اسپانیا به اوکراین ضدهوایی و تانک لئوپارد می دهد

آمریکا و آلمان روز پنجشنبه تلاش کردند تا اختلاف نظر خود برای ارسال تانک های سنگین به اوکراین را  حل کنند، اما دو کشور هنوز نتوانسته اند در خصوص این موضوع به توافق برسند.

به گزارش مشرق، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و بوریس پیستوریوس وزیر دفاع جدید آلمان، تنها چند ساعت پس از سوگند پیستوریوس در برلین گفتگو کردند اما هیچ گزارشی در مورد توافق دو کشور در این خصوص منتشر نشده است. این درحالی است که ده ها متحد آمریکا قرار است در روز جمعه در رامشتاین، پایگاه اصلی هوایی اروپایی واشنگتن با یکدیگر دیدار کرده تا در این خصوص تصمیم گیری کنند.

کشورهایی از جمله کانادا، هلند و سوئد پیش از این اعلام کرده بودند ند که خودروهای زرهی و پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کنند اما آیا این نشست، توافق برای ارسال تانک‌های سنگین به همراه خواهد داشت؟

اوکراین می‌گوید برای دفع حملات روسیه و بازپس‌گیری سرزمین‌های خود به آنها نیاز دارد.

برلین تا کنون تلاش کشور های غربی برای ارسال تانک های لئوپارد ۲ را ناکام گذاشته است. واشنگتن و بسیاری از متحدان غربی آن می‌گویند تانک های لئوپارد که آلمان هزاران دستگاه از آنها را در طول جنگ سرد ساخته و به متحدانش صادر کرده است، تنها گزینه مناسبی است که به تعداد کافی در دسترس است.

پیستوریوس و آستین هر دو در مورد اهمیت حمایت از اوکراین گفتگو کردند، اما هیچ یک به طور مستقیم به موضوع تانک اشاره نکردند.

پیستوریوس در مراسمی پس از ادای سوگند گفت: ما در زمانی عادی قرار نداریم، در اروپا جنگ در جریان است. روسیه جنگ بی‌رحمانه‌ای برای نابودی کشور مستقل ر اوکراین آغاز کرده اند.

وزیر دفاع آمریکا، آلمان را یکی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن توصیف و از این کشور به خاطر حمایتش از اوکراین قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ح IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    بفرستین بفرستین خیر سرتون!!! عاقبت اعتماد به شما تهش همینه!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس