فروند لئوپارد ۲ را در سال ۲۰۰۷ از آلمان خریداری کرده است، بنابراین از این کشور نیز خواسته خواهد شد که همین کار را انجام دهد.

کانادا از آغاز جنگ تاکنون بیش از یک میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی کرده است. در ۱۰ ژانویه (۲۲ دی)، دفتر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا اعلام کرد که دولت کانادا با خرید سامانه موشکی پیشرفته سطح به هوای ۴۰۶ میلیون دلاری و اهدای آن به اوکراین برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی روسیه موافقت کرده است.

مشاور ارشد زلنسکی گفت: اگر اوکراین زره‌سنگینی که به دنبال آن است دریافت کند، تکلیف جنگ سریع‌تر مشخص خواهد شد، زیرا فشار سخت و متمرکزی بر نیروهای روسی در سرزمین‌های اشغال شده وارد خواهد آورد اما اگر متحدان اوکراین به دلیل ترس از تحریک روسیه تصمیم بگیرند تانک‌ها را ارسال نکنند، این امر منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان در جریان درگیری طولانی‌مدت و با شدت متوسط خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    میگم ما هم تانک‌های از رده خارجمون رو بدیم اوکراین به جاش آنتونوف بگیریم. یه تیر و دو نشون
  • مهدی IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    این جنگ با پیروزی روسیه و هم پیمانانش به اتمام میرسد و اوکراین تجزیه خواهد شد نصفش میرسه به روسیه و روس تبارها نصف دیگرش رو هم لهستان میگیره الان اوکراین بدهی سنگینی داره به لهستان ، لهستان بهش میگه بدهی منو بده میگه ندارم بهت بدم میگه نداری پس خاکت رو بده نصفش هم میره سر بدهی به لهستان یک چهار پنج تا شهر می مونه اون میشه اوکراین و دوم اروپائی ها یک ضرب المثل دارند که میگن وقتی روسها چکمه هاشون رو پا کنند کل اروپا رو فتح میکنند این گزافه نیست تنها کشوری که موفق شد در جنگ جهانی دوم برلین رو فتح کنه شوروی بود چند روز بعد تازه متفقین و آمریکا رسیدند برلین آلمان به این سادگی ها فتح نمیشد اگه شوروی نبود هیتلر و دوستانش هنوز حکومت میکردند در آلمان هر دفعه اروپا رو اسفالت میکردن الان نه فرانسه ای بود نه انگلیسی و نه اتریشی یا سوئدی یا اتحادیه اروپائی که بتونه علیه روسیه روضه بخونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس